^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

29 August 2012

Home » , , , , , , » *WAH CHAN @ raya kelima*

*WAH CHAN @ raya kelima*

as salam,

~xder cerita raya pertama, kedua, ketiga, keempat..... kita terus cerita raya kelima yerk... hehe~



kejadian berlaku pada pagi raya kelima..... bangun pagi, lepas kemas tempat tidur aku tersedar yang pengunci subang (macam dalam gambar kat atas) aku sebelah kanan dah hilang..... erm, ini adalah kali kedua ia hilang, sebelum ni berlaku kat umah sewa Sentul nuun..... seb baik Aisha jumpa kat atas katil, kalu x... hurm pakailah aku subang sebelah macam pagi raya kelima lepas.....

terus aku bagitau hubby, ni kena cari lain nieh..... hubby ok jerk, tapi kena guna duit sendiri lah kan..... uhuk..... x per, akan aku dapatkan jugak pengganti coz dah cari merata2 tempat x jumpa pengunci tu..... ye lah, dah menda tu kecik cenonet jerk, mana nak jumpa kan..... so aku redha

maka, hari tu, kami sekeluarga planning pi umah kak long kat Kg Plentong Baru, Johor Bahru..... so aku suarakan hajat nak ke Plaza Angsana, kut2 lah bleh ke Habib nak beli subang baru kan..... ngeh ngeh ngeh..... setibanya di umah kak long, kami pon borak2 lah hal keluarga, hal semasa, hal 'Peah' n termasuk lah hal subang aku nieh..... n kak long cadangan kami ke Giant Plentong coz kat sana ada Wah Chan..... alah, kedai emas Wah Chan..... aku memang pelanggan setia Wah Chan sejak aku kenal barang kemas nieh..... x kiralah kedai lain ada design canggih ker, ada harga runtuh ke, ada hadiah percuma ker, Wah Chan tetap di hati..... untung Wah Chan ada pelanggan macam aku kan.....hahaha haktuih

so, balik dari umah kak long, kami singgah ke Giant Plentong untuk tunaikan hajat..... Alhamdulillah, urusan kami dipermudahkan..... tapi aku x kuar banyak duit pon..... aku trade-in subang x cukup sifat tu + cincin lama yang dah x muat di tangan, gulp! gemuks ke aku?..... so aku dapat pulangan 2 pasang subang.....

subang belah kiri tu untuk aku..... subang belah kanan tu pulak untuk Aisha.....


hajat aku nak tindikkan telinga Aisha pon dah tercapai, tinggal nak pakaikan subang tu jerk lagi..... sekarang ni Aisha guna subang yang dibekalkan oleh kedai tu dulu..... nanti bila dah bosan dengan subang bekalan kedai tu, baru aku tukar dengan subang emas yang aku beli tu.....

sekarang ni aku guna subang yang lock dia lekat terus ngan bahagian depan (x mor dah pisang berbuah 3 kali, haha)..... tapi hajat aku nak pakai subang yang bergayut (anting) x dapat lagik, hubby x bagi coz takut nanti mudah putus..... huhu, x perlah, dapat yang ni pon dah ok dah..... so ini xder la dikira subang raya kan coz dah raya kelima baru dapat..... haha tapi ini adalah hadiah untuk diri sendiri n hadiah dari mama untuk Aisha, erm ni kira hadiah besday taun ni bleh x?... hehe

k, sekian

update untuk alynnz : actually masa tindik tu menangis jugak si anak dara aku..... memula dia ok jerk, siap boleh pilih sendiri nak subang yang kaler pink..... pehtu, lepas selesai tindik dua2 telinga..... huwaaaaa menangis x hengat dunia..... tapi xder la lama sangat, mungkin dia terkejut coz orang kedai tu tindik dua2 telinga sekali gus (kalu satu2 lagi haru kut kan..)..... tapi lepas keluar jerk dari Giant Plentong, kat kedai makan siap boleh main2 kerusi lagik, cuma x boleh nak tegur pasal telinga... nanti dia tetiba jadik moody n merajuk, hehe..... sekarang (lepas seminggu) dah ok dah..... Alhamdulillah


9 comments

August 29, 2012 at 8:39 AM

shopping

August 29, 2012 at 8:48 AM

cheqna dah lama tak pakai subang

August 29, 2012 at 9:15 AM

ko la tu trade in dpt yg baru ...

August 29, 2012 at 9:24 AM

sama larr akak subang alynn pun slalu sgt tercicir bghn blkg nyer..dah kali kedua gaks hilangnyer..at last alynn kepit bhgn belakang nyer bg ketat skit sbb takot hilang subang tu (duit mas kawin lekatkan beli subang)..

subang yg akak beli tu dah bergayut dah tu..cantikk..aisha nyer subang kiut..akak xstory pun pasal aisha tindik..? nangis tak..?

August 29, 2012 at 9:35 AM

neni suka betul emas2 ni..hehe
mmg pengumpul tegar..ahakss..
simpanan hari tua katakan..hehe

Anonymous
August 29, 2012 at 9:47 AM

KA xleh nak paki subang lah, alegik teruk even subang emas pown so ada simpan jelah!

August 29, 2012 at 10:23 AM

bestnye g kedai emas.... hajat kt nk melangsaikn duit mas kahwin beli anting2 x tercapai lg die da beli dlu....

patut la tetibe je aisha bertindik...

August 29, 2012 at 1:53 PM

is subang kasi mak je... xleh pakai subang langsung.. jadi gena tah.. hehe

August 30, 2012 at 11:32 AM

wah..bestnye!
klau trade in mmg x bnyk kuar duit kan. tu yg rase berbaloi je :D

Post a Comment