^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

18 January 2012

Home » , » *Buku Taska Untuk Aisha*

*Buku Taska Untuk Aisha*

 salam,

lama dah aku x cerita perihal school Aisha kan.....
last aku cerita pada pertengahan bulan lepas pasal Hari Terbuka Taska & Tadika Temanku.....
 semalam ambil Aisha dari taska teramatlah lambat nye..... jam 7.30 mlm baru sampai kat taska.....
cikgu n penyelia pon dah nak balik dah.....
x sempat nak say sorry pada dorang yang terpaksa tunggu lambat.....
x pikir apa dah time tu.....
sampai2 trus tuju kat Aisha, suruh ambil beg n kasut..... ingta nak balik jerk coz dah lewat sangat kan.....
huhu
sian Aisha tinggal sorang2 jerk kat situ, bebudak lain sume dah balik.....
sorry sayang, Papa kena work lebih masa, tu yang lambat tu.....

 sebelum balik, cikgu ada bagi buku untuk ditulis nama.....

 5 buah buku kesemuanya.....

aku tengok pengisiannyer, maam susah jerk aku rasa bagi bebudak umur 4 tahun (actually kalu ikut bulan Aisha baru 3 tahun.. hehe nak jugak.....)
but, moga Aisha dapat ikut pembelajaran kat taska tu demi masa depan..... ya sayang.....
aku x tahu ada lagi x buku lain akan menyusul, maklumlah, x dan nak borak lebih2 semalam.....

so,
malam tadi aku trus lah buat aktiviti menulis nama kat buku2 tu.....
esok (hari ni) nak bawa ke taska kan.....
xder nyer sticker2 seprti yang diangan2 kan sebelum nieh..... huhu

time aku tulis nama Aisha kat buku tu, dia pon sibuk nak tulis jugak.....
so lepas aku sia tulis nama.....
dia dah rebut pen dari aku n nak tulis jugak kat buku tu.....
oh, tidak!!!!!
aku suruh dia ambil buku ABC dia.....
trus dia bangun n ambil buku, tapi bukan buku ABC, diambilnya buku cerita "Kenapa Pinggang Kerengga Ramping"
 hehe..... pape lah sayang yerk.....

jom kita tengok apa yang Aisha tulis kat buku kerengga dia tu.....

"maaf, visual x berapa memuaskan"


 erm, buka buku dari kanan tu, dah macam buku jawi plak.....


 tulis jap tangan kiri, jap tangan kanan.....


 tengok cara dia pegang pen tu, sweet jerk.. hehe


 dah x sempat nak ambilkan meja, trus duduk letak buku kat lantai n tulis.....


 panjang pulak rambut Aisha nieh, nak potong sayang la pulak.....


 hah, tangan kanan balik, lenguh kut menulis, tu yang tukar2 tangan tu kan.....


 memang dah x toleh kiri kanan dah, khusyuk jerk dia menulis.....
mama snap banyak kali pon dia buat dek jerk.....


 sampai berpeluh2 menulis.....


sampai aku siap simpan buku dia kat dalam beg.....
sampai aku siapkan barang2 baju dia susun dalam beg.....
sampai aku dah baring tengok tv, dia x habis lagi tunduk menulis.....

insyaallah moga Aisha rajin jerk nak pegi school.....
setiap pagi dia akan minta nak pegi school even hari Sabtu Ahad pon dia nak jugak.....
so kena terangkan la yang hari tu x school, cikgu cuti.....
setakat ni Aisha ingat nama cikgu dia..... ci'gu syu..... ci'gu ifffa.....

lepas ni ingat nak beli lagi buku2 tulis dan warna untuk Aisha.....
setakat nie banyak buku warna jerk.....
sampai patah2 crayon dikerjakan Aisha time warna.....
last2 crayon yang pendek2 tu dibuat main masak2.....
alahai anak..... memacam idea dia.....

 k, sekian

9 comments

Anonymous
January 18, 2012 at 1:26 PM

huhuh
bestkan ada anak..
leh story pasal anak sekolah..
hehehe

January 18, 2012 at 2:29 PM

errr...napa aisha pegang pen mcm auntie intan? hehe... :P

January 18, 2012 at 2:54 PM

salam perkenalan....samer la anak kiter pun dok taska tu..baru start hantar this year...3 tahun lebey gak

January 18, 2012 at 3:02 PM

tekun nya aisha...smpai hbs conteng2 haa...hehee

January 18, 2012 at 3:17 PM

bagusnye aisha
pendedahan awal nie perlu dik ;)

January 18, 2012 at 4:39 PM

pandai mlukis tuh sok :)

January 18, 2012 at 5:11 PM

Tekunnye Asiha menulis..
tak toleh kiri kanan tu.. ;)
Aisha ni kidal atau kanan?..nampak dua2 pun dia boleh tu...

January 18, 2012 at 6:03 PM

semangatnyeeeeeeeeeeeeeeeee die

January 19, 2012 at 1:05 PM

eh!...selalu jemput Along Farish ngn Adik Qhalif, xperasan lak Aisha!...Cikgu Su tu pon feveret Along!...selalu books along akn koyak, but this books, along jaga elok2 lak!

Post a Comment