^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

17 November 2011

Home » , , , , , » *My Lil Aisha Got Reward*

*My Lil Aisha Got Reward*

salam tengahari,
dah lunch..... alhamdulillah, yang belum tu..... diet ker? puasa ke? jimat ke? maklumlah..... kira dah ujung bulan dah ni kan..... heheheh

ok, nak cerita pasal my lil Aisha lagi tengahari nieh..... setelah 1/2 bulan aku hantar ke school Taska & Tadika Temanku di Menara PJD, Titiwangsa..... Alhamdulillah, doa aku setiap hari untuk memberi keselesaan dan kemudahan kepada Aisha dok di school itu dimakbulkan..... sekarang ni dia dah agak selesa di situ..... 

time hantar pagi dah x yah suruh, trus jerk masuk dalam, buka kasut letak di rak, salam aku,  mmuah2  pipi kiri kanan kejap, masuk dalam, cari cikgu n babai kat aku..... senang hati aku

time balik bila aku sampai dah boleh main dengan kawan, x nangis lagi bila nampak muka aku, ambil beg sendiri atas stage, salam n mmuah2 cikgu, ambil susu sebagai bekalan n ambil kasut sendiri di rak..... lagi senang hati aku

so, sebagai reward coz my lil Aisha dah x nangis lagi kat school n dah boleh nak berdikari time pi n balik dr school maka aku n hubby belikan Aisha beg baru..... beg yang sangat2 diidamkan oleh Aisha setiap kali pi shopping complex, itulah yang diangkutnya kehulu kehilir, tapi dalam shopping mall je lar..... sampai kat kaunter, aku letak balik kat rak..... 

nak tahu beg macamana?..... x der la beg berjenama, x der la beg mahal, x der la beg besar n blink2..... beg biasa jerk, yang penting my lil Aisha memang suka sangat dengan beg ini n dia sendiri yang pilih.....

jom terjah.....


 owh, sebelum tu
tengok dulu dak tecik ni yang gembira balik dari school sedang dalam percubaan untuk keluar umah sambil minum air 'tigen' (walopon bukan jenama Vitagen)















 ok..... inilah dia beg yang aku bg reward to my lil Aisha.....
tanpa jenama mahal but inilah beg yang Aisha pilih.....


 aku sibuk snap pic beg, tetiba dia pon sibuk datang.....
"Aisha tunye..... Aisha tunye....."
ambik lah nak..... see air 'tigen' trus letak tepi, seb baik dah habis, kalu x aku yang bedal.....
muehehe


 aku nak lekat sticker nama kat beg tu supaya x tertukar walau aku rasa kat school tu xder beg yang sama.....
tapi untuk keselamatan kan.....
hurm, dia pulak sibuk ambil sticker dari tangan aku n nak lekat sendiri.....


 dari mencangkung, dia duduk pulak.....
masih lagi cubaan untuk melekatkan sticker nama di beg.....


 hampir berjaya untuk melekatkan sticker nama di beg.....


 alolorrrrr
terbalik la sayang sticker tu.....
 see, beg ni ada tangkai untuk roda n boleh tarik2.....
inilah beg yang diidam2kan oleh my lil Aisha sesangat.....
n beg jenis inilah yang ditarik kehulu kehilir oleh Aisha tiap kali kami ke shopping mall, x kira di mana.....
'mama tau Aisha suka n sayang kat beg ni..... moga Aisha makin seronok nak pi school n belajar sama2 ngan kawan2 yerk..... sayang Aisha.....'


 see, mama letak keychain upin kat beg ni coz Aisha pon suka Upin kan.....
sama macam beg lama Aisha dulu ada Ipin.....


 inilah beg Aisha yang lama, dapat free dari sogo coz belanja RM150.00 jenama cuddles (huh itu pon nak bgtau).....
dah berusia 3 tahun dah beg nieh, guna bawa pi umah 'umi' pengasuh dari Aisha baby lagi.....
sekarang guna untuk outing jerk.....


 ha, ini keychain Ipin yang Aisha gelar 'ayam goyeng'.....
coz dia pegang ayam goreng.....

so, harap2 dengan reward ini, my lil Aisha akan lebih2 selesa n bersemangat nak ke school..... sekarang balik umah dah nak nyanyi lagu twinkle twinkle little star dalam dwi bahawa..... tapi x jelas lagi bunyi butir nya..... ingat nak record time dia nyanyi, tapi x sempat jerk coz tiap kali anku nak record gn BB aku, dia yang sambar dulu dari tangan aku.....

okeh, itu jerk nak cerita.....

k, sekian


8 comments

November 17, 2011 at 1:51 PM

tahniah ;)

November 17, 2011 at 1:54 PM

happy la aisha tu..benda diidam dah ada depan mata..Alhamdulillah dia dh ok kt taska eh..good girl..

November 17, 2011 at 2:19 PM

banyak tu reward...

November 17, 2011 at 2:40 PM

mest aisha suke..pastu x sabar nk g school esok..hehehe..

thaniah aisha,blajar rerajin..hihi

November 17, 2011 at 3:57 PM

YEAY!! aisha dpt beg baru...suke leee minah tu yeak...sure tak sabar nak gi sekul nie....mesti cute kelek beg baru....

November 17, 2011 at 4:39 PM

Cantik beg baru aisha..
yang penting pink gitu.. ^_^

November 17, 2011 at 6:48 PM

boost her spirit to go to school

November 18, 2011 at 7:53 AM

tk de jenama pon cantik..suka kombinasi pepel n pink..

Post a Comment