^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

20 December 2012

Home » , , , , » *Deko Deko TerataKami ~ dari harga RM590 dapat harga RM490*

*Deko Deko TerataKami ~ dari harga RM590 dapat harga RM490*


as salam, 
 ~ini bukan entry menunjuk, ini entry perkongsian ilmu bagi mereka yang suka shopping~




kalu tengok gambar kat atas tu, dapat agak x aper yang aku nak tunjuk sebenarnya..... erm, dapat?..... owh, x dapat?..... tengok lah betul2 apa main subject dalam gambar tu..... ha, teddy bear?.... butan lah..... eh, terikut cakap Aisha pulak..... bukan lah...... yang jadi main subject dalam gambar tu adalah.....


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v



kanan : suami merangkap tokey kedai
tengah : anak merangkap pembantu kedai
kiri : isteri merangkap akauntan kedai


ha, dah ada klu x kat situ..... cher tengok pic yang 1st tu semula..... hehe, dah dah cukup..... x yah lah nak scroll ke atas semula..... meh aku share..... sorry erk.....

actually, last Sunday akhirnya hajat Hubby nak memiliki carpet tebal shining2 manjadi kenyataan..... selesai aktiviti memenuhkan troli kat Tesco Selayang, dah setel bayar, kami pon naik escalator ke atas sebab kami parking kereta ke atas..... tup2 aku saje lah ushar2 barang2 kat kedai orang pakistan macam kat atas tu lah kan.... memula Hubby nak beli jam untuk ganti jam yang dah bengong dalam bilik kami..... dah pilih2, dah tanya2 harga, dah discuss2, last2 x jadi..... 

oho, nak tau x..... memula kami tengok2 jam, anak tokey kedai tu yang layan kami..... kat kedai ni, Hubby tunjuk yang mana berkenan n mintak aku yang berurusan dengan anak tokey kedai tu..... yelah, dorang orang Pakistan, so cakap Melayu memang dorang x faham..... ada jugak yang faham tapi yang ni dorang x faham langsung..... so aku lah jadi perantara antara Hubby ngan anak tokey kedai tu..... tapi aku tabik lah ngan budak tu coz kecik2 dah fasih berbahasa Inggeris..... aku nak tanya itu ini pon terkial2 memikior apa word yang sepatutnya aku gunakan..... huhu malu aku tau.....

tapi x per, kami cuba sebaik mungkin dalam berurusan.....
berbalik pada tajuk..... lepas dah x jadi beli jam..... aku cuba hasut Hubby untuk tengok carpet pulak..... n surprisingly, ecewah ber'omputih aku plak yerk..... haha
tetiba Hubby macam berminat pulak nak membeli carpet..... ushar2, tengok2 kaler, tengok2 saiz, bukak bentang, bukak bentang carpet..... diskas2 harga, owh time ni suami merangkap tokey kedai tu pulak yang entertain kami..... terus Hubby tanya pendapat aku, nak beli x?..... aku ok jerk kalu Hubby yang bayar kan..... sebab dia yang nak beli..... haha

so, Hubby pon setuju untuk ambik salah satu carpet yang ada..... dia nak yang ada shining tau..... haha..... aku follow jerk lah..... so dah decided yang mana, then kami pon bayar..... harga dapat kurang dari RM590.00 kepada RM490.00, saiz 6' lebar x 10' panjang x 4cm tebal..... erm, kira oklah tu kan.....

 



hajat nak cari kaler merah hitam, nampak ekslusif kan..... tapi xder shining2 plak yang kaler tu, so kami ambik kaler grey-coklat-hitam macam dalam gambar tu.....dan, malam tu jugak Hubby ajak rearrange ruang tamu untuk letak carpet..... hehe, x menyempat tunggu sampai hujung minggu kan..... dah pukul 11 malam tu ajak aku angkat segala sofa, meja, carpet..... huhu redha je lah kan..... penempatan carpet tu kami letak kat depan rak tv..... syiok sikit nak landing guling2 ala Hindustan depan tv..... ngeh ngeh ngeh.....

agak2 kat Nilai dapat harga lagi murah kut kan..... tapi nak ke sana ntah bila lah kami ni, dah dapat yang dekat2 ni pon ok lah kan.....


k, sekian

10 comments

December 20, 2012 at 8:22 AM

Saya suka carpet macam nie tp Encik suami x suka jenis macam nie terpaksa la ikut selera dia. Ha'ah kat Nilai lagi murah lagi2 kalau beli terus daru gudang dia. Tapi tula bila pulak nak kesana kan...

December 20, 2012 at 8:33 AM

Cantik karpet tu..ok lah harga dia..dapat kurang RM100..

December 20, 2012 at 9:06 AM

kalo kat nilai mmg rambang mate dibuatnye...tapi yg ni pun not bad jugak lieya tgk...cantik ape kalernyer....berseri2 hall gitu kan heheheeheh

December 20, 2012 at 9:22 AM

dekat nilai memg murahkan.... oklah tue.. dpt kurang lagi...

December 20, 2012 at 9:24 AM

saya pun suker carpet camni but en hubby tak berkenan coz takut budak2 main2 n tarik2...masuk hidung...but memng cantik la...dh mcm2 dah hias umah baru...so nice

December 20, 2012 at 9:50 AM

akak sejak der anak rumah terus tak berkarpet.. karpet yang ada pun duk ka storjer...

December 20, 2012 at 12:13 PM

comel2 la kak..kalo harga camni mesti yg elok punyer..kalo yg my mum punyer tercabut bulu die..skali menyapu berhelai2 luruh..padan la ngn harga die 250 jek..tu pon hutang..

yg dlm bilik punyer beli la alpaca rugs kak..ngn kak marya tu..lg best guling2..hahaha

December 20, 2012 at 2:37 PM

karpet baru!!
cantek!! bestnye!! nak karpet baru jugak!! jeles nih~

December 20, 2012 at 5:16 PM

wooow..not bad.nampak sedap..leh try sbb rumah kt selayang je

December 21, 2012 at 4:44 PM

grey hitam cantikk..smart colour..tapi betul lar kak kalau kat nilai lebih murah..nama pun nilai pusat membeli belah barang perhiasan rumah..

Post a Comment