^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

28 December 2011

Home » , » *Rumah 4 Musim, Shah Alam*

*Rumah 4 Musim, Shah Alam*

salam,

ini n3 sambungan cerita semalam.....

tapi AWAS.....
cerita ini x der gambar yerk.....

 bermula episod hari Sabtu kami dengan mencari lampu kereta.....
kenapa dengan lampu kereta kami? tengok cerita semalam.....

lepas tu, hubby tanya nak kemana, aku pon beri cadangan untuk ke Rumah 4 Musim di Shah Alam.....
konon2 nak merasa musim sejuk ala2 kat oversea.....
maklum lah nak sambut krismas esoknyer kan..... hehe

so, hubby pon setuju n trus ambik GPS kat seat belakang.....
terus search 'Bukit Cerakah'.....
set destination.....
kami pon mulakan perjalanan ikut arah GPS.....
jalan punya jalan punya jalan punya jalan.....
erm, aku n hubby rasa macam pelik jerk jalan nieh.....
dah masuk ke kawasan hutan kiri kanan n perjalanan kami terasa tersangat jauh.....
bermulalah dugaan kami dari sini.....

 trus hubby ajak kami berhenti makan tengahari dulu.....
makan di restaurant biasa jerk.....
time nak balik tu sementara hubby pi bayar, aku bagitau nak ke toilet kejap.....
aku suruh Aisha ikut hubby tapi dia x nak, so aku biar jerk dia ikut aku.....
aku masuk dalam toilet n suruh Aisha tunggu kat luar, then x lama aku dengar toilet sebelah ada orang masuk.....
selesai tugasan aku dalam toilet tu aku pon keluar n dengar my lil Aisha panggil nama aku.....
"Mama, butak..... Mama, butak....." sambil ketuk2 pintu.....
rupanya dia dalam bilik air sebelah n bila aku buka pintu yang x berkunci tu.....
Ya, Allah!!!!!
Aisha dah basah kuyup dari atas kepala sampai lah ke kasut tapi x nangis pon.....
aku jenguk ke dalam toilet tu n tengok air keluar dari kepala paip dengan deras tanpa ada getah paip.....
patut arr anak aku basah kuyup..... sian kat Aisha, mesti sejuk coz kat situ baru jer lepas hujan masa kami sampai.....
trus aku dokong n masuk dalam kereta, aku lap Aisha n bukakan baju n seluar dia.....
nak jadi cerita, boleh pulak hari tu aku x bawa baju gantian Aisha, selalu aku stanby jerk baju salin.....
huhu
maka berbogel lah Aisha dalam perjalan kami mencari Rumah 4 Musim hari tu.....
dugaan lagi.....

kami pon teruskan perjalanan.....
tetiba GPS pulak x idup, x dapat detect area kami sekarang nieh.....
huhu, dah macam cerita cerekarama seram lah pulak.....
maka kami pon teruskan perjalanan slow2 sambil aku betul2 kan GPS n tengok2 jugak signboard.....
tengok kat signboard jalan 'Kampung Bukit Cerakah'.....
kami pon masuk simpang tu, tapi masih curiga dalam hati dengan jalan kat situ.....
sempanjang jalan kiri kanan hutan dan jalan terus berbukit bukau.....
last2 hubby ajak kami pusing balik.....
patut arr ada orang cakap GPS = Guna Pun Sesat..... huhu

 so, lepas dah pusing balik, maka kami pon berpandukan pada signboard jerk.....
x cari dah Bukit Cerakah, kami cari Shah Alam pulak.....
terus jerk ikut signboard n aku buka website Rumah 4 Musim guna HP jerk.....
tengok betul2 nama dia n hubby try lagik search guna GPS.....
akhirnya kami sampai ke tempat tujuan.....
Alhamdulillah, tapi.....
kami sampai jam 5.15 petang n guard tu cakap Rumah 4 Musim tu tutup pukul 5.00 ptg lah pulak.....
Ya Allah, dugaan oh dugaan sungguh nak ke sini.....

last2 kami decide balik semula ke KL coz dah penat otak n badan coz dok dalam kereta jerk.....
dalam perjalanan hubby xder bukak GPS pon, trus ikut signboard jerk coz GPS buat hal lah pulak.....
merajuk kut coz hubby ada cakap nak beli yang lain.....

Alhamdulillah, perjalanan balik kali dipermudahkan.....
dan kami beli sedikit peralatan untuk celebrate birthday Aisha malamnya.....
Moksu Aisha pon ada sms bagitau yang dia nak tido umah kami malam tu.....
erm..... cerita lain masa k.....
dah penat menaip.....

k, sekian


p/s : kan aku kata cerita ni xder gambar.....
semua dugaan yang kami lalui sungguh mencabar jiwa dan minda..... 
tu yang xder gambar tu..... huhu


7 comments

December 28, 2011 at 8:29 AM

Alahai..dugaan betul..
dah sampai..tapi tutup plak dah..
takpe..lain kali pegi dah tau jln dah..

Anonymous
December 28, 2011 at 8:34 AM

selamat hari lahir aisha

December 28, 2011 at 8:44 AM

hehe..xde rezki..
xpe len kali kalo dapat masuk,snap gambar byk2..hehe;)

December 28, 2011 at 8:46 AM

bahaya tau tinggal anak kat luar masa kita masuk toilet...kalau kak as bwk masuk sekali..hahaha

December 28, 2011 at 9:12 AM

ish3... rupa2nya kt berdua ditimpa dugaan same2 la siang sabtu tu yek huhu

December 28, 2011 at 9:30 AM

ala siannyer kak hajat x kesampai nak gbukit cerakah..akka luper ke kawan kite laily dok shah alam lau akak tanya laily lagi senang kot..sebab nak g bukit cerakah lau ikot lorong yg betul senang jew kak..lau akak tanya alin pun insyaALLAH alin bole tolong..itu pun lalu akak ikut laluan federal highway larr..takpe kak maybe bukan rezeki akak..

ish akak sib baik aisha x kunci pintu toilet tu dari dalam..lau tak lagik tragis kak..risaunyer..

December 28, 2011 at 10:23 AM

betul2 dugaan ni..=)

Post a Comment