^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

12 June 2011

Home » , » *SESI : Mari Berpantun Wahai Anakku*

*SESI : Mari Berpantun Wahai Anakku*

hai hai hai, aku teruja tengok blog ABG BEN yang ada buat macam2 segmen untuk menghargai blogger2 kat luar..... so kalau aku nak bawa idea ABG BEN kat blog kecik aku ni, aci x?? boleh kan?? kan?? kan??

ok, jom kita tengok apa aku nak buat

_____-----_____-----@-----_____-----_____

macam nie
last Promosi Kerja Kahwin kat opis aku ada buat pertandingan Pantun Sezaman
dan aku adalah salah sorang peserta yang dipaksa masuk untuk cukupkan kuota 1 group 3 orang
dan group kami berjaya mendapat hadiah saguhati, TAHNIAH!!
haha, padahal kira kalah mati n 1st naik stage trus kalah.....
hahahahahahahaha, gelak, gelak sama aku.....

so, kali ini aku nak buat SESI: Mari Berpantun Wahai Anakku di alam maya

caranya:

1. Buat entry bertajuk "SESI : Mari Berpantun Wahai Anakku" dan link ke enrty ini
2. Buat dua pantun 4 kerat yang menerangkan sikap anak2 anda  (anak sendiri / anak sedara / anak sepupu / anak kucing pon boleh) - satu anak = 1 entry / 2 anak = 2 entry
3. Tinggalkan link entry anda di ruang komen entry ini
ok, siap

Pemantun terbest akan mendapat cenderahati yang disponsor oleh
(so kena lah follow blog sponsor sebagai penghargaan yerk)

Tarikh tutup penyertaan adalah pada 12 Jun 2011 jam 1.00 petang

contoh pantun:

Kayu berukir si kayu Jati
Diukir dipahat corak pelbagai
Bilamana mama dan papa pergi bercuti
Kena pilih pantai atau sungai

Tenun Pahang terkenal di Pekan
Cantik dipakai oleh dak Timah
Pantai dan sungai jadi pilihan
Aisha dan air tak dapat dipisah

hoho, itu pantun aku punya memang berbaur barang2 kraf lah kan, maklumlah kerja ngan agensi peneraju kraf negara..... hehe

ok, x mor bebel panjang2, jom berpantun!!!!!
hm, agak2 sapa yang terawal yerk??
hehe

9 comments

June 7, 2011 at 1:20 PM

iskh...gmbr pengantin rase nye ramai lagi yg vogue kak......iskh2........

June 7, 2011 at 2:04 PM

lie.. ko ni komen salah entry lor.. huhu tapi x per, aku paham maksud ko.. hehe

June 7, 2011 at 2:38 PM

ekeke ... ciann kat lylie tuu salah entry :))

adehh berpantun .. x pandai loor huhuh

June 8, 2011 at 1:39 PM

x per kak ieda, cuba karang, baru tau kebolehan diri, saje suke2 nie.. hehe

June 10, 2011 at 12:25 PM

lemah pantun2 nie masz...

June 10, 2011 at 2:31 PM

aisha dah lama x balik kampung,
nyaie n yaie asyik bertanya,
rindu dikumpul bergunung-gunung,
bilakah dapat bersua muka.

tersenyum manis sianak kecil,
bila menangis kuat sekali,
aisha membesar dikota KL,
itulah anak mas & madi.

yeay nak hadiah :p

June 13, 2011 at 3:57 PM

@zura:
hehe kalau dah tau, best wo!! silap2 leh masuk pertandingan peringkat kebangsaan.. hehe

June 13, 2011 at 3:58 PM

@Siti Norhafizah:
oittt! mane leh dapat adiah, x tepati syarat.. hoho

June 13, 2011 at 3:59 PM

nampaknya adiah akan disimpan untuk CGL yang lain lak yerk.. hahahaha

Post a Comment