^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

08 December 2011

Home » , , , » *Dinner Nasi Lemak Kota Bharu*

*Dinner Nasi Lemak Kota Bharu*

masih berkisar cerita outstation ke Kota Bharu, Kelantan last week.....
lepas kita lihat cara melakukan solat di hotel oleh kanak2, hari ni aku kongsi menu kami di sana pula.....

1st day kami di sana, sebelah siang kami dijamu dengan makanan yang marvelous sesangat di Restoran Syam, Kota Bharu.....


 Restoran Syam ni dari luar nampak biasa, macam kedai yang ada 4 buah meja kecik.....
sekali masuk jerk dalam.....
wallah!!! luas giler, dengan aicond, siap ada stage lagik.....
dua tingkat ko restoran nieh.....
n yang lagik best, laluan ke parking ke area belakang restoran nieh ada lampu candelier ko.....
umah aku pon x der tau..... tapi sorry gambo xder yerk kengkawan... huhu
makanan kat sini pon sedap2 belaka.....
menu > set nasi putih, tomyam putih, ikan xxx tiga rasa, telur bistik, ayam goreng halia, kerabu mangga, udang goreng butter kut, sayur campur, sambal belacan, air sirap selasih, air suam untuk buat susu Aisha
makan 6 orang lebih kurang RM100.....
office bayar..... Alhamdulillah

 then, lepas makan trus check-in Hotel Habib dalam jam 4 ptg.....
hajat nak merehatkan badan yang letih lepas makan buat lawatan ke bengkel pengusaha.....
tapi xder yerk rehat, coz melayan my lil Aisha yang sibuk berkenalan dengan peralatan n perabot kat dalam bilik tu.....
habis sume dipunggahnye.....
last2 lepas aku solat..... aku bukakan tv, chanel cartoon..... baru statik dok depan tv.....
tu yang jadi adegan yang aku cerita semalam tu.....

sementara anak dara aku tu syiok tengok tv, aku pon mandi.....
hajat nak ajak 2 org fasi yang aku bawak skali dari KL kuar dinner malamnye.....
tapi memasing ada hal la pulak, so aku decided untuk turun bawah jerk n beli makanan bungkus.....

lebih kurang jam 6.30 ptg, aku siap2kan Aisha.....
ajak dia turun.... depan hotel ada kedai makan..... bila ushar menu yang ada hanyalah nasi lemak n laksam jerk..... coz tuan punya kedai demam..... huhu sian makcik tu.....
aku xder pilihan lain, so aku take away nasi lemak 1, air sirap bandung 1 n choholate muffin 2



balik hotel, masuk bilik, makan.....
hajat nak makan lepas maghrib terpaksa dibatalkan coz my lil Aisha dah sibuk nak makan.....

 habis makan, layan cartoon lagik.....
lebih kurang jam 8.30 mlm Aisha dah mula melayukan mata..... maklumlah penat seharian jadi bodyguard mama dia dari KL ke KB kan.....
so, buat susu..... trus zzzzzzzzzz

aku, time ni lah aku wat kemas kini kerja2 aku untuk ari ahad.....
pukul 10 mlm..... trus join Aisha zzzzzzzz

Alhamdulillah, tiada sesuatu yang terjadi di luar dugaan.....
cuma my lil Aisha terjatuh dalam toilet coz sibuk nak jugak ngekor aku masuk dalam.....
last2 bedebam, seb baik jatuh terlentang n ada towel alas kaki.....
so, pujuk jap, n ok.....

so, Ahas punye cerita nanti upload yerk.....
penat menaip.....
hehe

k, sekian

12 comments

December 8, 2011 at 12:32 PM

lieya ni kan tingin tul nak cuti2 malaysia kat kelantan...tapi tulaaa...ntah bile dpt gi nie...kene tgu dayyan besar sikit le gamaknyer nie....

seronok tgk budak2 suke makan nie kan....takde laa runsing pikir camne nak tackle dieorg tuk mkn....

December 8, 2011 at 1:19 PM

Bestlah Aisha..enjoy dia ikut mama kerja..^^

December 8, 2011 at 1:20 PM

kemain comel mata dia curi pandang camera smbil minum hehe..

bdk2 besar ni semua nk explore hehe..kita yg penat nk ngemas smula tu..tp bagus utk perkembangan mental mereka =)

December 8, 2011 at 1:20 PM

wow.............

bilalah k.ayu nak ke sana.. nampak bestnya

December 8, 2011 at 1:20 PM

hubby ada saudara kat kelantan...
rasanya kalau kesana senang cikit..
belum pernah sampai lagi..
seronok ye gi kelantan..

Anonymous
December 8, 2011 at 1:22 PM

wow!
macam sedap..
wlpun duk kat kelate..
tapi tak pernah rasa

December 8, 2011 at 1:26 PM

menggoda btol3 dienye sirap bandong... fuhhh meleleh ayaq lioq

December 8, 2011 at 2:15 PM

seronok si kecik nie

December 8, 2011 at 2:50 PM

raser nk gi kelantan tapi nk pikir anak2 yg x leh dok diam,. hu3. camno nk shopin? ;p

December 8, 2011 at 4:35 PM

best..oustation blh bwk familykan..ibrat..kerja smbil melancong..

December 8, 2011 at 4:47 PM

smpai ke bilik air die menemannye..hehe
naseb xde pape kan..
mesti kenangan terindah buat aisha kan..;)

December 8, 2011 at 5:57 PM

wak pon penat menaip jugakkk... eeeeE wak dh datang niiii nk komen komennnnn..........

Post a Comment