^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

29.11.11

Home » , , , » *Resepi - Telur Rebus Pelangi*

*Resepi - Telur Rebus Pelangi*


 Bahan : Telur Ayam, Air & Periuk untuk merebus


 Rebus telur ayam sehingga masak


 Ketuk kulit telur yang dah direbus supaya retak


 Seperti ini


 Sediakan pewarna makanan yang dikehendaki dan plastik


 Masukkan telur yang telah diretakkan kulit ke dalam plastik, dan tuang pewarna ke atas telur tersebut


 Tutup plastik tersebut supaya pewarna rata ke seluruh bahagian telur, biarkan sebentar


 Cuci telur tersebut untuk membuang lebihan pewarna pada kulit telur


 Kupas kulit telur


 Telur Rebus Pelangi sedia untuk dihidang.....
dah macam telur dinasor ye jugak kan.....


 Bahagian dalam telur rebus setelah dipotong

 p/s : jangan tanya lebih2 pasal resepi ni coz aku C&P dari email yang tiada penerangan apa2, aku yang memandai letak description pada setiap gambar.....



10 comments

November 29, 2011 at 8:31 AM

cantek, tp cam takut jerk nk mkn. hik3

November 29, 2011 at 8:44 AM

aah cantik .. dah mcm telur dinasour ! ekekek :)

November 29, 2011 at 9:08 AM

e'eh cantik laaaa...kreatif betul...budak2 suke le nie....bercorak2 dah jadinyer....

November 29, 2011 at 9:26 AM

err ada ke nnt org nk mkn? ;-)

November 29, 2011 at 10:58 AM

kak masz corak telur tue nampak menarik tp klu nak makan mcm tak lah kan coz pelik..

November 29, 2011 at 11:24 AM

macam takut jer nak makan.. hihihi.. tp apapun, kreatif!

November 29, 2011 at 1:28 PM

cantek!! kreatif sgt!!

November 29, 2011 at 2:00 PM

cantek2..

November 29, 2011 at 3:42 PM

Ha a lah masz, mcm telur dinosour pon ada nie. Tapi kreatip gak hasilnya ye :)

January 31, 2012 at 11:30 AM

sedap ke tu... pelik jer...

Post a Comment