^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

12 December 2011

Home » , , » *Review Makan Makan - Ice Room Seri Gombak*

*Review Makan Makan - Ice Room Seri Gombak*

 salam,

kejadian berlaku last week sebelum hubby outstation ke Johor Bahru

hubby : 'mama, jom malam ni makan kat luar, papa belanja'
aku : jom!!! (dalam hati berkata sambil tunjuk muka terkejut...)

lepas maghrib, kami siap2 nak keluar tanpa decided nak ke mana.....
dalam kereta

aku : 'kenapa papa nak belanja pulak?, mana dapat duit'
hubby : 'ala... saje je nak belanja, sebelum papa outstation JB seminggu ni kan'
aku : 'ooo yer ker?.....'
hubby : 'mama nak makan kat mana nieh?'
aku : 'kita makan kat ice room nak?'
aku memang dah lama ngidam nak makan kat sini, banyak review yang aku dapat kata tempat ni makanan dia sedap
hubby : 'best ke tempat tu, ada kawan cakap tempat tu x makanan dia x sedap'
aku : 'apa pulak, ramai blogger cakap tempat tu best la makanan dia, jom kita try dulu, kata nak belanja mama makan... kan'
hubby : 'okey.....'
patutlah selama nieh setiap kali aku ajak hubby makan kat sini, dia macam keberatan jerk nak pegi, rupanya ada orang cakap ngan dia tempat ni makanan dia x sedap..... huhu

setibanya di Ice Room
cawangan Seri Gombak yang paling dekat dengan kami.....
orang x berapa ramai, boleh pilih nak duduk luar berkipas (utk mereka yg smoking maybe)
boleh jugak duduk dalam berair-cond + tv

kami pilih duduk dalam coz takut dok luar nanti x semena2 si kecik kami run to da road..... 
huhu
nehi nehi


dah duduk, haruslah snap pic anak dara sorang nie dulu kan.....

lepas order, dalam 10 minit menu sampai.....
servis best, cepat.....
walau aku rasa mat bang** yang serve, tapi cakap melayu fasih n layanan bagus.....


 this is mine, Spaghetti with Black Paper Chicken RM8.90
sedap.....


 this is hubby's menu, Black Paper Chicken Chop RM8.90
hubby kata sedap.....


ni Aisha punye, Blueberry Snow Ice RM7.90
Aisha x berapa suka coz ada kacang tanah hancur..... last2 aku yang bedal, haha


 aku mintak air Healthy Green Tea RM4.50
dah nama healthy, so air ni rasa teh semata2, xdok gula..... nak mintak gula kat kaunter malas lah pulak... huhu
but Aisha suka.....


 eh!! apsal ada air mata kat pipi my lil Aisha tu yerk... huhu, dia tak nak duduk diam, tu yang dapat kat aku lepuk tangan dia sikit..... huhu
trus melalak satu Ice Room yang kecik tu sume orang pandang kami.....
sampai kan waiter bang** tu datang.....
'nape adeeq?..... sakit?.....'
hehe

(tengok balik pic ni, aku jadi sedey lak..... sian anak mama..... huhu)


 hubby dengan side order Tea Pot Mushroom Soup with Garlic Bread RM7.90
sedap jugak hubby cakap


 owh, ada gambar aku rupenyer..... seb baik suruh hubby snap.....
kalu x, huhu harapran.....
aku tengah berebut ngan Aisha nak makan spaghetti.....
last2 aku kalah n terpaksa biar dia makan dulu.....


 see, my lil Aisha teruja jerk nak makan spaghetti tu.....
'tedaaaap.....'


 ini adalah pandangan luar Ice Room dari dalam kereta kami tepi
punya malas nak snap dari angle yang sepatutnya, aku snap jerk dari dalam kereta.....
kereta sebelah tu ntah kereta sapa aku pon x tahu.....

overall aku suka makan kat sini.....
keadaan tenang dan nyaman (mungkin sebab x ramai orang).....
makanan sedap2 belaka..... kecuali Healty Green Tea tu..... haha
servis pon bagus walaupon bukan orang kita.....
cuma x berapa best, xder play area untuk kanak2..... tempat kecik so xder ruang untuk itu kan...

so
kalu sesapa nak makan kat sini, aku aku dengan senang hati bersetuju dengan cadangan korang.....
hehe

k, sekian
 

7 comments

December 12, 2011 at 2:01 PM

sy dok je kt area ni tp x penah nk sggh pon hehehe

December 12, 2011 at 3:14 PM

alynn tgk pun menyelerakan lar kak..so lau alynn g ice room kena order aiskrim yg xder kacang ek..?

ala cian2 aisha nanges yer..takit yer mam babab..? ala danish pun kena gak kak lau xreti nak dok diam..hangin gak..pastu pandai skrg nie lau alynn marah danish akan ngadu dgn babahnyer..mama arah..mama arah..

December 12, 2011 at 3:54 PM

@KhaiRin biasa mmg gitu pon, org jauh yg akan dtg.. yg dekat2 citu tgok jerk... hehe

December 12, 2011 at 3:55 PM

@aLyNnZ erm, rasanya sume menu ice cream dia ada kacang... haha

budak2 nak besar kan, x reti dok diam..

December 12, 2011 at 4:19 PM

lely n co. pernah try iceroom bangi..
mmg superduper besh eskrem die..
tp sphageti die sy cannot go la,
lg sedap yg pizza hut nyer..

lahai, sian plop tgk si tecit tu nanges!..;-(

December 12, 2011 at 5:11 PM

blueberry snow ice tuu mengiurkan lah dik :)

December 12, 2011 at 5:38 PM

tgk makanan semua tip top..yummeh..^^

Post a Comment