^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

20 June 2011

Home » , » *'tajupakalee*

*'tajupakalee*

Lepas habis presentation kat kelas tadi perot aku jadi lapar tak tentu arah.(hah, tetiba aku ada kelas kan).  Terus aku 'drop-by' kat sebuah kedai jual roti canai berhampiran kelas. 

Pelayan kedai roti canai yang berbangsa mamak ambil order aku iaitu roti canai 2 keping banjir dan kopi 'o' ais. (pest taim dalam idup ni minum milo ais, huhu)

 
Selesai urusan nafkah perot, aku ternampak satu dua kutu main laptop dari tadi, aku syak kedai mamak ni ada menyediakan perkhidmatan wifi secara free.

Sebagai customer, aku rasa ada hak untuk guna wifi kedai roti canai tersebut secara free juga. Laptop di start-up dan wifi di carik. Tetiba laptop aku prompt "satu window tanya password"..

 
"Dey mamak, sini kejap" Aku memanggil mamak dan melambai tangan cara macam nak tanya soklah susah-susah kat lecturer dalam kelas.

 
"Yes boss?"

 
"Sini wifi aper dia punya password?"

 
"Ooo fast-wood kalu, manyak shinang.. boss masuk sana wifi...sudah ka?" pelayan kedai roti canai mengarahkan aku masuk wifi sampai ada prompt "window mintak password".

 
"Ok mamak, sekarang you bagi apa password"

 
"Ok boss amik ni arr... saya cakap satu kali boss terus tulis sana ...dia punya fast-wood 'tajupakalee'" Style mamak tu bagi password kat gua macam  nak bagi dadah, siap cakap slow kat tepi telinga.

 
Gua pun cekal menaip di ruangan password 'tajupakalee' dalam hati bercakap jugak "Giler susah password mamak ni... tinggi bahasa digunakan."
Lantas gua tekan 'OK'

 
Ting..tong.. laptop canggih aku prompt lagi window tulis 'Password error!'. Hati aku dah start panas, mentang-mentang aku makan roti canai 2 keping ajer, takkan password pun tak leh nak bagi. Terus aku panggil balik mamak tadi yang tengah sibuk amik order kat meja depan pulak.

 
"Dey tambi, betol ke you punya password. Tak boleh lah!!! main-main lah you!"

 
"Butol lah boss, sini tempat fast-wood musti 'tajupakalee'. Tak boleh tukar"

 
"You tengok sini saya tulis arrr 'tajupakalee', sekarang saya tekan 'OK'.. haa you tengok salah lagi" Aku tengok mata mamak tu tepat2  sebagai tanda marah, mamak tengok mata aku sambil geleng kepala.

 
"Boss, lain kali saya cakap satu kali you dengar baik-baik.. saya sudah cakap itu fastwood 'tajupakalee' you dengar arrr 'tajupakalee' dia punya  tulis ini macam 'taju, taju, taju, taju'. You ada sekolah ka?" Celaka betol mamak ni, boleh tahan gampang ayat dia.
 
Aku terus tekan butang 'shutdown' sambil cakap "tak per lah mamak, lain kali lah gua datang pakai lu punya wifi.  Lain kali sebut betul-betul
'tujuh empat kali' boleh tak?"

Balik umah pakai akunyer BB lagik bagus walopon kena bayar bulan2.. kan

_____________________________
k, sekian
ps : get it from email..... n tacap sikit2..... hehe

14 comments

June 20, 2011 at 10:09 AM

lor dia kata taju tue 4 kali rupanye...sengal gak..

June 20, 2011 at 10:11 AM

hahahha...ape punye pword tue masz...

June 20, 2011 at 10:59 AM

lor... memngong la mamak tuhg... kalo eB dh angen ;p

June 20, 2011 at 11:08 AM

@ myfara FLK :
mai, taju tu stand for tujuh (7), pakalee tu stand for 4 X.. hehe

June 20, 2011 at 11:10 AM

@ Zura :
hehe.. pword wifi free kedai mamak... hehe

June 20, 2011 at 11:11 AM

@eB ezrin :
haha

June 20, 2011 at 11:39 AM

adehhhhhhhhhhh susah kalau bercakap ngan mamak nie .. huhuhuhu

June 20, 2011 at 11:57 AM

lain kali kena sediakan pen & kertas..nanti salah lg paham..

June 20, 2011 at 12:18 PM

taju tu rupanyer 7....klu macam tu sampai esok pagipun tak bleh nak acces...

June 20, 2011 at 1:30 PM

@ieda :
huhu, seb baik ambik order betul..

June 20, 2011 at 1:31 PM

@ myfara FLK :
haha idea bernas tu mai..

June 20, 2011 at 1:31 PM

@zaidah :
hehe atau dorang memang saje xmor bagi orang len access..

June 20, 2011 at 1:54 PM

just wanna say
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!

June 20, 2011 at 3:35 PM

@Siti Norhafizah :
hahahaha, jugak..

Post a Comment