^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

20 January 2012

Home » , » *Kini JHG kembali*

*Kini JHG kembali*

 salam,

 ingat entry WSJ dalam kenangan yang lepas?
setelah kami kehilangan itu biru punya kereta.....
kini.....

kami ditemani oleh

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

 JHG si maroon

yeaha!!!!!
windu sungguh aku ngan kereta ini....
nape?

actually ini kereta aku, 2nd asset yang aku miliki sejak bekerja.....

1st asset yang aku miliki adalah rantai tangan..... masa aku beli tu rege dia RM350 jerk taun 1998..... (keje lepas SPM sementara tunggu panggilan 'U')..... sampai sekarang aku still pakai rantai tangan tu..... rasa sayang giler nak tukar @ nak tread-in..... padahal rantai tangan pintal2 biasa jerk..... hehe

balik pada tajuk.....
kereta ni aku beli lepas setahun aku kerja tahun 2003.....
ingat lagi tarikh aku beli adalah pada 6 Dis 2003.....
model kereta Abah yang pilih.....
1st time ambik kereta di dari dealer waktu malam, my BIL Abg Erol yang tolong drive bawa balik rumah dia (masa ni aku tumpang dok umah dia pegi balik keje).....
maklum lah, masa tu baru fresh graduate dari sekolah memandu... hehe

macam2 kenangan aku dengan kereta nie.....
'ter'langgar bucu lori pernah, 'ter'sagat tembok parking Carefour Pandan pernah, 'ter'dilanggar bumper belakang oleh kereta lain pon pernah.....
lepas kawin setahun ngan my hubby, aku kena pindah keje di KL.....
so aku tinggal kan JHG si maroon di kampung di bawah jagaan Abah selama 5 tahun.....
aku just bayar installment dari jauh.....
maintenance, roadtad & insurance kereta Abah take over.....
thanx Abah.....

sekarang.....
alhamdulillah, installment kereta dah setel last year.....
dan yang penting JHG si maroon dah kembali ke pangkuan aku kembali.....
tiada perubahan berlaku pada 'nya.....
thanx Abah sekali lagi coz dah menjaga JHG si maroon dengan baik.....
ala, tipu la kalu xder rosak sikit pon kan..... biasa la tu.....

tapi bagi aku.....
selagi kereta masih boleh lagi bergerak.....
aku ok jerk.....

so
welcome back to me JHG si maroon.....
mmuahh mmuahh
(cheh gelirz lak aku......)
kembali berkhidmat untuk kami di sini yerk.....

k, sekian


# ..... #

13 comments

January 20, 2012 at 8:13 AM

hehehe...
hepinye... takpe2 rosak sket2 tu no poblem kan :D

January 20, 2012 at 8:33 AM

bis tu abah pakai keta pe plak ....

January 20, 2012 at 9:07 AM

wah..selamat kembalila =)

January 20, 2012 at 9:23 AM

linda pun kreta naza sutra 1st time eva beli.. ckp kat asben, mmg takkan jual keta tu..syg sgt..

January 20, 2012 at 9:25 AM

abah jaga kereta mmg bagus kn... dr dulu lg... lepas ni giliran kete mak teh plak....

ehem2: x lupa nilai tambah yg telah ditambah2 oleh abah....mak asik teringat kat radio n speaker je.. yelah baru tuka...hehehe

January 20, 2012 at 9:47 AM

so nat dh kat tangan sendr..kena jaga cam abah jaga la yer...hehe

Anonymous
January 20, 2012 at 9:57 AM

Sandy - wah si Marroonra ( Maroon Wira ) dah kembali ke pangkuan...bley race ...hahahh..

January 20, 2012 at 10:16 AM

hepy nya bila dpt balik keta kesyangan suatu masa dulu...

January 20, 2012 at 10:23 AM

kak, kalu kete tu bleh melompat, ttu dia da smpi ke langit hehehehehe

January 20, 2012 at 11:04 AM

penu dgn sentimental value keta ni kan..kalau izan pun sgt2 syg..titik peluh sendiri.dah abis byr plak tu..mesti syg sepenuh hati =)

January 20, 2012 at 1:39 PM

sama mcm nureen.. keta yg penuh ngan kenangan hasil titik peluh mmg sgt2 disayangi smpi skrg walaupon abah nureen suruh tukar je baru :)

January 20, 2012 at 1:55 PM

@eima erm, dengar kata abah pakai kreta adik plak, coz adik dah nak beli kereta lain.. ;P

January 21, 2012 at 8:40 AM

welcome back JHG si maroon kepada tuannya.. ;)

Aset yg lily ada selama lily keja dulu keta kancil..skrg dah dok jauh2 ni..so bg adik..tapi dia lah yg bayar bulan2..

Post a Comment