^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

22.11.11

Home » , , , , , , » *Misi mencari Kain Batik Sarung*

*Misi mencari Kain Batik Sarung*

 salam,

last Sunday sepagian dok kat umah jerk..... dah mula rasa bosan coz ari sabtu seharian dok kat umat jerk..... maklumlah ujan kan..... huhu
ingat nak pi jimba2 kat Tasik Titiwangsa, dah lama x ajak Aisha main kat playground situ..... tapi hajat x kesampaian coz hujan hujan dan hujan.....

so, petang Ahad tu memang dah x boleh tahan, pepagi dah cakap ngan hubby.....
"Jom kuar, pi survey kain batik yang mak nak tu"
"Kan ker mama dah bagitau UMI suruh cari" (UMI = my MIL)
"Dah bagitau dah ari tu, tapi umi cakap kat SANA mahal, lagipon sekarang ni KEDAI tu anak dia yang ambil alih, tu yang umi cakap mahal....."  (SANA = Kuantan, KEDAI = tokey tempat MIL ambil stok kain buat jual)
"ooooo..... hah jom lah, tapi petang lah, papa nak basuh kereta dulu....."
"ok....."

dah sampai tengahari, hubby x kuar pi basuh kereta pon.....
last2 bila di tanya, "Malas lah, nanti ujan, rugi jerk basuh..... karang kotor balik"
huhu, 
kalu tau dari pagi tadi kami dah kuar.....

so, petang tu, lepas Aisha bangun tidur sesi petang, lepas Aisha tengok Wonderpets, Lepas Aisha tengok Go Diego Go..... owh! Dora The Explorer x sempat tengok, aku dah angkut Aisha mandi n siap2 nak kuar.....
lambat2 karang ujan lak, x mor arr plan cancel lak kan..... huhu

memula plan nak ke Pusat Pakaian Hari Hari, x mor pi yang kat KL..... susah parking
then decide pi belah2 selayang..... ada Hari2 tapi kena menyongsang arus lah plak.....
bajet nak pi pasaraya yang ada jual barang borong lah kan.....
so, pi Sakan..... kat Selayang Point..... x banyak pilihan.....

at last sebelum hubby ajak makan kat kedai Sate Kajang Hj Samuri, Selayang Mall.....
tetiba mata aku ternampak 1 signboard..... baik punya.....

TADA!!!!!

apa lagik..... hasutlah hubby ajak singgah.....
hehe lagipon kedai ni seberang jalan jerk ngan Selayang Mall tempat nak makan sate tu kan.....

so, di situ, aku terus dengan misi.....
misi mencari kain batik sarung untuk kenduri kahwin USU taun depan
aku telah ditugaskan untuk mencari cenderamata untuk orang2 blok yang akan rewang nanti.....
dengar kata nak kena cari t-shirt pulak.. huhu tp x kompem lagik.....

ok, jom terjah apa yang aku jumpa.....

kain batik sarung buatan terengganu jenama Nur Kasih RM112.50 (10 helai)
saiz 118cm x 200cm, siap jahit
 kain batik sarung made in malaysia jenama Kerang Mas RM120.00 (10 helai)
saiz 115cm x 200cm, x ingat dah jahit ke x


 kain batik sarung made in malaysia jenama Madu Manis RM105.00 (10 helai)
saiz 45inci, rasanya dah siap jahit

 so, nak kena bagitau pada puan yang order, nak yang mana satu.....
kalu bagi kat aku, aku pilih yang 1st tu coz corak n warna dia cantik dari yang lain.....
ada lagi banyak pilihan kat sini..... cuma x larat nak ambil gambar sume, lagi pon abangla2 kat situ sibuk tengah susun2 barang..... malu lorrr...... huhu
harga pon boleh tahan, tinggal sedia duit jerk nak yang mahal ker nak yang murah.....
yang penting kualiti kena jaga.....

dah habis misi aku.....
misi hubby pulak cari seluar slack n belt nak pakai keje.....

sambil2 hubby test seluar dalam kotak kecik.....
aku layan Aisha lak dengan misimencari cotton bud.....

jom layan.....

 hoho, sebelum tu, ambik Pet Pet dulu yerk.....
"erm, yang kecik dah la yerk mama, kat umah stok ada lagik kan....."
(jangan betulkan mata anda, memang gambar ni yang blurrrrr)


 la..... bila la pulak anak aku ni hangkut payung tu..... huhu
see, Pet Pet tetap menjadi pilihan hatiku.....


 pilih pilih pilih..... kualiti itu penting.....


 ambik letak, ambik letak, ambik letak..... 
banyak pulak kaler, x tau nak pilih mana satu.....


 penat pilih, sampai terduduk anak dara aku sorang nieh memilih cotton bus yang berkenan di hati.....


last2, payung ntah ke mana, Pet Pet ntah ke mana, cotton bus ntah kemana.....
sume aku letak balik kat tempat asal.....
muahaha tunggu mama gaji yerk sayang.....

di situ, cuma hubby jerk yang melangsaikan misi dengan membawa balik seluar slack 1 helai n belt 1 (helai, gulung, batang, utas erk..... apa penjodoh bilangan untuk belt yerk.....?)
 dan kami rembat juga stok2 makanan n minuman di tingkat bawah.....
wajib yerk shopping makanan walau di mana kami berada.....
hehe
lepas tu kami ke misi seterusnye.....
hubby belanja.....
thanx hubby
sayang mmuahhhh mmuahhh

cerita? next entry okeh.....
hehe


10 comments

November 22, 2011 at 1:27 PM

amboi anak dara dah pandai shopping! ralit plak tu sampai terduduk2..! ekekek

Izan pun cari kain batik kat MyDin.. MyDin USJ tu bleh tahan besar.. byk gak pilihan kat sini. kalau nak borong banyak sesuai la carik kat Mydin huhuhuh

November 22, 2011 at 1:45 PM

asya dah pandai shopping..masakla mama
hahaha

November 22, 2011 at 2:16 PM

linda mmg suka mydin, bju kelawar pun beli kat situ jek..selai baru RM7 jek banding luar

November 22, 2011 at 2:16 PM

amboiii.. tecit2 dah pandai shopping.. nanti leh lah geng ngan mama dia.. heheehe

November 22, 2011 at 2:22 PM

boleh teman mama nnt g soping..hehe

November 22, 2011 at 3:10 PM

kalo g mydin mmg rambang mata..bahaya..mcm2 nak rembat..

November 22, 2011 at 3:43 PM

sbnr nyer ada lg tempat yg jual kain batik lg murah

November 22, 2011 at 5:24 PM

yang 1st tu cantik2 kaler dia..
wah..kemain ralit Aisha tu shopping.. ;)

November 22, 2011 at 9:41 PM

dni suka shopping di mydin :) sies!

November 23, 2011 at 9:00 AM

malaysia boleh..owhh family alynnmmg fanatik bola...!!!

Post a Comment