^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

16 December 2010

Home » » *Sup sayur campur perut VS Sup perut campur sayur*

*Sup sayur campur perut VS Sup perut campur sayur*

huh, tetiba jerk pepagi ni bukak tajuk pasal menu makan, menu sarapan ker nie..... ader ker orang yang pepagi dah makan bende alah nie?? huhu
'
hm, bukan aper..... ni crite pasal menu makan malam aku semalam, tapi yang pasti bukan aku yang masak ok, dah ler aku x makan perut, xder nyer la aku nak mengerjakan perut pehtu nak makan plak perut tu..... x sampai ati rasanya.....
'
k, masuk crite pasal menu yerk..... aku konpius la, mana satu yang betul di antara.....
Sup Sayur Campur Perut
atau
Sup Perut Campur Sayur
kalu kengkawan, camner?????
'
ekceli semalam hubby ajak aku pi kedai makan kat area Kg Puah Bahagian n nak order Bubur Nasi, aku oder Nasi Goreng Pattaya..... take-away jerk..... tetiba hubby tanyer aku, "nak order Sup Perut tak?"..... aku balas balik, "mama x makan perut, kalu papa nak makan, order la"..... pas bincang n bincang n bincang, aku suggest kalu nak, boleh, tapi kena campur ngan sayur coz aku boleh la makan sayur nye..... kan.....
'
then, hubby pon order la Sup Perut Campur Sayur..... tetiba orang kedai tu cakap, kalu sup perut x bley campur sayur, yang ada dalam sup tu cuma daun sup n toge..... yang lelain macam carrot, bunga kobis, batang saderi dll x der..... so aku cakap la ngan hubby, "x per la papa, order je la, papa nak makan kan?", aku setuju jerk coz hubby x brape nak sihat, so kalu dah selera dia nak makan sup perut tu, x per la kan.....
'
then, tetiba orang kedai tu cakap..... "Kalu nak sup sayur pastu kami letak perut dalam dia boleh la, dalam sup sayur memang dah ader bende2 tu n kami tambah je la perut dalam sup tu, boleh?"..... aku ngan hubby sesama pandang "hm, bukan same jerk ke kalu nak buat sup perut + sayur dengan sup sayur + perut?/^%$#"..... x per la, aku mengiyakan jerk n hubby pon setuju..... janji dalam sup tu ader sayur n perut..... huhu
'
so, inilah menu tambahan kami malam tadi..... Sup sayur campur perut, k, bukan Sup perut campur sayur..... hehe
apa pendapat kengkawan laks?? mana satu nama yang betul????? hehe
'
'
'
k, sekian



6 comments

December 16, 2010 at 9:46 AM

orait je kedua2 nama tuu..jnji benda yg sama...

haishh sedap lah..telan air liur je ni...

December 16, 2010 at 10:01 AM

rasanyer nak terangkan tentang sup sayur...pastu campur perut...klu ikut bahasa kena ikut hukum DM...iaitu Diterangkan Menerangkan...so nak terangkan mana dulu tu....bukan terang lampu yer..

December 16, 2010 at 12:58 PM

hahaha...bleh plak cm tue..maksud dia sama je kan..mungkin cara pembikinan dia berlainan kot..hehhe

December 16, 2010 at 1:37 PM

fieza79:
hehe, telan air liur jer la, nak bagi x sampai tangan ni, hihi

December 16, 2010 at 1:38 PM

zaidah:
hehe, tu la kak zai.. kekadang penin nagn orang kedai tu, tapi bende tu same jerk kan bile jadik..

December 16, 2010 at 1:39 PM

zura:
betul tu, cara nak buat dia tu yang lain.....

Post a Comment