^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

11 May 2012

Home » , , , , » *Puasa dan Raya*

*Puasa dan Raya*

salam, 

wah!! awal dah cerita pasal puasa n raya yerk blog nieh..... hehe, bukan apa, semalam aku telah berjaya untuk mengqada' puasa tahun lepas.....Alhamdulliah, tu baru satu hari..... ada lagi 6 hari untuk aku qada'kan puasa aku..... Insyaallah, akan aku lakukan dengan tenang n moga diterima Allah hendaknya..... Ameen

next week, x boleh la aku nak qada' coz aku bajet nak puasa Isnin, Khamis..... tapi hari isnin aku ke Kelantan untuk selaras Makmal Teknik Pateri Produk Perak di sana..... hari khamis pula aku dah kena ke Awana Genting untuk selaras Makmal Pengukuhan Usahawan Bagi Pasaran Antarabangsa pulak..... maka hilang la 2 hari puasa ganti aku..... tapi x per, moga ada kesempatan untuk aku ganti di minggu hadapannya sebelum tiba waktu untuk berpuasa wajib..... Insyaallah

pasal raya pulak..... huhu sedikit sedih, coz hubby cakap, x yah pikir la baju raya bagai..... kita tumpu buat rumah dulu..... dah siap baru kita pikir baju raya..... huhu, ye la sekurang-kurangnya nak la jugak sepasang baju raya baharu sedondon sefamily di pagi raya kan..... x kan nak pakai baju tahun lepas pulak..... dah la baju melayu hubby x banyak, aku kira-kira adalah dalam 3 pasang yang betul-betul sepasang..... yang lain tu semua tinggal baju jerk, suar yilek..... huhu

erm, moga ada la rezeki lebih buat kami untuk siapkan rumah kami nuun di Rawang sana sebelum raya tahun ni..... rasanya dah setahun tertangguh pembinaannya..... lama dah kan aku x cerita pasal rumah kami..... ni semua pasal kontraktor kami yang ntah hape-hape, duit nak tapi rumah x nak siapkan..... :(  moga lepas ni dipermudahkan bagi kami untuk menikmati anugerah Allah duduk di rumah sendiri..... Ameen

so tu je la cerita aku aku pasal puasa & raya nieh..... next week kalu ada masa aku update yerk pape yang patut, kalu xder tu, maknenyer aku busy..... huhu akan windu kat Aisha 2 hari + 3 hari.....

k, sekian


8 comments

May 11, 2012 at 11:14 AM

den punyo 3 hari lom solosai lg waaaaaa

May 11, 2012 at 11:58 AM

best nya bila ingat nk puasa..nk raya...puasa kali ni pasti menduga keimanan...BF + berpuasa...

May 11, 2012 at 1:32 PM

huhu..sy dh sebok cari baju raya ni..
aminnn..moga rezeki lebih leh buat umah sebijik ye..;)

May 11, 2012 at 3:49 PM

..elok sgt la tu nti boleh wat open house kat rumah baru...rindu la nak mkn puding jagung :))

May 11, 2012 at 5:38 PM

wahh awalnya bercerita tentang raya.. tapi baguskan klu plan awal2.. heeeee :)

May 12, 2012 at 11:09 AM

awalnye entry puasa ngan raya...

May 12, 2012 at 3:31 PM

Alhamdulillah leh puasa penuh tahun lepas...
Samer cam my hubby yg mula2 x nk baju melayu but diriku beli gak...hehe
Risiko kn beli umah yg lum siap...samer la diriku janji buln 12 siap but skrg baru nk kasi kunci..huhu

May 13, 2012 at 8:33 PM

alhamdulillah alim sempat buat puasa enam..so tinggal lagi sehri..ya allah lg sehari pun asyik tertangguh nak gantik..teruk tul..

Abis tu duit abis umah xsiap ker kak..? Teruknyer kontraktor tu..alin pun perasan dah lama akak x updare pasal umah..n tertanya2 sama ada dah masuk umah atau blum..sabar eh kak..

Umah alin pun ada prob biler ujan air bertakung..buat surat 2kali mintak buat longkang..alhamdulillah sekrg pemaju umah tgh buat longkang tp blum siap lg..

Post a Comment