^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

23 May 2012

Home » , , , , » *Awana Genting Golf & Resort, Pahang*

*Awana Genting Golf & Resort, Pahang*



salam,

alhamdulillah, selesai sudah tugas2 yang dipertanggungjawabkan kepada kami..... erm, last weekend kami ada handle Makmal Pengukuhan Usahawan Kraf Bagi Pasaran Antarabangsa..... kami buat di Awana Genting Highland selama 3 hari 2 malam..... aku sebagai salah seorang urusetia, dipaksa datang awal oleh bos besar kecik aku untuk ikut sekali dia pi awal ke sana..... so aku n Tim kenalah check in awal kat hotel tu..... baru sehari balik dari Kelantan, aku terpaksa berpisah lagi ngan si tecik aku buat kali kedua dalam 1 minggu..... huhu

so, rasanya tak payahla aku cerita apa isi kandungan kursus tu kan..... ni blog personal, so x morr arr jadi campur ngan kerja sangat dalam blog ni, nanti kengkawan boring plak kan..... hehe.....

jom kita tengok sikit apa yanga da kat hotel ni.....


 kunci bilik n tag aku dah berada atas katil bilik..... aku dapat bilik tingkat 16 daripada 29 tingkat yang ada.....

erm, selalu jerk aku lupa nak snap pic depan hotel kan..... tapi x per, boleh jerk pi kat SINI kalau nak tengok view hotel ni secara detail yerk.....


 kami dok bilik superior..... ada dua buah katil yang aku rasa saiz queen..... rate dalam RM2++ n boleh muat untuk 4 orang dewasa, tapi bilik ni kira twin so kupon makan dia akan bagi 2 jerk, kalu nak dok berempat, lagi 2 orang tu kena bayar untuk kupon makan..... memang selesa bilik ni n kami dapat bilik strategik coz view memang marvelous..... jap lagi aku tunjuk yerk..... hehe


 dalam bilik dah memang tersedia iron + board n hair dryer dan lain2 keperluan asas di hotel.....


bilik mandi ada tub..... sempat la my lil Aisha berendam dalam tu..... hehe
siap dengan toiletries.....

 owh, this is my roommate Cik Tim yang akan tamatkan zaman bujang beliau lagi 2 minggu..... see, kotak2 opis ada dalam bilik kami..... kejap lagi nak kena punggah untuk dijadikan goodies bag masa pendaftaran peserta esoknya.....


 ha..... inilah view bilik kami..... direct dari balkoni..... ada kolam..... boleh skodeng kengkawan opis yang tengah mandi nanti..... haha
ada pic menarik di kolam ini..... nanti aku share yerk.....


 ni plak view sebelah kiri..... ada padang golf.....


ok tu jerk nak share pasal hotel nieh..... mostly semuanya ok, kemudahan sangta bagus..... layanan pon mesra cuma ramai yang x tahu berbahasa melayu di sini (maknanya yang kerja di sini bukan orang Malaysia)..... tapi dorang memang best, sampaikan ketua receptionist tu dah kenal aku, dia boleh pulak bagi aku kupon makan free 2 set sepanjang 3 hari 2 malam aktiviti kami di situ..... hehe

makan kat sini, not bad..... sedap..... tapi x berapa banyak pilihan, sayur pon satu jenis jerk tiap hari..... hujung minggu memang ramai orang samada family ataupon group yang buat aktiviti di sini..... tapi memang seronok..... siap ada shuttle free ke puncak Genting 24 jam, tapi sementara skyway tutup, nanti bila skyway dah buka semula, servis percuma tu sampai ke skyway station je la.....

so, last but not least..... nak share pic desert yang aku snap masa 1st day dinner aku sampai di sini..... snap guna BB jerk.....


k, sekian

k, sekian


11 comments

May 23, 2012 at 8:10 AM

gilerr best bilik!

kak mazs meh teka2 kt blog saya..komen je bwh n3..

May 23, 2012 at 8:23 AM

wahhh awana ni kerja ek...ingatkan jalan2 ...

May 23, 2012 at 9:46 AM

Selesa sgt tuuu masz.... Yg penting ade bathup so budak2 leh main dlm tu kalo mls turun pool kan.....

Berkotak2 hah barang... Almaklumlaaa urus setia kan hehehe

May 23, 2012 at 12:26 PM

Lawo bilik ni .aiseh..hehe..gmbr tu..shoot ngn nikon d90..nk tgk lebih gmbr cung2..pergi r tgk kt fb..hehe

May 23, 2012 at 12:26 PM

Lawo bilik ni .aiseh..hehe..gmbr tu..shoot ngn nikon d90..nk tgk lebih gmbr cung2..pergi r tgk kt fb..hehe

May 23, 2012 at 12:26 PM

Lawo bilik ni .aiseh..hehe..gmbr tu..shoot ngn nikon d90..nk tgk lebih gmbr cung2..pergi r tgk kt fb..hehe

May 23, 2012 at 12:26 PM

Lawo bilik ni .aiseh..hehe..gmbr tu..shoot ngn nikon d90..nk tgk lebih gmbr cung2..pergi r tgk kt fb..hehe

May 23, 2012 at 12:34 PM

BESTNYAAAAAAAAAA
cantik tempat nie kan'
akk akan kesana cuti sekolah nie
x sabar lak ekek ;)

May 23, 2012 at 1:20 PM

x penah lagi pi sini

May 23, 2012 at 2:03 PM

bla tgk pic tingat cerita blk kenduri kawen ngan membe. krn kenatan kami sggh hotel ni then tido kt lobby..nyenyak sggh! tau2 je da ptg... ;-)

May 23, 2012 at 4:55 PM

..byk kenangan kat situ hehe :))

Post a Comment