^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

04 November 2011

Home » , , , » *4th Day My Lil Aisha @ Taska Temanku*

*4th Day My Lil Aisha @ Taska Temanku*

salam jumaat,

owh dah hari jumaat dah kan, lagi 2 hari insyaallah kita akan sambut Hari Raya Aidiladha n hari ini juga adalah merupakan hari ke4 my lil Aisha aku hantar ke Taska & Tadika Temanku, Menara PJD, Titiwangsa.  dan aku bersyukur sangat2 berkat doa aku suami isteri n doa kengkawan jugak my lil Aisha dah semakin ok n selesa di school tu.....

masa hantar pagi tadi dah x menampakkan kaca di mata..... cuma dalam kereta (aku pi keje sendirian naik kereta hari ni coz ada urusan yang perlu diselesaikan) sebelum turun ke taska, tetiba Aisha panggil aku..... 'Mama, nak umi.....' terkejut aku dengar dia cakap macam tu..... huhu dia masih teringat kat umi lor..... ingat sabtu @ ahad raya haji ni aku nak bawa Aisha pi jumpa umi dia..... tu pon kalu dorang x balik kampung la kan..... sedih lak aku dengar dia tiap2 hari sebut umi..... umi..... umi.....

aku dah rasa seronok hantar dia gi school, tapi ada sedikit x seronok coz tiap kali aku jemput dia balik, dia akan nangis, penyelia kat situ cakap dia nangis tiap kali loceng pintu bunyi, n tengok bukan aku yang masuk so dia akan nangis..... lorrr dia takut aku x ambil dia kut, so lepas ni aku rasa aku x boleh ambil dia lewat la kan..... sampai lah dia rasa betul2 selesa n ada kawan di situ..... 'Papa, jangan balik lambat tau.  sharp pukul 5 kita balik n ambil Aisha kat school. k'

semalam balik dari taska, atas motor lagi dia dah senget benget, aku ingat kenapa, tengok2 dia dah pejam mata..... 'La ngantuk ker anak mama nieh, sian..... kat school x tido ye.....'

memang aku ada dimaklumkan oleh penyelia yang di taska, waktu anak2 akan ditidurkan jam 12 tghari n bangun jam 1 ptg..... mungkin Aisha x biasa lagi dengan waktu di school tu, yelah kat umah umi masa xder la ketat sangat kan..... tido boleh 3 4 jam sehari, tapi kat school ni ada jadual kan, so kenalah ikut..... my lil Aisha tido malam pon asik terjaga n nangis..... aku check, perut kosong, sian lak anak aku..... x kan kat school kurang makan kut..... huhu

dalam seronok ada sedihnyer la kan kehidupan ini..... moga hari esok lebih baik dari semalam..... x sabar nak tunggu hujung minggu nak spend time with my lil princess the whole day.....

jom layan pic my lil Aisha yang tidur balik taska semalam


 sila telengkan kepala kengkawan untuk lihat gambar ini.....


 sweet nyer anak mama tidur.....


 tidur ye sayang, mama nak tengok cerita soffiya..... hehe

p/s: x sempat nak sumbat Aisha ngan home made chocolate pudding aku..... dia dah tidur.....
cuti raya haji ni x tahu lagi arah tujuan ke mana..... huhu



5 comments

November 4, 2011 at 2:43 PM

nanges ker tuh? aduh trus tringat kat aerish & aed..s ebak
SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA dari tlf :)

November 4, 2011 at 2:50 PM

lena sungguh2

November 4, 2011 at 2:56 PM

alhamdulillah aisha semakin serasi..aisha budak baik dia cuba utk menyerasikan diri kat school..alynn pun sedey biler akak citer aisha akan nanges tiap kali bunyi loceng tgk2 plak dpn pintu bukan mamanyer..aduhai lar anak kan kak? utk sementara waktu ni akak kena lek awal la yer..sian aisha..

hurm..camner lar keadaan danish nanti kan kak..? mesti sama kot ngan aisha skrg nie..

November 4, 2011 at 3:38 PM

bergenang air mata aisha..alahai sedihnye..anty lak sedih ni..huhu

November 4, 2011 at 4:46 PM

anak yg biasa dgn jagaan rumah mmg mkn masa dgn jagaan taska sbb mereka ada jadual yg strict sket...

takpe..lama2 nanti dia baisa lah...

salam aidiladha yea...

Post a Comment