^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

09 January 2012

Home » » *Penangan Comment Moderation - Tak Der Orang Jenguk Blog Aku Ker?*

*Penangan Comment Moderation - Tak Der Orang Jenguk Blog Aku Ker?*

 salam,

huhu..... dah nak masuk 4 petang tadi.....
aku bukak blog.....
maklumlah dah nak balik, n kerja pun dah kurang sikit.....
tetiba tengok2.....
entry 1st pagi tadi.....
"0 8orang baik hati dah komen...terima kasih"


 entry kedua tengahari tadi pon sama.....

kenapa nieh?.....
puas aku refresh.....
puas aku ingat2 x der pulak aku godeh2 HTML code yang menyebabkan orang x boleh buka blog aku.....
tengok kat ruang komen tu ok2 jerk, ayat untuk komen appear jerk kat situ elok duduk terletak.....
dah tu.....
apa pulak masalah blog aku nieh.....

huhu
aku dah gabra tahap gaban nieh.....
baru aku berkira2 nak set Blog Photography aku.....
tetiba jadik gini.....
x kan kengkawan boikot aku kut.....
oh!!! tidak, aku sayang korang.....

tapi.....
KENAPA???
WHY???
ANNE???


tetiba!!!!!




aku rasa dah jumpa jawapannya.....
aku buka 'Dashboard'
tengok 'Comment'
dan
tada!!!!!

 'Awaiting Moderation (16)'..... x banyak mana pon kan.....

maknenyer ada 16 komen yang aku kena sahkan untuk di 'publish'.....
so, aku pon teruskan aktiviti.....

 tick tick tick tick..... 'publish'

walaupon x banyak mana, tapi susah payah kengkawan komen.....
x kan aku x publish kan.....
aku sayang korang!!!!!
mmuahh mmuahh

dan
hasilnya.....
TADA LAGI!!!!!
dah ada bilangan komen kat situ.....


YES!!!!!
alhamdulillah.....

tu lah, lain kali kalu dah pandai2 ubah setting.....
kena lah beringat.....
ini sendiri buat.....
sendiri gabra.....
sendiri mau ingat la.....
huhu

k, sekian


18 comments

January 9, 2012 at 6:07 PM

apeda.... tp mcm x best tau x auto publish... kt nk gak tgok komen org lain... ni kene tgu author approve br nmpk komen org lain. tu pn kalo rajin nk menjengah kembali la... kalo auto kn leh baca pendapat org lain yg da menjengah lebih awal.... tu pendapat usu la =)

January 9, 2012 at 6:25 PM

test jerk... nanti kalu macam x best, tuka la balik.. tgh try n error nieh.. hehe

January 9, 2012 at 6:50 PM

hehe, apa lah masz. Akak pun suka buat comment moderation sekarang, sebab kadang2 kita tak perasan ada orang komen pada entri yang lama, bila ada comment moderation ni, baru kita perasan dia komen pada entri yang mana...:)

January 9, 2012 at 7:52 PM

saya nih jenis malas nak approve kan sume komen tuh.. jadik saya autokan jek.. sape komen terus keluar.. tapi ade jugak baik nye owner approvekan komen.. boleh tapis2 mana komen yg x bape nak membangun tuh..

January 9, 2012 at 7:58 PM

tkt2 nnt beri kesan kpd yg nk mengomen...

January 9, 2012 at 8:22 PM

hehe..kita sayang mas..takkan nak boikot.. :D

January 9, 2012 at 10:27 PM

hikhik...ni kes tak ingat setting komen ke moderate komen lah ye.. apapun... bila tgk ramai2 kawan2 sudi komen entry kita hari2 rasa syok kan!

January 9, 2012 at 11:01 PM

hehe..sabo jer, aku pon suspen jer tadik..kihkihkih

January 10, 2012 at 9:48 AM

@~ yus ~ hehe

erm betul tu kak yus, cuma baru2 ni rasa macam pelik jerk n kena lah rajin tengok komen2 kan..

January 10, 2012 at 9:49 AM

@|| NaFiRaa || yesza, tapi setakat ni, kat blog ni baru ada 2 3 kali jerk orang yang x berkenaan singgah bagi komen.. rasanya boleh kontrol lagik.. hehe

January 10, 2012 at 9:50 AM

@KhaiRin - anies erm, betul jugak kan... akan difikirkan...

January 10, 2012 at 9:50 AM

@LiLy @ MumMyQiStInA senyum sampai ketelinga nieh.. hehe, thanx lily

January 10, 2012 at 9:51 AM

@Izan Ishak betul2. n semangat nak jengah umah kengkawan pon makin syok..

January 10, 2012 at 9:51 AM

@Adyshariz muehehe, sowie...

January 10, 2012 at 10:18 AM

apa bezanyer lau kite wat setting moderation kak..?

January 10, 2012 at 10:45 AM

@aLyNnZ kalau buat moderation, setiap kali ada orang komen, kita kena publish secara manual mcm pic kat atas tu..

tapi kalu x buat, komen2 tu akan keluar secara outomatik n trus bila ada orang komen.. tu jerk

January 10, 2012 at 11:22 AM

hehehehe sib baik teringat..:p

January 10, 2012 at 2:35 PM

hehe..suke pakai comment moderation nie sbb boleh tapis komen utk d publish kan...memula dulu pakai xreti..mber tegur br th..

Post a Comment