^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

01 October 2012

Home » , , » *perlu ker aku call?*

*perlu ker aku call?*

as salam, 
~entry cecepat coz hati x tenang, so xder gambar~ 

erm ari ni 1st day my lil Aisha di hantar ke school baru di Taska Aida, TRP Rawang..... pepagi tadi masa hantar, dari rumah dia masih mamai2 tidur..... then sampai ke school dia dah sedar coz dekat jerk kan..... 

turun motor, tengok school jerk dia dah nak nangis..... suruh masuk school dia dah start nangis, beria nangis..... "tak nak!, tak nak!" aku try pujuk, sambil dalam hati dah nak mengalir air mata.....

 then ada bibik (pembantu rumah owner yang dok taska) keluar n ambik Aisha..... meronta2 dia x nak bibik ambik..... "tak nak!, tak nak!" aku dok jerk lat luar pintu tengok dia camner.....

sampai lah bibik tu bawak masuk dalam school, dia tetap nangis n sebut perkataan yang sama..... "tak nak!, tak nak!" 

pehtu aku nak paling ke belakang pi keluar pagar, tetiba dia menerpa kat aku mintak dokong..... huhu terus aku ambik dia, pujuk2, n suruh dia masuk dalam..... dia dah ok sikit, tapi bila nampak bibik, dia nangis semula..... "tak nak!, tak nak!"..... time ni aku dah rasa luluh jantung n nak jerk aku dokong n bawak dia pi keje atau aku cuti dok umah jaga dia..... huhu

terus aku cakap ngan bibik, bawak je lah dia masuk..... n bibik pon bagitau aku, "x per, nanti saya pujuk, dia ok lah tu kejap lagi"..... huhu..... owh, time ni hubby yang tunggu kat motor pon dah turun nak tengok keadaan anak dara dia yang nangis sekuat2 nya kat dalam.....

so lepas babai2 dari grill luar pintu, kami terus keluar pagar x paling kebelakang dah..... menharapkan bibik pujuk dia, aku ada bekalkan solivite (Aisha panggil air tegen), harap2 dia makan pujuk dengan bekal tu..... 

erm, hubby suruh aku call school dalam pukul 10 pagi nanti untuk tau keadaan dia..... n aku masih berkira2 nak call ke tidak?..... masa memula hantar ke school Taska Temanku setahun yang lepas pon Aisha cenggini jugak, n ak x call pon..... dalam masa 1 minggu dia dah mula serasi dok situ (boleh jerk tengok entry aku tahun lepas)..... kat school ni x tahulah pulak kan, harap2 sama jerk atau lebih cepat dari sebelum ni..... so, perlu ke aku call atau petang nanti jerk masa ambik aku tanya kat teacher keadaan dia.....

k, sekian

10 comments

October 1, 2012 at 8:17 AM

lorrr sian dia..xper lepas 3hari ok la..sementara nk biasa :)

October 1, 2012 at 9:18 AM

sedih la plak

October 1, 2012 at 9:27 AM

siannye bila baca aisha lari dapatkan akak...

October 1, 2012 at 9:36 AM

aduhaii...bab ni yg alynn lemah kak..sedey plak alin bile aisha lari utk dptkan akak..sedang kan kita pun biler berada ditmpt yg baru memerlukan masa utk menyesuaikan diri..apatah lagik kanak2..

kalau alynn lar kak..alynn akan call utk memuaskan hati utk memastikan aisha ok..akak esok bekalkan lagi makanan fav aisha hopefully dia akan reda..

unty hrp aisha cepat2 dpt kawan br..

October 1, 2012 at 9:56 AM


ishh kesian plak bila aisha asyik ckp tak nak tak nak...better call utk puaskan hati...

October 1, 2012 at 10:30 AM

better mas kol tanya keadaan dia kat sana..harap2 Aisha baik2 jer kat sana..

October 1, 2012 at 11:32 AM

rasanye nangis kejap jer tuh.. selalunye budak2 baya aisha kalo dah dapat geng bermain mesti terus ok.. doa banyak2 k~

October 1, 2012 at 12:28 PM

alahai cian aisha....dh pindah skool dah yer..dh tak dpt jumpe aisha lagi..pe pun hopefully aisha ok

Anonymous
October 1, 2012 at 2:32 PM

biasalah bila dh nampak kita tu, anak2 OK semula.. nak call tanya pown ok juga kalaux tunggu aje ptg nnti!. amik masa juga utk anak2 biasakan diri !

October 1, 2012 at 9:17 PM

insyallah lama2 serasi la tuh...:)

Post a Comment