^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

04 October 2012

Home » , , , , » *ni kira hadiah jugak kan.....?*

*ni kira hadiah jugak kan.....?*

as salam, 
~x sabar nak balik petang ni coz ada sesuatu yang perlu dibincangkan dengan teacher Aisha~

pagi tadi datang2 keje sampai kat opi, aku terus pi toilet..... nak betul kan tudung, maklum dah lama pi keje pakai tudung sauk2 jerk, tetiba pakai tudung bawal, rasa macam nak kedepan jjatuh dahi jerk..... haha

kuar dari toilet, masuk opis..... tengok atas meja.....

TADA!!!!!


aha, ada bungkusan lah..... sape pulak la yang bagi aku hadiah nie.....
ni kira hadiah jugak la kan sebab tetiba jerk ada atas meja..... dah macam hadiah Tahun Baru Cina dah coz berbungkus dengan plastik merah..... haha..... then x-bos aku kuar dari dalam bilik dia bagitau yang Hubby aku cakap "Mai bagi".....

wah!!!!! janji telah dikotakan..... terharu nyer aku..... TERIMA KASIH MAI..... sayang Mai tapi x mor ketat2..... x sangka secepat ini..... bila potongnye tu? darah putih masih basah nampaknya..... hehe, so, nampaknya ujung minggu ni kenalah mulakan operasi deko deko yang diangan2kan tu..... hurm, dah ada dah 1 jenis..... leh tanam n tambah lagi jenis yang lain2.....

nak tahu apa hadiah yang aku dapat dari Mai?.....















































































 ha, nampak x?.....

nampak kan..... dah taukan apa dia tu..... x per, nanti bila dah betul2 bentuk dia, nanti aku share kat sini..... hehe..... 

iklan jap



ok ni cerita lain pulak..... kejadian semalam petang.....

masa ambik Aisha a.k.a Umairah dari school, dia macam nak nangis then bagitau kat aku yang tangan dia sakit..... memula x perasan coz cikgu dia cakap "biasalah budak2 main macam2"..... ok aku terima..... then balik sampai kat umah, Aisha ngadu lagi sakit kat tangan kiri dia..... sekali aku tengok betul2..... ada kesan luka lah kat siku dia..... terus la aku tanya dia kenapa..... "Aita tatuh main taide tak tcool"..... translate please..... "Aisha jatuh main slider kat school"..... oho, boleh plak cikgu dia x bagitau kan..... so ari ni, petang ni nak kena jumpa ngan cikgu dia, nape bleh jadik gitu..... memang aku tangok banyak jugak mainan yang dah rosak kat taska tu..... uhu



inilah keadaan siku Aisha yang luka tu..... dan aku terus jerk sapu ngan Krim Gamat..... tapi yang aku sayang n kagum ngan my lil Aisha ni kan..... walau tangan sakit, tapi semangat nak menulis tetap ada..... kejap2 ngadu "mama, tanan Aita tatit"..... tapi tetap jugak menulis..... so sweet la anak mama nieh.....

moga semangat belajar Aisha terus kekal n berkembang dan terus berkembang..... Ameen

k, sekian

15 comments

October 4, 2012 at 1:21 PM

alahaiii.. sian Aisha.. memang kena diskas sket lah ngan cikgu.. nanti cikgu lalai plak~

October 4, 2012 at 1:42 PM

menatang apew tu kak mas...?

October 4, 2012 at 1:44 PM

lidah buaya..sian asya, kene lagik..haisshh

October 4, 2012 at 1:56 PM

alala ciannye umairah... tp patutnye cgu bgtau la kn detail2. apela

October 4, 2012 at 2:10 PM

Aduhh cikgu punn satu hal kannn huhuh

October 4, 2012 at 2:13 PM

daun lidah buaya ye
alisya brp taun? pandainya dia menulis

October 4, 2012 at 2:13 PM

petang semalam gak pi potong..semalam ada pasar malam kat rumah mama so singgah jap..nanti dah tanam tunjuk k..

October 4, 2012 at 2:19 PM

tu lakadang tu cekgu tak prasan pun anak kite ni jatuh ke hape ke ....
lagi sakit ati bila anak kita pandai ngadu diorg mls nk jg sgt anak kita ... kes dha jd kat aku .... sbb fahim sgt suka bgtau ape jd kat skool ... jd nye anak kite main tangga pun cekgu tak mo tego sbb takut anak balik ngadu ...heeeeeee

October 4, 2012 at 2:25 PM

sepatutnya cikgu bagi tau kan

October 4, 2012 at 2:53 PM

ala cian dier..... hu3
aper eh benda tuh? eB xleh nk nmpk mcm aper... blur plk... hik3

October 4, 2012 at 3:23 PM

mcm alor vera ek.. cian budak comel tu .. :)

October 4, 2012 at 3:45 PM

ape tu.... lama duk tenung2... xleh nak agak lagiks (^___^)hoho

October 4, 2012 at 3:48 PM

ooo pokok kaktus jenis nie insyaALLAH mudah hidup..alin ada gak kak..amik dr rumah mertua panjang pastu potong dapat ler 3 port utk ditanam secara berasingan..

ala siannyer aisha..erm better akak dptkan kepastian pasal luka ditgn aisha tu..ishh xpuas hati plak alynn..

October 4, 2012 at 4:16 PM

Apakah itu??Enot cuma nampak warna hijau, plastik merah n surat khabar je.ekekke...

Ciannya dia jatuh ek...

October 4, 2012 at 4:42 PM

apa ke benada tu..nmpk hijau je pun huu...

kesiaan asha..alorr..bru ni pun irfan terjatuh ke longkang dpn kelas pastu tgn lak tersepit di besi longkang..aduyaii smpai lebam biru terkepit..nsb baik tk patah jari..

Post a Comment