^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

22 May 2012

Home » , , , , , » *Review Hotel Raudhah, Kota Bharu Kelantan*

*Review Hotel Raudhah, Kota Bharu Kelantan*


 salam,

 ingat x sebelum ni aku pernah cerita yang aku ada outstation ke Kelantan atas urusan kerja..... selama 2 hari di sana, aku stay kat Hotel Raudhah, Wakaf Che Yeh, Kota Bharu, Kelantan..... ala dekat jerk ngan Hotel Habib yang aku pernah dok sebelum ni kat sana..... rate dia jangan tanya yerk coz aku ditaja oleh opis aku..... muehehe di taja..... kelas ko jah..... hurm tapi kalu x silap aku rate sini lebih kurang RM140 kut + breakfast..... aku pon x berapa ambik tau sangat coz datang sini nak keje kan, so x kisah la dok mana pon janji boleh rehat di malam hari.....

nak tengok rupa depan hotel nieh..... huhu, jangan mengharap yerk coz aku lupa nak snap pintu masuk hotel ni, coz aku dah penat sangat, sampai sana dah malam, then sok pepagi trus pi keluar keje, then sampai hotel malam lagi, sok nyer pepagi keje lagi n malamnya trus balik KL..... haha, gila pack jadual aku kat sana..... memang saja aku buat gitu coz x mor lelama kat sana, windu kat orang KL maaaaahhhhhh..... hehe

tapi gambo area belakang hotel ni aku ada snap....


 ha, ni kawasan belakang hotel raudhah, yang bumbung hijau tu adalah Hotel Habib, owner dia sama ngan Habib Jewel tu.....


 ni dalam bilik hotel.....

not bad la, macam biasa ada 2 katil single, ada tv yang siaran x berapa nak clear tu, ada meja solek, ada cerek air, ada cawan tapi x der tea or nes nak bancuh..... mungkin orang hotel lupa nak top-up kut..... huhu..... ada almari yang dalamnya ada hanger, ada sejadah n Al-Quran..... bawah tv dalam kabinet tu ada peti ais, tapi x berfungsi, dah hidupkan suis pon x sejuk..... aku x tahu ada masalah apa, but aku malas nak mintak pihak hotel betulkan coz aku dok sini sekejap jerk n sorang2..... kalau aku ngan family, harus aku mintak pindah bilik..... oh ya, bilik yang au dok ni ada semut la..... huhu..... gambar kecik tu ada pintu ke balkoni belakang.....


kiri : pintu ke luar balkoni
kanan : bilik air

biasa jerk bilik air dia..... tidak disediakan sabun, shampoo gelas mahupon shower cap..... yang ada cuma sinki biasa, toilet bowl, shower + heater n cermin muka yang tinggi mencanak..... aku kalu tengok cuam nampak rambut jerk..... mungkin digantung tinggi2 coz ada komen dari mat saleh yang terpaksa tunduk bila nak tengok cermin dalam bilik air ni kut..... aku pon x tahu.....

tapi satu aku puji hotel ni, coz dorang menitikberatkan penghuni yang beragama Islam..... macam kat atas aku cerita tadi dia ada sediakan sejadah n Al-Quran kan..... selain tanda kiblat, kat setiap bilik juga ada ditampal doa memacam..... erm, ker setiap hotel kat Kelantan ada mende2 ni semua.....


see, ada doa masuk tandas, doa keluar tandas, doa masuk bilik, doa keluar bilik, doa pakai n buka pakaian pon ada.....

owh, perasan x kat bawah doa masuk n keluar tandas tu ada sign "Hotel Ansar"..... mungkin sebelum ni nama dia adalah Hotel Ansar lepas tu tukar management, so nama dia jadi la Hotel Raudhah..... rasanya zaman dulu (lebih kurang tahun 2008) aku pernah stay hotel ni..... time tu pon hotel ni dah teruk, apatah lagi sekarang..... huhu

siap dapat komen dari tenaga pengajar yang datang sekali ngan aku, dia dapat bantal yang penuh ngan rambut kat bantal tidur dia..... so, biasa orang nak tido akan kira biri2 kan, tapi dia terpaksa kira rambut sebelum tidur..... erm, camaner tu yerk.....

moga hotel ni lebih prihatin dengan kemudahan dan service kat hotel ni yerk.....



owh, ini bukan gambar kat hotel tu ye kengkawan..... ni adalah toilet kat Airport Kota Bharu..... aku suka ngan interior dia..... konon2 verangan la nak buat gini jugak kat umah kan..... tapi xder la letak bebanyak sink n cermin tu kan..... yang penting dah verangan nak letak cermin tinggi (macam gambar sebelah kanan) macam tu.....  hehe..... "boleh kan PAPA"..... ngeeeee

 ha ni keadaan kat airport..... time ni sume orang dah stanby nak masuk kapal..... aku jerk yang duduk lagi..... malas la nak beratur pepanjang..... tunggu orang dah tinggal sikit baru aku bangun dari kerusi..... haha aci tak.....

tapi tetiba flight ter'blackout plak..... so kena tunggu la 15 minit dalam kapal Air Asia  tu tanpa lampu tanpa air-cond sementara dorang betulkan sumber elektrik..... lepas tu, alhamdulillah aku selamat sampat di Airport LCCT 1 jam kemudian.....


k, sekian


erm, selit 1 pic aku n Tim (kawan opis) kat Awana Genting Highland masa 1st day kami sampai hari Khamis lepas..... cerita penuh, sok yerk..... hehe


7 comments

May 22, 2012 at 8:45 AM

boleh laa buat lepas penat kan masz....siap ade alquraan ngan sejada yg bagus tu..selalunye cume ade tanda arah kiblat jek....

May 22, 2012 at 9:07 AM

bekas hotel ansar rupanya..hotel ni kalu x silap penah menjadi hotel islam pertama kat mesia..

May 22, 2012 at 9:38 AM

mentenan tak jg ..kebersihan pun gitu ... nampak sgt die tak tukar sarung bantai ngan cadar ..eeuuuwww

May 22, 2012 at 10:25 AM

wahhhh cam seronok je..... :D

May 22, 2012 at 12:46 PM

besnyer... (^___^)

May 22, 2012 at 1:35 PM

ala...tak best sgt la hotel ni kan...

May 22, 2012 at 6:24 PM

oklar kan kak..asalkan free haha..

Hi timah..bakal pengantin baru..

Post a Comment