^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

17.12.12

Home » , , , » *Rumah baru untuk .....*

*Rumah baru untuk .....*



kura-kura kami.....
(sila baca sambung dari tajuk yerk kengkawan)


 as salam,

ingat x entry pasal Aisha dapat hadiah dari Nyai (nenek) masa hari raya ritu?..... turtle..... itu turtle sudah besar mahhhhh, asik ler tersenggol2 jerk bon*** 2 ekor turtle tu..... sian aku tengoknya sampai ke satu hari (hari Sabtu yang lepas) aku saje lah tukar rumah turtle tu dengan bekas plastik yang lain, besar sikit cuma ketinggian bekas tu rendah..... ha camner tu..... haha

so, terjadilah peristiwa di mana turtle itu telah keluar dari bekas plastik itu dan terjun dari table top kat dining area TerataKami sampai lah ke lantai..... seb baik Aisha sedar, kalu x..... jenuh jugak mencari turtle tu kat celah2 timbunan periuk, kotak n tupperware2 yang ada kat situ.....

aku pon berwasap lah kat Hubby yang pada ketika itu berada di Johor kan..... bagitau dia yang turtle dah x muat dok dalam bekas dia..... nak mintak bekas besar sikit..... Hubby balik ari Sabtu malam tu terus tengok turtle, prihatin jugak dia dengan turtle ni lepas aku bagitau yang turtle hilang dari bekas dia, kalu sebelum ni asikler harap aku yang uruskan turtle tu.....hehe

 maka malam tadi, terlanjur kami shopping barang2 rumah kat Tesco Selayang (hehe orang gomen gaji awal bulan ni kan sebab ada raya krismas)..... Hubby pon suarakan yang dia nak beli rumah turtle yang baru.....
dan


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v

 TADA!!!


rumah baru turtel..... erk, sampai sekarang 2 ekor turtle kami itu xder nama tau..... Aisha pon dok panggil tetel, tetel..... hehe, x tahu nak bagi nama aper.....

ha!, cantik x rumah baru turtle kami..... hehe warna warni tau..... puas aku pujuk Hubby supaya x beli batu kaler2 tu, rupanya dia beli jugak..... huhu siap ada pokok kelapa nan sebatang, jambatan merah n pagar jeti lagik rumah baru turtle nieh..... hehe tengok tu, turtle yang sangat2 pemalu tu dah menyorok kat bawah jambatan, macam tuannya..... hehe

total yang Hubby belanjakan untuk rumah turtel yang baru ni adalah, bekas bulat saiz 30cm diameter = RM19.90, batu warna warni = RM2.00 x 2 paket, batu putih kecik n besar = recycle yang Nyai Aisha bagi..... total RM23.90..... ok lah kan..... beli kat kedai haiwan tingkat bawah Tesco Selayang..... alah tu jerk satu2 nya kedai haiwan yang ada kat dalam tu..... hehe

harap2 turtle tu selesa dengan rumah baru mereka yang disediakan khas oleh my dear Hubby.....


k, sekian

12 comments

December 17, 2012 at 1:16 PM

huhu...cntik rumah kura kura tuh

December 17, 2012 at 2:21 PM

cute

December 17, 2012 at 2:40 PM

comel turtle !
dpt umah baru macam tuan dia ;)

December 17, 2012 at 2:45 PM

mana jantan mana betina? nanti dah besar kena beli rumah yang besar..mai dulu ada gak bela dah besar mai lepaskan kat tasik bukit jalil..

December 17, 2012 at 3:22 PM

canteknye rumah baru..
baru selesa nak main kejar2 cam nih.. hahaha..

December 17, 2012 at 5:01 PM

ni kalau ninja turtle ada, boleh kongsi tak? :P

December 17, 2012 at 5:18 PM

cantiknyer .. suka tgk!

December 17, 2012 at 8:37 PM

sweetnyer umah mereka =D

December 17, 2012 at 9:19 PM

dulu PM pernah bela kura2 jugak...bila dah besar PM lepaskan ke dalam tasik...

December 18, 2012 at 1:17 AM

Cantik rumah baru turtle tu..
mesti diorang selesa kat dalam tu.. :)

December 18, 2012 at 7:18 AM

warne warni kan... opkos selesa...

December 18, 2012 at 2:00 PM

best la tetel tu.....

Post a Comment