^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

10.6.11

Home » *Ntah hape hape BLOGGER INI, lempeng pon x tau nak buat*

*Ntah hape hape BLOGGER INI, lempeng pon x tau nak buat*

ini cerita benar berlau di depan aku sendiri.....

semalam petang, BLOGGER INI balik ke rumah dari kerja bersama suami seperti biasa, lepas ambil anak di rumah pengasuh dia, BLOGGER INI menawarkan diri kepada si suami untuk membuat Lempeng Pisang..... kengkawan tau macamana nak buat Lempeng Pisang..... senang jek kan..... tepung, air, gula, n ofkos lah pisang kan.....

si suami BLOGGER INI ini pon setuju dengan cadangan BLOGGER INI dan menunggulah si BLOGGER INI membuat persiapan untuk sesi memasak menu tersebut..... dung dang dung deng, pung pang pung peng si BLOGGER INI berperang di dapur.....

si suami sekejap2 ke dapur untuk melihat perkembangan menu yang dijanjikan..... dah hampir 2 jam akhirnya BLOGGER INI berjumpa si suami yang duduk menonton tv sambil bermain dengan si anak dan berkata..... "Papa, x jadilah Lempeng Pisang nie....." sambil menunjukkan 2 keping lempeng pisang yang hitam dan dah macam roti kirai jerk rupanya..... si suami membalas, "kurang minyak kut" dan BLOGGER INI membalas, "tak jugak, ntah lah..... dah lah, kita makan megi jerk la malam ni yerk?"

si suami hanya akur sahaja kerana dah lapar..... dan BLOGGER INI pon meneruskan aktiviti memasak megi yang simpel jerk, ambil bawang, kentang, telur, megi, air..... masak dan siap untuk di makan.....

huhu, so apa pendapat kengkawan pasal BLOGGER INI yang tidak tahu memasak hanya Lempeng Pisang, teruk kan..... n nak tau x siapa BLOGGER INI yang aku maksudkan dalam cerita ni?????

BLOGGER INI dalam cerita kat atas itu adalah AKU..... haha, percaya x?? tolonglah percaya, aku x pandai nak buat Lempeng Pisang..... huhu

k, sekian

4 comments

June 10, 2011 at 10:27 AM

hahahhahah percaya atau tidak akak pun x pernah buat lempeng sbb selama ini ummi akak yg buat sbb dia buat lebih sedap ..

kiteee serupa lah dik muahhahaha

June 10, 2011 at 11:03 AM

ooo yer ker kak ieda.. hehe

June 10, 2011 at 11:22 AM

alin pun xpernah buat lempeng pisang kak..slalu alin wat cekodok pisang jew..satu geng arr kita kka..tp akak ada usaha teruskan usaha eh..?

wahh aisha dah pandai complain eh..hihi

June 10, 2011 at 12:46 PM

aku pun tak reti cam ne wat tu ??

Post a Comment