^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

15 August 2012

Home » , , , » *Deko Deko Teratak Kami ~ sayangkan dinding*

*Deko Deko Teratak Kami ~ sayangkan dinding*

as salam, 

ha, kan aku dah kabo..... entry aku sekarang banyak pasal rumah..... selagi rumah x  siap kemas, selagi itulah aku akan letak sikit2 perubahan yang berlaku kat teratak kami tu..... harap2 korang x muak la dengan entry2 dalam blog aku nieh..... hehe

kali ni aku nak share camaner aku deko dinding dapur lak..... disebabkan dinding dapur adalah dinding kesayangan aku..... echewah, yelah, dapur adalah tempat strategik bagi wanita kan...... n kaler kat dapur jugak adalah kaler kegemaran aku..... so aku nak share apa yang dah aku buat ngan ruang dapur aku.....

jom tengok

 sebelum











TADA!!!!!
 selepas

dengan kos RM9.90 x 2 keping transparent kitchen sticker..... aku dapat elakkan daripada minyak terpercik ke dinding sewaktu aku masak dengan penuh kasih sayang..... hehe

hubby ajak beli lagi untuk letak kat sinki mencuci, ye lah, takut kat dinding terlekat kesan sabun la pulak kan..... aku pon rasa nak tambah jugak coz kat tepi kiri n kanan tu minyak tetap kena lah kalu menggorang..... erm, pelan2 kayuh, insyaallah semua keperluan itu akan kami penuhi demi keselesaan keluarga kami dan tetamu yang datang nak memasak..... kuang3

hurm, walau tanpa KC mewah, walau tanpa mozek menjalar ke dinding..... aku rasa dah cukup cantik dah dapur teratak kami tu.....eh! eh! KC tetap akan kami buat tau, tapi bukan sekarang..... kumpul duit dulu sampai cukup, then barulah boleh buat kan..... hehe

boleh la nak merasa deko2 nak raya ni kan.....

k, sekian


di entry ni jugak aku nak mohon
maaf zahir & batin
pada kengkawan semua yang kenal atau x kenal, yang drop komen atau yang baca jerk, yang jauh atau yang dekat dan semua yang sewaktu dengannya..... semoga hari raya yang menjelang akan dapat dipenuhi dengan ibadah di samping memberi sinar terbaik buat keluarga kami n kengkawan jugak..... ameen

DUA TIGA KUCING BERLARI
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
(Jarjit, pinjam pantun yerk, hehe)


20 comments

August 15, 2012 at 1:20 PM

alang2 letak dr hujung ke hujung, bleh jadi wallpaper tp x perlu tinggi sgt kot... selamat mendeko, x sabo nk raya kat rawang

August 15, 2012 at 1:20 PM

simple n nice

August 15, 2012 at 1:21 PM

nak raya nyer pasal yer...
mendeko sajer..
pe yg di tampal kat dinding tu?
# Selamat Hari Raya #

August 15, 2012 at 1:28 PM

xpe mas berdikit2....nnti lama2 makin mengancam la dapor mas nnti....

August 15, 2012 at 2:09 PM

besh kan...
pepun selamat hari raya aidilfitri..maaf zahir batin

August 15, 2012 at 2:18 PM

lg cun dapur, lg best la msk nnt ;-)

p/s kalu nk sampul raya mai la sini..sy ada kt sini smpi jum pg

August 15, 2012 at 2:25 PM

PASNI LEH BUBUH kc PLAK...senang nk simpan brg...syok kan masuk rumah sendrik

August 15, 2012 at 2:42 PM

hi kak...cantik la deco tu..beli kat mana ek?? dr td bc pasal n3 rmh baru akak ni dr stat proses pembikinan... mmg kaw2 akak reno ek

August 15, 2012 at 2:55 PM

selagi blom raya..tunjuk kak mazs..leh amek inpirasi deco2 umah..hehe

kak masz..neni raya pertama di kuantan, pagi raya ke 2 neni odw balik ganu..insyaallah smpai raya ke 6 atau 7...hehehe..

August 15, 2012 at 3:13 PM

cntik jgk ape gitu...kreatif dah tu..
semangat nk masak...

August 15, 2012 at 3:46 PM

wahhh..ijau gitu :D

cantik3x... kaler tema baju raye sape ntah thn ni...heheheh..

Anonymous
August 16, 2012 at 10:13 AM

he he idea bijak tu

Anonymous
August 16, 2012 at 1:42 PM

rasa mcm ada table top ..
confuse pulakk

aidil
September 20, 2012 at 9:42 AM

Assalam.. nak tanya la stiker lutsinar tu beli kat mane yer? nampak simple dan mudah urus.

August 24, 2013 at 9:50 AM

kat mana beli sinki tue...?

August 24, 2013 at 9:51 AM

sinki beli kat mana tue ?

August 26, 2013 at 1:14 PM

@Iela Fazielah sticker tu beli kat tesco je dik... memacam kaler ada..

August 26, 2013 at 1:14 PM

@aidil as salam,
sticker tu beli kat tesco jerk, memang senang sgt nak guna, just tampal n ratakan biar sekata.. murah pulah tu.. ;)

August 26, 2013 at 1:15 PM

@Zie Ziana sink tu beli kat kedai hardware dekat ngan umah jerk.. boleh pilih nak sink pattern lain2, ada yang 1 ada yang 2.. lain2 harga..

Post a Comment