^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

31.5.12

Home » , , » *apa cerita Air Suam dan Sehiris Lemon pulak ni...?*

*apa cerita Air Suam dan Sehiris Lemon pulak ni...?*




salam

 

nak kongsi info pasal khasit minum air suam + lemon setiap pagi.....


Menambahkan  ketahanan dalam badan
Lemon kaya dengan Vitamin C dan juga Kalium (potassium) yang amat diperlukan badan. Vitamin C juga bagus untuk melawan demam manakala Kalium mampu melancarkan perjalanan fungsi dan perjalanan darah dengan betul. Oleh yang demikian, amalkan meminum segelas air suam dicampur sehiris lemon untuk dijadikan minuman selepas bangun tidur kerana ketika itu, perjalanan dan urat baru mula berasa tekanan kerja.

Keseimbangan PH
Lemon merupakan makanan berakali tinggi yang menakjubkan. Percaya atau tidak, lemon bertindak sebagai asid sendiri, tetapi di dalam badan kita ianya alkali (asid sitrik tidak wujud sebagai asid semulajadi setelah metabolisme kita meningkat). Jika anda ingin tahu, keseimbangan alkali dalam badan merupakan kunci kepada kesihatan diri.

Membantu masalah mengurangkan berat badan
Bagi mereka yang mempunyai masalah berat badan yang sedikit gempal, amalkan rutin harian ini untuk memiliki tubuh badan yang diidamkan, kerana lemon mepunyai khasiat serat pektin yang tinggi, dimana ianya mampu melawan kelaparan. Ianya juga menunjukkan bahawa mereka yang kekal alkali di dalam badan boleh mengurangkan berat badan dengan mudah. Oleh yang demikian, bagi mereka yang gemar makan berat di waktu malam, amalkan rutin ini agar kawalan perut anda berada dalam keadaan seimbang.

Masalah penghadaman
Bagi mereka yang berasa ada makanan yang tersekat di ulu hati, cuba tip ini, kerana air suam mampu melancarkan makanan yang tersekat di ulu hati, manakala lemon pula bertindak sebagai mineral dan vitamin yang membantu perjalanan sistem penghadaman anda.

Pembersihan air kencing
Jus lemon membantu membuang bahan yang tidak diperlukan badan kerana lemon menaikkan tahap kekerapan membuang air kencing dalam satu-satu masa ( ianya bagus untuk badan kerana kencing membuang toksik) . Oleh yang demikian, jika anda amalkan minum Jus lemon, tahap kebersihan air kencing anda akan meningkat dan sihat.

Kulit cerah dan bersih
Seharian kita didedahkan dengan cuaca yang terik dan habuk yang banyak. Mulakan hari anda dengan menghalang kulit anda dari terus rosak dan dari dijangkiti kuman yang tidak menentu dengan minum air lemon. Pasti dalam beberapa lama, kulit anda akan ada perubahan.

Mengelakkan dehidrasi
Air yang mencukupi amat penting untuk membantu perjalanan sistem di dalam badan kita. Lemon membantu menghalang keletihan dan dehidrasi. Apabila badan anda mengalami dehidrasi anda akan automatik merasa keletihan. Fungsi yang mengawal sistem dalam badan yang menghalang dari berasa keletihan dan lesu tidak dapat bergerak dengan betul jika tidak meminum air dengan kuantiti yang banyak dimana ianya akan terus mengurangkan tenaga dalam badan yang membawa kepada stress.

so, jom lah reramai kita cuba ubah rutin harian kita dengan minum air lemon suam setiap pagi.....

k, sekian

p/s : pada waktu entry ini dipublish, mungkin aku sedang dalam perjalanan ke Kelantan untuk support Pesta Sukan PKKM jabatan aku di sana..... kengkawan doakan perjalanan kami selamat pergi dan pulang n dipermudahkan urusan kami di sana ye..... terima kasih


13 comments

May 31, 2012 at 8:14 AM

mmg info yg bagus...lieya pun tak tau...selalu minum air suam ngan lemon boh madu sikit tuk ilangkan batuk jek.....TQ!

May 31, 2012 at 8:31 AM

SY PON ARI2..TP TEH O LIMAU SUAM..HEHE
MMG BOLEH KURUS..TP JGN MANIS SGT..BIAR MASAM LEBIH..HEHE..;)

May 31, 2012 at 8:44 AM

good info ..TQ

May 31, 2012 at 9:15 AM

good info!

May 31, 2012 at 10:11 AM

thanx info dik
akk selalu minum madu dan perahan limau kalau sakit tekak ;)

May 31, 2012 at 10:30 AM

ermmm..nak..tapi...xsuka masam2..haha

May 31, 2012 at 10:44 AM

bagus info...leh cuba amal kan..kena bli lemon byk2 buat stok la gini..hehee

May 31, 2012 at 11:10 AM

good info :)

May 31, 2012 at 11:26 AM

gud info nih..
pasni blh try amal.. =)

May 31, 2012 at 2:22 PM

oohhh.. nak try jugak nanti.. sebelom nih tak tau sgt khasiat dia..tq..:)

May 31, 2012 at 2:47 PM

as salam..ramai juga yg buat n3 psl lemon+air suam ni ye..hehehe..

*salam kenal..i follow u.. :)

May 31, 2012 at 4:51 PM

gud info sis.. tp rasa cam x leh nak terima lak minum yg masam2 pg2 camtu.. hehe..

May 31, 2012 at 6:34 PM

limau pg2? alamatnya mmg sy ke tandas 10 kali..perut sy jenis x tahan benda masam..

Post a Comment