^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

08 November 2011

Home » , , , , , » *5th Day My Lil Aisha @ Taska Temanku*

*5th Day My Lil Aisha @ Taska Temanku*

 salam,

dah waktu lunch kan..... selamat lunch kengkawan, ari ni kat opis nieh hanya 1 daripada 4 kedai makan yang buka..... so aku x tau nak makan ape, seb baik kawan belakang (si ND) ada bawa lemang jagung..... baik punyooooo import dari perak...... so bedal tu je la kut... hehe

pagi tadi aku rasa lapang sangat dada ni..... nak tahu nape? coz my lil Aisha dah boleh berdikari..... pagi tadi sekali lagi kau kena datang kerja drive sendiri n macam biasa, aku angkut jerk my lil Aisha masuk dalam kereta, time ni dia dah start nak bangun..... sepanjang dalam kereta dia senyap jer, sambil layan mata yang baru nak segar..... aku tunggu juga dia sebut 'umi', tapi sampai lah kereta berhenti di depan school, dia x sebut..... Alhamdulillah.....

so, sampai depan school, aku bgtau Aisha untuk pakai kasut, dia turut jerk..... aku pon kuar kereta n pe seberang..... dokong Aisha, ambil beg n pi ke pintu school..... sampai di pintu, aku tengok cikgu sorang pon x der..... mungkin memasing ada tengah uruskan kedatangan kanak2 lain di dalam.....

so, aku masuk dalam, turunkan Aisha n suruh di buka kasut n letak di tempatnye..... Aisha masih lagi menurut, time ni my lil Aisha seperti nak menangis tapi dia tahan, aku pon trus puji..... 'pandai Aisha.....' trus aku bagi beg suruh Aisha bawa..... 'Aisha, nak bawa beg nieh..... masuk dalam cari cikgu sue yerk..... Aisha pandai kan' Aisha ambil beg n trus nak masuk..... aku panggil dia semula 'Aisha, meh salam mama dulu'..... 'erm, sayang'..... Aisha datang balik n salam tangan aku, cium pipi kanan, cium pipi kiri..... 'ok pandai..... Aisha masuk dalam cari cikgu sue yerk.....' Aisha, jalan trus n cari cikgu..... dia jalan trus  jerkn masuk ke dalam bilik yang dikhaskan untuk kanak2 tidur..... aku terfikir, agaknya di situ lah selalu setiap pagi cikgu ada yerk...

Alhamdulillah, Aisha memang anak yang mengikut kata n mudah untuk di suruh..... aku masih setia menunggu di luar pintu sambil intai2 apa yang berlaku di dalam, sampai jerk Aisha depan pintu bilik tidur tu aku dengan cikgu sue panggil..... 'Aisha..... dah sampai ye...' so, aku dah rasa lega kerana cikgu dah nampak Aisha sampai n aku pun keluar untuk teruskan perjalanan ke tempat kerja..... sementara tu, sempat aku menjeling di sebelah pintu kelas ada stage, n atas stage tu ada kanak2 yang sedang tidur di situ, mungkin mak ayah dorang nak cepat ke tempat kerja, so main letak je lah anak yang tengah tidur di situ, sian mereka..... ada juga anak2 yang duduk di situ sambil pegang beg, aku x tau dorang tunggu apa.....

bagi Aisha, aku rasa lega sesangat hari ni kerana Aisha dah boleh berdikari sendiri, boleh buka kasut n letak di tempat yang dikhaskan, boleh bawa beg sendiri dan boleh masuk school sendiri sampai jumpa cikgu..... memang dari rumah aku dah ajar my lil Aisha untuk setiap tindakan yang dilakukan perlu ikut peraturan.....

  • nak masuk rumah, buka kasut n letak di rak kasut
  • bila dah habis minum susu, botol letak di dalam sinki (nak suruh basuh botol tu, karang habis 1 rumah banjir)
  • nak mandi, buka baju n masukkan baju dalam mesin basuh
  • lepas buka petpet, bagi kat aku @ hubby untuk gulung, ambil semula petpet n masukkan dalam tong sampah
jom layan pic my lil Aisha yang aku snap semalam ondaway balik dari Kuantan.... dah nak balik baru MIL tegur, bawak camera berat balik, tapi x ambik gambo yerk... huhu


 susahnye nak snap pic budak ni sekarang, x mor pandang camera..... 


 memanjang lah kena ambik gambar candid ini budak..... but i like.....


kalu pandang camera, kompem pic akan blurrrrr

yang paling best sekali, sekarang setiap kali nak masuk dalam rumah Aisha akan bagi salam..... 'Ah...lamlekum.....'

selagi xder orang jawab salam tu..... selagi tu lah dia akan tercegat depan pintu x masuk rumah, walau pintu dah memang terbuka..... dan selagi x dijemput masuk pon dia x akan masuk dalam rumah..... so, kalu nak jawab salam kena lengkap.....
'Walaikumsalam, jemput masuk.....' hehe

cuma aku masih mengharapkan yang Aisha dah semakin serasi dengan kawan2 n dah x senyap jerk macam minggu sebelumnye.....

k, sekian

p/s: perkataan baru dapat semalam.....
TO'PI - stand for topi
ekoran balik dari Kuantan terbiasa dengan panggilan To' Ki dan To' Mi.....
tu yang dapat perkataan To' Pi


# Khasiat Manggis # Rahsia Duit Online # New Rich Club #

9 comments

November 8, 2011 at 1:59 PM

pandai aisya... good girl!

November 8, 2011 at 3:02 PM

lyna ari ni nangis.. cam biasa... tak mo kolah, nak tido...

November 8, 2011 at 3:34 PM

perkembangan yg baik buat aisya kan .. hurmmm :)

November 8, 2011 at 6:09 PM

pandai da anak sedara mak su ni....

November 8, 2011 at 6:41 PM

chomel anak dara akak ni ye.. hehee

November 8, 2011 at 8:16 PM

bagusnya aisya..

betul tu kak mas. jika didikan yang baik, mmg anak2 akan mendengar kata.

tahniah..

November 9, 2011 at 11:45 AM

ok lar tuhh assalammualaikum aisha hampir complete..danish ada bunyi akomm..hikhik..skrg dia dah pandai cakap ayangg mamaa...ayangg babahh...suker alynn kak.. maksud nyer dia dah faham apa erti sayang..

November 9, 2011 at 12:27 PM

aLyNnZ :

hehe, aisha pon dah pandai sayang mama n sayang papa... siap peluk kat leher ketat2 lagik.. terharu kan..

November 9, 2011 at 1:54 PM

comel..dh besar malu nak amik gamba..

Post a Comment