^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

02 December 2010

Home » , » *Pengasuh Atau Ibu/Bapa Yang Lebih Baik Menjaga Anak-Anak?*

*Pengasuh Atau Ibu/Bapa Yang Lebih Baik Menjaga Anak-Anak?*

hm..... tetiba jerk rasa nak wat topik 'Pengasuh atau Ibu / Bapa Yang Lebih Baik Menjaga Anak-Anak?'.... kenapa yerk?
'
ni pasal kes pagi semalam n pagi tadi..... aisha ler, sape lagi yang nak aku jadikan contoh yerk..... x kan nak mabik anak orang lain, nanti kena bayar royalti laks.. ahak!!
'
gini ceritanya..... semalam my parent ader kat umah aku, so aku ambil ler kesempatan untuk tinggalkan aisha kat umah sementara aku n hubby pi kerja..... nak tau tak, aisha meraung2 la nak ikut kami pi keje [ekceli dia nak ikut kami kuar umah]..... menangis sungguh2 la dia, cian aku tengok, aku pon ikut nak nangis [biase ler tu kan, hehe]..... padahal dah dekat seminggu aku dok kat kampung, ader jugak my parent kat umah tu, cuma aku pon ader jugak..... semalam, aku pi keje n tinggal aisha wif my parent.....
'
pagi tadi..... my parent dah balik Johor..... so, aku antar lar aisha kat umah 'umi' dia cam biasa..... dia ok jerk, siap ketawa2 n terus hulur tangan nak pi kat 'umi' dia walopon dah hampir seminggu aku x hantar.....
'
see, korang rasa camner leh jadik cam tu?????..... pelik x? aisha lebih senang nak aku tinggalkan ngan 'umi' dia daripada ditinggalkan ngan my parent walopon dah berhari2 bersama.....
'
tapi aku cuma wat positive thinking jerk..... iaitu :-
>>my aisha dok KL, so masa dia lebih banyak di habiskan di KL nie..... wif aku, hubby n u'mi' dia..... so, dia rapat ngan kami.....
>>aku balik ke kampung 2 bulan sekali [1 kali sebulan kat Johor, 1 kali sebulan kat Kuantan]..... so, mungkin sebab tu la aisha x berapa nak rapat ngan family kami.....
betul x?????
'
tapi anak sedara aku ader yang lagi haru..... 2nd baby abang ipar aku [abang kepada hubby] memang x nak ngan orang lain selain daripada mak n nenek dia di Terengganu..... coz dorang yang jaga dia..... ayah dia keje n dok kat KL, balik jumpa family ujung minggu jerk..... so, kalu mak atau nenek dia hilang dari pandangan mata..... kompem dia akan meluaskan mulut n menangis sekuat2 nya sampailah dia jumpa ngan apa yang dihajatkan [mak @ nenek]..... pujuk la camane pon, memang x boleh jalan..... so, orang lain pegang la sambil dia menangis..... huhu, sedey wo.....
'
hm, so moralnya..... anak-anak akan lebih senang n selesa dengan sesiapa yang menjaga n selalu bersama dengan dia..... tapi setakat ni aisha x der la sampai x nak dengan sesapa langsung..... aku harap aisha akan terus mudah untuk rapat dengan sesapa tetapi jangan la dengan orang x dikenali kan..... bahaya wo.....
'
so, pada korang..... sape yang berhak menjaga anak kita bagi ibu / bapa yang bekerja..... pengasuh @ ibu / bapa?
'
k, sekian

6 comments

December 2, 2010 at 11:34 AM

ala.. kat kg pn bukan aisha nk dgn org len. dok kat kelengkang mak die jgk...

jgn la nk salahkn mak n abah plak xtau nk pujuk aisha

December 2, 2010 at 12:08 PM

isk, ni dah salah paham ni.....
bukan nak salahkan mak n abah x tau pujuk, tapi aisha lebih biasa dengan orang yang mengasuh dia.....
k

December 2, 2010 at 12:44 PM

budak2 memang begini lah masz.. kalau x biase dengan orang, die akan menangis..

December 2, 2010 at 3:35 PM

rasanya dgn ibu bapa lg baek...lg mesra alamm..heee

December 2, 2010 at 4:07 PM

rafiq sgt selesa ngan pengasuh dia..mamact. even mak sy ade kat shah alam pon, sy still hantar rafiq kat pengasuh. sbb pengsuh lagi tahu ape kemahuan & keinginan rafiq. nak makan, nak minum, nak tido
mak sy tak tahu signal2 tu semua..

so, better anta kat pengasuh je..if nampak kita ni mak pak dia sure la dia meraung nak ikut kan.hehee..cuma bila siang dia selesa ngan pegnsuh dari org lain

December 2, 2010 at 5:16 PM

chugie;
betul tu, tapi cian la plak tgok dia nangis..

fieza;
hm, kalu ibu bapa dekat x per, leh jenguk selalu, kalu jauh.. huhu merana merindu la..

rose;
owh, gitu kan.. harap2 mereka boleh biasan diri bila dah semakin membesar..

Post a Comment