^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

24 June 2011

Home » , » *Tetiba teringat kat cerita tin minyak yuyi*

*Tetiba teringat kat cerita tin minyak yuyi*

owh..... ini cerita 3 hari lepas..... kut..... kejadian yang berlaku ni nak aku kata sadis pon ye jugak..... nak kata kesian pon kesian..... nak cakap kelaka pon aku nak gelak..... ok aku cerita eh!! tapi kalau silap skrip jangan marah tau..... (korang yang x tau xper, tapi tuan punya badan ni kadang2 baca blog aku ni secara senyap)..... bajet nak jadi silent reader la tu kan, tapi lepas baca dia bagitau aku yang dia baca blog aku..... hm, tu nak bagi kategori silent reader jugak ker..... huhu, ok stop bebel..... jom baca skrip kat bawah:

di suatu petang yang hening.....
A : kak masz, ada minyak angin x?
Kak Masz : minyak angin?? minyak ape?
A : ala..... x kisah lah minyak apa, A sakit perut nie.....
Kak Masz : hm, (sambil garu kepala yang diselaputi tudung)..... minyak Yu Yi ada la
aku memang stanby minyak yuyu kat opis, takut2 la time aku bawak my lil Aisha ke opis ujung minggu nak guna.....

A : ha..... boleh lah, nak sikit.....
aku pon bagi la minyak tu kat A n dia pon berlalu ke toilet untuk urusan tertentu..... nak tau ke urusan ape? x yah la, setakat tau dia sakit perut dah la kan.....
aku pon sambung keje..... hoho, keje ke? ye lah, keje.....

TETIBA
5 minit lepas tu aku dengar orang berjalan masuk ke opis dengan terkocoh2 n kelam kabut.....
A : kak masz..... (aku toleh sambil rasa pelik coz tengok A tutup mata sebelah)
Kak Masz : kenapa?..... (aku tanya dengan dahi berkerut sepuluh ribu....)
x dapat aku nak bayangkan muka aku time tu macamana...... huhu

A : mata A masuk minyak yuyi.....
Kak Masz : hah!!!!!
A : mata A kena minyak yuyi, minyak tumpah dalam mata A
maka dengan kata2 dari A itu telah menyebabkan beberapa orang dalam opis ini dengan segera datang ke lubuk kami..... sumenya berebut2 tanya kat A serupa wartawan melodi mendapat gosip panas artis.....
"macamane boleh kena A?", "apa yang jadi A?", "macamana boleh jadi macam tu?", "sakit x A?" (hah, soklan apakah ini.....), "ko buat apa sampai minyak tu masuk mata?", "dah cuci dengan air x?", "jangan gosok mata tu, nanti lagi pedih", "ada airmo x?", "banyak ke kena?"

TETIBA..... tetiba lagi.....
bos datang bertanyakan apa yang berlaku pada anak buahnya itu.....
BOS : kenapa A?
A : mata A masuk minyak yuyi, minyak tu tumpah dalam mata A
BOS : ha!?, isk pedih tu..... kipas kan, letak kat kipas biar cepat kering.....
hm, betul ke petua kalau nak ilangkan cepat rasa pedih tu, kipaskan mata kita?..... erm..

A dengan sungguh2 pon meraba la kipas yang memang ada kat sebelah dia, idup kipas n hulur kepala kat kipas tu, bajetnak ilang pedih mata dengan cepat dan menurut sahaja kata cadangan bos yang prihatin.

kawan2 opis lain mula beransur2 ke tempat masing2 coz tengok si A dah mula tenang setelah bos membuat lawatan mengejut dek kerana kecoh2 kat lubuk kami..... x lama lepas tu, loceng punch card pon bunyi..... bos pon balik ke tempat dia semula lepas puas hati tengok anak buah dia dah ok sikit walaupon mulut still lagi bebel2 pasal minyak tumpah tu.....

A : camaner A nak balik nie..... nampak ker jalan ni karang..... bla bla bla..... mata buta..... bla bla bla..... hantaran..... bla bla bla..... pedih mata..... bla bla bla..... toilet bau minyak..... bla bla bla..... hilang bau minyak wangi A
Kak Masz : A, ko ok ke?
A : tu lah, dah ilang sakit perut, x sempat sapu lagi dah ilang sebab minyak masuk mata..... separuh minyak tu tumpah kak masz
tu dia..... separuh botol tu, aku baru jerk guna minyak tu sekali kut masa HKK awal taun ari tu.....

ok tamat..... oh ye, ari tu satu toilet bau minyak yuyi dek kerana A..... n alhamdulillah, mata A dah ok sekarang dan xder effect hantaran kawin dia kan..... hehe


moral cerita : TETIBA teringat cerita ni lepas tengok tin minyak yuyi dalam bakul atas meja ni yang hanya tinggal tin..... aku simpan lagi tin tu walaupon x der isi, mengharap kut2 lah TETIBA minyak tu boleh muncul semula..... haha, boleh ker??
k, sekian

6 comments

June 24, 2011 at 8:54 AM

bengong tul si A tuh......kecoh tul..hahahahahahaha...bos tuh baik giler...nk tuka bahagian la....hahahaha

June 24, 2011 at 9:06 AM

Mesti pedih bila minyak tu masuk mata kann.. Huhuhu..

June 24, 2011 at 12:43 PM

@lylieiqmal :
hoho ko kenal ke budak A tu?..... jeles eh, kami ada bos baik.. ehem ehem

June 24, 2011 at 12:43 PM

PapaMacho :
tu lah, seb baik xder pape..

June 24, 2011 at 3:42 PM

masih musykil prosedur minyak tu memasuki mata A

June 24, 2011 at 5:13 PM

@Siti Norhafizah :
tu la, nak cerita panjang.. buat x tau je lah.. hehe

Post a Comment