^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

23 November 2011

Home » , , , , , » *Review Makan Makan - Sate Kajang Hj Samuri Selayang Mall*

*Review Makan Makan - Sate Kajang Hj Samuri Selayang Mall*

salam,

hurm lama aku x buat n3 review tempat2 makan kan..... bukan apa, aku rasa macam terajin pulak nak masak kat umah, kalu kuar pi memana, aku pasti kan kami akan makan dulu kat umah atau balik dari jenjalan kat luar, aku akan pastikan aku sempat masak untuk kami makan bila sampai umah nanti.....

so sambung pada n3 semalam, 'misi mencari kain batik sarung'..... kami teruskan dengan misi hubby belanja kami makan Sate Kajang Hj Samuri di Selayang Mall..... sebelum ni pernah makan di R&R Awan Besar, Taman Melati, so kali ni makan di Selayang Mall pulak.....

jom layan gambar sambil aku cerita..... okeh.....


hoho, dak tecik sedang order ngan abang hemsem.....
apa yang di order tu yerk.....
 sate ayam 10 batang..... sate perut 5 batang......
air milo ais untuk papa..... air sirap bandung untuk mama n Aisha.....
nasi impit kongsi2 n free timun yang hanya menjadi hiasan tanpa ada sape2 usik.....
kami x mkn timun..... huhu


 papa layan sate perut sensorang..... mama x makan, Aisha apatah lagik.....


 Aisha sedang menikmati sate ayam yang lembut.....
x macam yang kat Tmn Melati tu, ada keras sikit.....


 Aisha dengan air sirap bandung yang x berapa manis..... i like.....
nampak x ada luka kecil di jari kelingking Aisha tu, ari jumaat ritu balik dari taska, dia tunjuk kat aku.....
"Mama..... takit....." sambil tunjuk jari dia.....
aku x tau napa, so aku just sapu krim gamat jerk, harap2 ilang macam luka kat mata Aisha masa kena mercun raya ritu.....

erk!! gambo aku xder ker?..... huhu inilah nasib sang blogger kan..... keje asik ler ambik gambo orang, last2 gambo sendiri xder..... lupe nak suruh hubby ambikkan.....


 hah!! apa pulak lah anak dara aku buat nieh?.....


 dengan kaki kat atas penyandar seat, dengan mulut terlopong.....

owh, kat sini ada 2 ruang, bahagian dalam kedai yang ber'aircond dan ada tv, bahagian luar open air untuk mereka yang merokok.....
so, my lil Aisha tengah layan BoboiBoy kat tv.....

 ini total kami makan ari tu..... hubby belanja.....
makan xder la byk sangat..... tkut x abis lak kalu order banyak2 kan.....
membazir amalan syaitan.....

so, secara keseluruhan aku puas hati makan kat sini, better than yang kat Taman Melati tu coz makan kat situ ada sikit bau masak2..... harga same jerk kat sume cawangan Sate Kajang Hj Samuri kan.....
walopon kedai kat sini kecik jerk tapi selesa bagi mereka yang bawa anak yang suke berjalan macam Aisha nieh..... pintu sentiasa tertutup, maklumla..... air cond kan.....
sampai jerk kat pintu, ada sorang waiter dah tunggu, boleh order kat kaunter n trus bayar atau trus duduk kat meja n ada orang ambil order..... tapi sebelum menu sampai, kena bayar dulu di kaunter yerk..... hehe

so, i like to have a meal here.....
hubby..... bila nak belanja makan sate lagik?.....

p/s : tetiba terbayang nasi kukus ikan keli Taman Melati



# Khasiat Manggis # Rahsia Duit Online # New Rich Club #

12 comments

November 23, 2011 at 8:43 AM

tgk ni..tetiba teringin nak makan sate.. nyum..nyum.. ^_^

November 23, 2011 at 8:55 AM

wahh aisha mamam sate ek..alynn paling suke sate hj samuri nie kak sebab sambal tumis dia mmg umphh..

November 23, 2011 at 9:00 AM

dulu suka kate hj samuri ni tp lps mkn skt perut trus x mkn lg

amboi aisya....

November 23, 2011 at 9:19 AM

lieya plak suke sate yg biase2 jual tu...samuri punye tebal laaa..keras lak tu ....tapi nasib2 gak...kalo dpt ygsedap....okey laaaa...

amboi aisha kemain lagi ligat yeak...pandai die mamam sateeee...

November 23, 2011 at 10:23 AM

masz jgn amalkan x makan timun n bwg tau,timun ni sebenarnye penawar kepada karbon pembakaran satey yg kite mkn,jd kene selang seli mkn dgn timun..;)

November 23, 2011 at 10:42 AM

alamakk.. terliurrr sudaaaa... nyumm nyum!!!

November 23, 2011 at 10:47 AM

Nens Collection :
thanx neni, tau dah pasal karbon tu, tapi xleh masuk mulut arr timun tu.. huhu

November 23, 2011 at 10:58 AM

zana selalu makan yg kat kajang tu.. walaupun ramai org, tp still layan...

November 23, 2011 at 12:55 PM

aduh, terliur la. hu3..
musti pedih sgt jarinyer kan?

November 23, 2011 at 1:27 PM

ohhh.. sedapnye sate~ terliur nih.. slalunye kami beli sate kat pasar malam jek.. kekeekeke

November 23, 2011 at 10:40 PM

terliurnya..huhu

June 10, 2012 at 1:16 AM

Baru jer upload gambar2 masa makan kat satay hj samuri branch shah alam...bolih la tahan...70sen sebatang.....nanti senang2 tu singgah la yer blog saya kat www.blogmakanbest.blogspot.com topik pasal review restoren2 yg saya visit....dan jangan lupa follow blog saya yer TQ TQ TQ

Post a Comment