^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

11.12.12

Home » , , , , , , » *mandi kolam depan rumah*

*mandi kolam depan rumah*


 as salam, 

 ahah..... tengok tajuk.....
"Mandi Kolam Depan Rumah"
perghhhhh, rumah aku dah ada kolam lah.....
bukan rumah banglo, bukan rumah kondo, rumah teres kos sederhana tinggi rendah jerk.....
tapi ada kolam.....
muahaha..... tapi kolam kecik jerk..... untuk puaskan si anak dara yang suka sangat mandi kolam.....
nak mandi kolam pon kena buka kolam dulu, kena isi air dulu.....
baru boleh mandi.....
hehe
aktiviti Ahad lepas.....




























see..... kolam plastik jerk..... hehe


saiz 14" tinggi 60" diameter..... kalu x silap lah..... harga RM39.90 kut..... jenama x hengat tapi beli kat Tesco.....
sila percaya Aisha yang isi air dalam kolam tu..... bila dah x sabar nak masuk dalam tu, dia pon pas kat Mama dia..... so aku sambil pegang paip air, sambil snap2 gambar..... sambil dalam kepala teringat 'sambal carto' yang aku masak kat dapur hangit ke idok..... haha..... lepas Hubby turun bawah, aku mintak dia tengok2 kan Aisha mandi kolam..... aku sambung kerja kat dapur.....




seronok bila tengok anak seronok.....


sekarang kan musim hujan + berita yang x menyeronokkan di dengar pasal kencing cikti kat waterpark tu kan..... so, kami buat kolam sendiri kat umah.....

actually dah lama beli kolam ni, dua (2) bulan lepas lebih kurang, memang hajat bila dok rumah sendiri ni kami nak sediakan kolam untuk anak2 mandi, x dapat kolam dalam tanah tu, dapat kolam atas tanah pon dah kira ok dah ni..... xder mainan memacam pon dah ok dah ni bagi kami, janji anak seronok mandi kolam, cuaca pon x panas sangat kan..... maklum kolam kat porch..... hehe

mula mandi dalam pukul 11.00 pagi..... sampai ke pukul 1.00 petang baru dia stop..... sambil mandi kejap2 masuk dalam makan 'crunchy pancake'..... erm time tu terfikir, kalau Aisha dapat mandi ngan sepupu2 dia yang kat kampung tu mesti lagi meriah, mesti dia lagi seronok.....

lepas di paksa masuk dalam, dengan alasan Wonderpets dah nak mula..... baru dia masuk..... aku pon cepat2 siapkan dia pakai baju, sikat rambut bagai..... pehtu dia mintak makan..... "Mama, Aita lapa....." sambil tangan pusing2 kat perut..... ha, baru tau lapar kan..... tadi time mandi suruh masuk x nak.....

so pagi Ahad tu aku sediakan..... crunchy pancake a.k.a lempeng keras ngan sambal carto a.k.a sambal carrot + potato..... hehe



lapar sungguh si anak dara, habis 1 crunchy pancake yang paling besar aku buat tu dia makan.....


selesai mandi kolam, petang tu dalam 2.30 petang hujan pon turun dengan lebatnya..... aku ingat masa tu sebab time hujan turun adalah sama dengan Wonderpets baru mula menjengah tv9..... sian kat Aisha, sebab baru jerk nak tengok tv tapi siaran tv pulak tergendala..... maklum, Astro kan..... mula lah dia dok bawah coffee table kat ruang tamu nak tido (gambar xder)..... actually itulah cara dia nak hilangkan rasa takut dari hujan..... huhu

 so, in sha Allah lepas2 ni, kalu hujung minggu kami xder aktiviti ape2 nak buat kat luar rumah..... boleh lah layan anak mandi kolam depan rumah..... hehe


k, sekian

11 comments

December 11, 2012 at 8:16 AM

mak X join mandi sekali kewww.. eHHHhee

December 11, 2012 at 8:23 AM

dulu fariz time kecik2 pernah jugak mndi kolam plastik nih..mama belikan....masa tu nak g kolam..kene g hotel..sebb tempt mndi awm tak da sgt...huhu anyway..teringat dulu time mandi kolam nih....

skang entah kat ne kolam tu..dah buang dah rasa..kejap je tahan hehe

from:

Fariz Reza Dot Com

December 11, 2012 at 8:46 AM

baru bawak balik kampung..ingat nak mandi ramai2.. tak sempatpun..
baru pagi tadi dengar & tengok kat MHI TV3 pasal budak2 main air.. walaupun airnyer cetek tetap perlukan pemantauan.. setuju sesangat sebab selalu tengok kat kolam renang hotel mak paknyer tah kemana... tak takut langsung anak2 dibiarnyer..

December 11, 2012 at 8:54 AM

budak2 memang suka air kan

December 11, 2012 at 9:08 AM

sonoknyer aisha dpt mandi kolam..anak2 tak kisah kak kolam apa pun asalkan dpt mandi kolam..
hurm..betul kalau ada geng lagik ler manjadik hepinyer..

danish pun ada 1 kat rumah dulu danish mandi kolam dlm bilik air jerkk haha..tp skung cam malas plak sbb kolam danish tu nak kena apam angin bagai..beli yg cam aisha nyer senangkan bukak jer dah leh isi air..

December 11, 2012 at 10:04 AM

wahh best2...kalo jiran ni leh dayyan datang join seklai ehehehehee.....

tgk pic aisha ni terus teringat kolam budak2 ni kat umah pun dah lame tersadai hah

December 11, 2012 at 10:10 AM

alala comelnye die,heheh takut nk g waterpark/airterjun skrg ni kn kak, ade wabak kencing cikti tu,,mandi kolam cmnilah baru selamat,hihih

December 11, 2012 at 1:14 PM

xlame lagi anggun pulak mintak macam ni..huhuhu

December 11, 2012 at 5:23 PM

mmg seronoklah budak2 ye. SInggah dtg dlm cuti2 ni hehehe

December 11, 2012 at 8:03 PM

ANAK2 BUI PUN ADA KOLAM PLASTIK NI..YG BESTNYA,BUI DAN HUBBY JOIN SEKALI MANDI..HAHAHA..SWWET MEMORY

December 12, 2012 at 7:36 AM

Kalau.boleh kita pun nak enterframe sekali kan... huhhuhu... mesti seronok kan...;D

Post a Comment