^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

27 December 2011

Home » , , » *New Saga BLM Back Lamp*

*New Saga BLM Back Lamp*

 salam,

last friday evening telah terjadi satu tragedi di mana.....
aku tengah drive balik dari kerja bersama my lil Aisha.....
sampai di satu simpang selepas Naili's Restaurant, tetiba.....

belakang kereta hubby yang aku bawa dilanggar oleh sebuah motor yang dipandu perlahan oleh makcik membawa daging burger dan sebungkus sayur kobis.....
bedebuk.....
motor tu jatuh bersama makcik tu.....
aku berhentikan kereta dan cuba perhatikan dari dalam kereta.....
bila tengok makcik tu macam luka teruk kat tangan dia, aku pon turun.....
tengok lampu kiri belakang kereta hubby pecah n makcik tu terdengkut2 kesakitan kaki dan tangan kanan.....
aku cuba membantu untuk hantar dia ke klinik berdekatan atau ke rumah dia.....

setelah sesi pujuk memujuk, sesi melihat luka2 yang dialami, sesi aduh mengaduh oleh makcik tu.....
akhirnya makcik tu bagitau yang x perlu ke klinik dan x perlu aku hantar balik rumah.....

itu pon setelah 1 jam aku di situ bersama nyonya yang tolong cuci luka tangan dia n pertolongan abang owner rumah berdekatan tempat kejadian menghidupkan semula motor makcik tu.....
maka aku lepaskan makcik tu balik dengan motor bersama daging burger dan sayur kobis dia.....

sebelum tu adalah kejadian di mana makcik motor tu cuba mengelak MPV yang keluar dari simpang secara mengundur.....
maka kerana mengelak MPV itulah tragedi dia melanggar kereta aku hubby terjadi.....
 sebab tu la aku x marah makcik yang langgar kereta hubby n xder niat pon nak buat report walau kalau ikut dia memang salah langgar belakang kereta aku kan.....
(sebenarnya masa kejadian aku ada call hubby bagitau kejadian berlaku dan dia suruh buat report)
tapi aku abaikan jerk..... hehe, jangan marah yerk hubby sayang

so, last Sabtu adalah misi untuk memperbaiki lampu yang hilang itu.....


 see, lampu belah kiri dah xder cover..... seb baik body xder pape.....


jalan punya jalan punya jalan punya jalan.....
kat area Batu Caves jerk.....
maka hubby pon setuju dengan offer 1 kedai ni n maka berlakulah sesi pemasangan lampu baru.....


 pekerja kedai sedang memasang lampu baru pada kereta sambil diperhatikan hubby.....


 juga diperhatikan oleh my lil Aisha.....


 alang2 kami tukar dua2 belah lampu tu..... uiks sempat lagik posing 2 beranak ni.....
gambar aku xder ker?.....













hurm.....
 ambik gambo sendiri jerk la..... huhu

 selesai sesi tukar lampu.....
kami berhajat untuk ke Rumah 4 Musim di Shah Alam.....
tapi.....
macam2 kejadian berlaku.....
adakah kami sampai ke Rumah 4 Musim tu.....?
nanti aku cerita yerk.....
hehe

k, sekian


16 comments

December 27, 2011 at 2:24 PM

aduh sib baik xder apa2 kan kak..saga akak dpt lampu baru lerr..berapa cost tu kak..?

p/s: akak skip post upin ipin eh huhu..

December 27, 2011 at 3:15 PM

nasib baik lampu ajekan mazs....nak tahu jugak ape citernyer..jadik ker idak....hehehe

December 27, 2011 at 3:31 PM

nasib baik lampu aje .. hurmm :)
tapi cantik gak tuu dik

December 27, 2011 at 4:01 PM

sampai kan?... tc yer :)

December 27, 2011 at 4:21 PM

loh ye ke... patut x perasan

December 27, 2011 at 4:22 PM

tp sian kat mak cik tu

December 27, 2011 at 4:51 PM

@aLyNnZ alhamdulillah alynn, kami xder pape... cost? adalah rm3xx..

p/s : hehe, saje..... sok eh cite upin ipin tu...

December 27, 2011 at 5:16 PM

Nasib baik lampu je ye

December 27, 2011 at 7:26 PM

nasib baik penumpang tak apa2.... lmpu boleh tukar...alhamdulillah

December 28, 2011 at 3:37 AM

Nasib baik takde apa yg serius berlaku..
sian juga kat makcik tu...

December 28, 2011 at 9:31 AM

ermm dah agak dah..sebab lampu lau pecah bukan leh tukar sebelah2 jew kena tukar kedua2 nyer sekali kan kak..

December 5, 2012 at 6:48 PM

lampu sebelah kanan masih simpan lg ke..apa kata jual je kat sya..ni no.hp sya kalo nk jual-0125424002-khairul..tq

December 6, 2012 at 10:50 AM

@khairul azmi ups, kena tanya kat hubby dulu yerk, kalu dia setuju nnti pape hal masz iinform kat awak... k

July 13, 2015 at 4:46 PM

Kat area batu caves kat mane... berapa rege 1 set lampu tu?

July 14, 2015 at 3:41 PM

@ntviruss alahai, kedai dia kat area batu cave, seberang jalan ngan stesyen minyak apa kat situ, shell ke apa tu..... harga dia rm3xx n x sampai rm400 untuk sepasang, kalau nak exactly kedai tu, dah x ingat apa nama kedai dia, sorry.
tapi area tu banyak je kedai aksesori kereta, masa dok sentul dulu, memang ke area situ je nak tinted kereta, beli alas kaki kereta, beli radio kereta, kira banyak lah pilihan kedai kat situ. tinggal pilih nak kedai yang mana satu berkenan.

July 14, 2015 at 3:42 PM

@khairul azmi sorry ye en.khairul, da check ngan Hubby, lampu tu dah xder dalam simpanan, masa pindah ritu, x tau ke mana menghilang..... huhu

Post a Comment