^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

01 November 2011

Home » , , , , , » *1st Day Aisha Di Taska Temanku*

*1st Day Aisha Di Taska Temanku*

Semalam dah buat n3 Berakhirnya Legasi Umi Pengasuh Hari Ini, maka hari ini ofkos la ada n3 1st Day Aisha di Taska Temanku kan..... But so sorry, no picture here coz aku tersangatlah bimbang ngan kelakuan Aisha sampai luka untuk snap pic.  So aku share jer la apa yg berlaku pagi tadi yerk.....

Pagi2 dah msg kat bos yang aku nak masuk lewat hari ni coz nak urus pendaftaran anak ke taska, tiada balasan dari bos n sampai opis baru aku tahu yang dia bercuti hari ini, patutlah msg aku x berbalas, cuma pegawai atasan aku jerk yang membalas 'OK' kepada permintaan kelewatan aku hari ini.....bukan x boleh nak masuk seperti biasa ke ofis tapi takut ada apa2 yang berlaku masa hantar my lil Aisha, tu yang minta izin siap2 masuk opis lewat tu..... hehe

So, perkara pertama yang aku buat bila bangun pagi siap2 kan barang2 yang nak di bawa ke taska, Taska Temanku, Menara PJD, Taman Titiwangsa..... susu, bedak, diapers, baju salin n lain2 keperluan sampingan spt getah rambut..... dah siap keperluan Aisha, my hubby bangun n mandi siap2, lepas tu aku plak take turn mandi n siap, dan macam dah tau2 jerk hari ni Aisha nak ke 'school', dia boleh pula bangun awal..... tapi x mor mandi lor..... huhu

Pujuk punye pujuk, last2 aku lap2 jerk badan dia, lagipon my lil Aisha still x sihat sepenuhnya dr demam..... jam 9 lebih, kami pon bergerak ke taska, sebelum tu singgah bank kuar duit n KK Mart beli top to toe wash untuk tinggal di taska.....

Sampai kat taska memula Aisha ok jerk, smpai depan pintu kebetulan ada staff duk tengah buka pintu, Aisha trus jerk buka sandle n masuk ikut staff tu masuk play room, x lama lepas tu dia kuar balik cari aku n hubby, 'Mama, jom.....' sambil tangan lambai kat aku ajak aku masuk sekali..... 'Aisha masuk lah, tu kawan2 ramai.....' time ni aku tengah discuss dengan penyelia taska tu.....

Kejap lagi karang dia datang 'Mama, jom suk.....' alor, dia ajak aku masuk sekali..... dah 4 5 kali dia kuar masuk bilik play room tu, last2 masa nak masuk study room dia dah x nak pi sensorang dah..... dia x mor dah lepas tangan aku..... puas staff kat situ pujuk..... last2..... 'Mama, nak tokong.....' (Mama, nak dokong)..... start drama ni, aku dah rasa sayu hati..... hubby cakap ngan aku, 'Jom la kita balik, nanti jap lagi ok la tu.....'

Lepas bincang sikit dengan penyelia tu, n staff kat situ dokong Aisha bawa masuk study room, aku dah x nampak Aisha dah..... harap2 dia ok sampai lah waktu balik nanti.....

Tapi yang aku bangga dengan my lil Aisha adalah, dia sikit pon x nangis sepanjang kami main tarik tali nak suruh dia masuk study room tu..... 

Anak mama kuat kan, x per, nanti petang mama datang jemput Aisha,k..... Aisha main n blaja ngan kengkawan bebaik tau.....

k, sekian
p/s: episode untuk esok x tau lagi macamana kan..... huhu

9 comments

November 1, 2011 at 1:09 PM

eB x dpt nk bygkan ms eB antar aerish sok. hu3

November 1, 2011 at 1:12 PM

huk3 aisha x nanges mak su plak yg nanges. ke mama yg nanges??? hehe

November 1, 2011 at 1:15 PM

eB ezrin :

kita suma akan hadapi bnde yg sama kan satu hari nnti...

November 1, 2011 at 1:16 PM

Siti Norhafizah :

hukhuk, mama nak nanges tp kn tahan, malu lorrr

November 1, 2011 at 2:24 PM

sy rasa sy yg nanges dulu nnt dr amar..hehehe

November 1, 2011 at 2:25 PM

kalu kwn2 ramai kt taska tu rs nyer aisya ok...

November 1, 2011 at 3:15 PM

KhaiRin :

insyaallah..... ameen

November 1, 2011 at 4:37 PM

rasanyer ok kot kalau dah takder kita selalunyer ok.. kalau anak akak lak okjer siap lupa kat ibu dia sebab hepi ngat jumpa kawan baru..

November 2, 2011 at 5:37 AM

hurmmm akak lepas nie ngadap zahrein pula .. mcm mana agaknya ..

insyaallah dikk kita akan terbiasa nanti .. tgk lah :)

Post a Comment