^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

8.5.12

Home » *RM15k untuk peneroka Felda*

*RM15k untuk peneroka Felda*

Salam,

Td ada berFB ngan kak long, lepas tu dgr radio, ni bru je lpas tgok brita kat TV. Di khabarkan peneroka Felda akan dpt durian runtuh, jika ia benar, Alhamdulillah.

Pecahan adalah spt ini:
1/3 drpd RM15k adalah untuk ketua keluarga (peneroka).
1/3 drpd RM15k adalah untuk isteri peneroka.
1/3 drpd RM15k adalah untuk anak2 peneroka.

Cuma bila n bgaimana ia akan diagihkan tidak pula dinyatakan. Aku tumpang gembira dgn rezeki yg Allah beri kpd Abah yg tlh pon jd peneroka sejak 33thn yg lalu. Siap ada bonus 2 bln kalu saham untung tu. Erm camane rupa bntuk saham tu pon aku x tahu. Ada sesape yg tahu ke?

Erm.....Moga tiada agenda trsmbunyi dgn pngumuman tsbt, maklumla dah nak mngundi kan, memacam la janji krajaan kpd msyarakat.

Kita tggu n lihat yek.

K, sekian


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

5 comments

May 8, 2012 at 8:52 PM

Wahhh, my mother in law, mesti sukeee dgr berita ni, almklmlh, peneroka gak, huhu.

Rasanya patut dan harus dibagi,maklumlah bukan senang nak jadi peneroka ni.

May 9, 2012 at 10:12 AM

SY PON SALAH SORANG YG BERTUAH..HARAP2 TUAH SUNGGUH LA..HEHE

May 10, 2012 at 9:25 PM

Org gomen org swasta org keje mkn gaji da dpt bonus tiap2 tahun.... Tiba giliran peneroka felda yg telah menyumbang kepada ekonomi negara untuk sekian lama menerima bonus atas penat lelah jerih perih mereka membangunkan tanah rancangan.

May 13, 2012 at 8:35 PM

ahamdulillah..dan insyaallah kerajaan xkan mungkir janji..cuma lambat atau cepat sajer..

Post a Comment