^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

7.8.12

Home » , , , , , , » *Murtabak Mee Sendiri Lagi*

*Murtabak Mee Sendiri Lagi*

as salam,

entry semalam pasal makan sensorang masa birthday hubby last week kan..... entry hari ni pon pasal makan sensorang jugak..... tu yang keluar nama menu Murtabak Mee Sendiri Lagi tu..... huhu



aku bagi nama gitu coz masa ari Jumaat aku buat menu ni untuk buka puasa..... aku sendiri lagi buka puasa coz hubby keje..... seb baik Aisha ada, tapi dia x makan murtabak ni coz dia kata pedas..... erm ok, nanti mama buat lagi yang x pedas untuk Aisha yerk.....

cara aku buat
!
aku guna mee kuning yang kering tu (sebab tu menu ni bukan nama murtabak megi)..... celur ngan air panas sampai lembut, tos..... sementara tu tumis lah, bawang putih, bawang merah, lobak merah, daun bawang, serbuk kari, kiub ayam, sos tiram..... sume potong sesedap rasa jerk..... agak2 dah masak matikan api..... tunggu sejuk n masukkan mee yang dah dicelur tu ngan telur ayam, gaul sampai rata.....
pastu panaskan kuali leper dengan minyak..... aku guna cetak telur benjo untuk bentukkan bulat murtabak ni..... bila minyak panas, aku tuang la mee yang dah digaul tadi tu..... balik balikkan sesedap rasa..... buat setiap satu sampai habis mee.....
maka siaplah n boleh hidang.....



ha, ini Mangga FAMA..... sebagai pencuci mulut n makanan untuk Aisha yang x makan murtabak tu..... FAMA bukak gerai buah kat opis aku sempena BARAM KKKL nieh..... beli 4 biji (1 kg) RM5.00..... x bleh banyak2 nanti xder sape nak makan..... selain mangga, ada jugak jual manggis, pisang, rambutan n langsat (kut)..... aku xder la nak beli beria coz hubby x makan buah, so aku beli buah yang Aisha makan..... kalu ada jual durian kan best, leh beli n makan ngan hubby..... hehe

so, itulah dia cerita Murtabak Mee Sendiri Lagi..... malam tu balik keje hubby baru makan..... sedap kata dia..... Alhamdulillah :)

k, sekian


p/s : badan penat mengemas rumah..... uhuk2, ada sesapa nak tolong kami x?..... amal jariah di bulan Ramadhan..... hihi


13 comments

August 7, 2012 at 8:14 AM

pernah buat.. tapi skali jer.. tak sedap kot..tak der permintaan lagi pastu..sedis.. isk isk isk...

August 7, 2012 at 8:29 AM

sedapnya

August 7, 2012 at 8:39 AM

waw menarik nie...lieya ni murtabak megi puntak buat2 lagi...inikan plak nak buat murtabak mee...tapi harus cube nieh!

August 7, 2012 at 8:58 AM

cam teringin nak makan murtabak mee :D

August 7, 2012 at 9:24 AM

sedap nyer!

August 7, 2012 at 9:46 AM

menyelerakan lah masz..hhe

August 7, 2012 at 9:49 AM

wah..rajinnya! saya x pernah try lg. hehehe..

ada sesuatu menarik utk masz ---> http://suriaqistina.blogspot.com/2012/08/kad-raya-buat-pengomen-tegar.html

August 7, 2012 at 10:04 AM

wah sedap nie dikk
haa nanti nak buat lah ;)

August 7, 2012 at 11:01 AM

eheheh!!!saya pn masak murtabak ni mlm td :) licinnn!!:)jmput follow kmbali ye :)

August 7, 2012 at 12:17 PM

mkn dgn kuah dal ke kuah kari?

p/s jemput empunya blog join GA sy ;-)

August 7, 2012 at 1:35 PM

murtabak mee ?.. wah mesti best ni !

August 7, 2012 at 1:48 PM

terliur tengok mangga itu~ tak tahan.. meleleh!

August 7, 2012 at 3:27 PM

Kami buat jual di Pasar ramadhan Murtabak Maggi nie ;)

Post a Comment