^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

19.1.12

Home » » *Petua Mudah Kupas Kulit Pisang Muda*

*Petua Mudah Kupas Kulit Pisang Muda*

 salam

ari ni ari khamis kan.....
erm, nak share sikit tips.....
tips @ petua yang aku dapat dari blog INI.....
hehe, thanx USU

pasal petua mudah kupas kulit pisang muda.....
biasanya pisang muda ni adalah untuk buat kerepek pisang.....





caranya:
  • rebus pisang muda dalam air selama lebih kurang 10 minit
  • tos pisang dan biar sejuk seketika
  • bila dah sejuk, boleh lah kupas kulit pisang muda
  • siap

k, sekian

p/s: nak balik kampung, nak balik kampung.....

11 comments

January 19, 2012 at 9:08 AM

thanks 4 sharing this..kerepek pisang memang besh =)

January 19, 2012 at 9:10 AM

TQ dikk .. menarik ;)

January 19, 2012 at 9:24 AM

wahh,mudah je rupanya.boleh bgtahu mak lps ni heehe..mmg leceh kan kalau nk kupas,melekat2 getah n kulit tu.

tqvm share!~

January 19, 2012 at 9:27 AM

E'eh....baru tau...betul jugakkan....bile rebus lagi senang nak kopek.....lagi sedap agaknye rase kerepek pisang yg dah direbus dulu ni agaknyer kan...

January 19, 2012 at 9:31 AM

klu pisang muda yg buat masak kari tu ..kena rebus gak ke

January 19, 2012 at 12:04 PM

@~izan~ betul tu izan..

January 19, 2012 at 12:05 PM

@lieyalatif erm, x pernah rasa lagik.. nanti balik kg baru nak rasa, kalu ada lagi la kan.. hehe

January 19, 2012 at 12:05 PM

@eima alorr eima, x tau lak aku, nanti aku tanya ngan mak yerk.. hehe

January 19, 2012 at 12:28 PM

nanti dni nak cuba :)

January 19, 2012 at 1:09 PM

pisang tu x lembik ke dah kena rebus?

January 19, 2012 at 1:10 PM

wah sudah ade... lg menarik hehe

Post a Comment