^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

03 November 2011

Home » , , , , » *3rd Day My Lil Aisha @ Taska Temanku*

*3rd Day My Lil Aisha @ Taska Temanku*

salam khamis,


entry ini akan berlanjutan sehingga my lil Aisha rasa betul2 selesa berada di Taska Temanku (tempat baharu setelah 'umi' pengasuh pulang ke kampung Langkawi untuk memulakan hidup beliau di sana).

alhamdulillah, hari ni adalah hari ketiga dan aku rasa lega sedikit coz my lil Aisha dah ada perkembangan yang sedikit baik masa hantar dia ke Taska & Tadika Temanku pagi tadi..... pagi ini tak banyak drama yang berlaku cuma dia still teringat 'umi' pengasuh bila bangun pagi..... apa lagi, aku pon bagitau yang 'umi' dah balik kampung...... dan Aisha terima apa yang aku bagitau kat dia..... sian aku tengok dia, sedey jerk muka, 3 hari x jumpa, dia still rindu kat 'umi'.....

dah siap semua keperluan, kami pon siap2 naik moto n vrooommm vrooommm, geraklah kami ke taska..... 

sampai di taska, macam biasa, salam papa, cium papa, babai papa, flying kiss papa..... sampai depan pintu taska, aku masuk dalam coz cikgu sue ada kat dalam kelas..... 'mama, nak tudok.....'  slow jerk suara Aisha minta kebenaran untuk duduk di sofa yang ada di situ..... 'Aisha nak duduk? ha.. duduklah, jap lagi cikgu datang, k'..... Aisha duduk di sofa sambil tunggu kawan cikgu sue panggilkan dia.....

'Aisha..... jom' cikgu sue keluar n panggil Aisha ajak masuk dalam kelas..... memula Aisha macam tak nak ikut cikgu masuk dalam, dah berair juga lah mata dia nak nangis..... cikgu trus ambil n dokong Aisha, so dia dah ok n tak jadi nangis..... Alhamdulillah, dalam hati aku doa x putus supaya Aisha x nangis.....

on da way nak masuk kelas tu, Aisha sempat lagi babai kat aku, aku pon balas babai n buat flying kiss lagi kat my lil Aisha buat kuat semangat..... sampai lah Aisha hilang dari pandangan mata..... n aku pon keluar dari taska pi kat hubby..... macam semalam hubby tanya, 'Aisha nangis x?'..... 'macam nak nangis, tapi x jadi lepas cikgu ambil dia masuk dalam...' aku membalas dengan sedikit senyuman dalam kerisauan..... 'ok lah tu.....'

so, jom layan pic Aisha malam tadi.....

 satu.....


 satu Malaysia


 muncung2 tu bukan cakap apa2 pon, memang saja buat aksi macam tu


 see, buat jelir2 lidah pulak, aku layankan aje


 apsal la anak aku suka buat jelir lidah kat camera sekarang nieh


 see, aku masih berbaju kurung time ni, my lil Aisha asik ler melekat kat aku, tapi aku suka sebagai lambang yang aku still sayang kat dia walau aku hantar dia ke taska waktu siang

so, diharapkan hari2 mendatang semakin baik dan selesa lah my lil Aisha di Taska & Tadika Temanku..... buat masa sekarang nieh, Aisha hanya dihantar ke nursery jerk dengan bayaran RM320.00 sebulan (kakitangan JKR ada diskaun tp aku x tahu berapa... ada kakitangan JKR hantar anak di sini?)..... start tahun 2012 baru lah Aisha akan didaftarkan ke program Playschool yang ada sesi pembelajaran ringan, ada uniform, ada buku rekod, ada lawatan dan lain2 program yang aku x ingat lah pulak apa dia..... huhu

next month penyelia kata ada sambutan untuk kanak2 yang sambut hari lahir..... so hari lahir Aisha yang ke-3 jatuh pada 23.12.2011, agak2 AIsha tersenarai x yerk, camane lah gaya mereka sambut hari lahir yerk..... dah macam teruja sikit aku coz Aisha dah ok nak pi school.....

k, sekian

p/s: x sabar nak balik umah n serve Aisha dengan puding coklat yang aku buat malam tadi.....

12 comments

November 3, 2011 at 1:18 PM

dh ok ke anak sedara mak su ni.... jgn nanges2 mcm mama ye hehe

November 3, 2011 at 1:50 PM

Siti Norhafizah :
isk..... Aisha ok la maksu, mama pon ok la..... hihi

November 3, 2011 at 2:01 PM

Alhamdulillah..Aisha dah semakin Ok kat tmpt baru..Comel jer aksi jelir lidah.. ^_^

November 3, 2011 at 2:02 PM

manjernyer dier... i lioke :)

November 3, 2011 at 2:47 PM

c... dia da mula membiasakan diri..
gud aisya!

November 3, 2011 at 3:03 PM

alahai memang susah hati nak tinggalkan diakan.. tapi lama2 okler tu.. mahal gak untuk nursery yerk tapi memang dah rate gituler sekarangni... masa pengasuhnyer berapa yerk..

November 3, 2011 at 3:26 PM

syukur, makin elok mood dia kan..berkat doa ibu lah ;)

November 3, 2011 at 3:42 PM

syabas aisha..gittu ler syg..pandai die..;)

November 3, 2011 at 3:59 PM

Cho Zila :
masa pengasuh RM300.....(mahal kan?) x kisahlah mahal pon, janji anak2 dapat pembelajaran sempurna, insyaallah kan..

November 3, 2011 at 4:56 PM

mmg amik mase kalo anak baru dok taska baru ni ...mcm lieya bagi masa selalu seminggu...lepas tu baru okey......insyaallah, aisha budak bijak, budak baik sure die boleh punye tuuuu!!

November 3, 2011 at 5:51 PM

salam kenal..


nak sikit pudding chocolate.

November 3, 2011 at 9:01 PM

alhamdulillah .. biasalah tuu dik budak2 ... nanti dia akan jadi biasa dgn keadaan di sana :)

Post a Comment