^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

31 March 2011

Home » » *Penemuan Botol Susu BPA Free*

*Penemuan Botol Susu BPA Free*

huhu

'

tengahari sudaaa..... baru nak buat 1 entry..... sibuk rasanya hari ini..... di tambah pula mood berblogging yang baru nak naik semula nie kan..... dari pagi tadi asik dok ngadap PC, ingatkan dah nak setengah tahun ni x der la ngadap data tu lagi..... rupa2nye kena juga..... rasanya sampai ke hujung tahun aku asik keje ngadap bendealah2 tu sampai lah keluar report hujung tahun nanti..... huhu penat weh.....

'

dah, x mor lari tajuk.....

'

berbalik pada tajuk..... kan baru2 ni ada keluar berita pasal botol susu baby yang ada BPA yang x elok untuk anak2 kan...... so, aku n ramai juga kengkawan yang ambil tindakan untuk berhati2 dengan botol susu ni kan..... bagi aku, terus jerk aku buang hampir semua botol susu my lil Aisha yang rupa2 nye ada bahan terlarang tu..... sian anak mama.....

'

n, last weekend, aku balik kampung coz abah masuk sepital kerana suspect sakit buah pinggang [Alhamdulillah, abah terhindar dari penyakit itu but still ada darah tinggi n gaut]..... kami ada pi jenjalan ke Jusco AEON Tebrau City sementara menunggu waktu melawat..... hajat nak cari baju baru untuk my lil Aisha plus jenguk2 juga lah botol susu yang ada tertulis 'BPA Free'..... kengkawan ada yang suggest jenama Avent, Anakku n lelain tapi dikatakan x cantik.....

'

but ada sesuatu yang aku jumpa.....

'

see pic kat bawah.....

botol susu jenama Pureen yang ada tertulis 'BPA Free'..... haha, terasa jakun sekejap lak aku ni kan..... walaupon x der gambar2 zirafah, gajah, harimau yang berwarna warni bagai, tapi botol dia berkaler tau.....

'

'

ada jenis yang Slim dan yang biasa (saiz agak dobot n pendek)..... botol dia ada 3 kaler iaitu soft pink, soft blue n soft yellow + penutup yang berwarna sedikit terang..... so aku beli 2 kaler pink n biru..... nak beli 3 nanti hubby cakap ape lak kan..... hehe tapi dalam hati ada niat nak beli lagi..... x per kan dear.....

'

'

puas aku adjust snap pic nak zoom kat area BPA Free kat botol tu, tapi x dapat gak..... maklum lah, camera HP jerk..... HP murah lak tu..... haha

'

'

kat belakang packaging ada sedikit keterangan untuk bahan yang digunakan, cara steril n keselamatan bayi..... yang paling penting adalah..... "JANGAN MEMANASKAN BOTOL SUSU YANG TERTUTUP DALAM KETUHAR GELOMBANG MIKRO"..... rasannya semua ibu bapa kat luar sana tau kan perkara ini.....

'

'

so, sekarang aku rasa lega sedikit bila dah jumpa botol yang BPA Free untuk my lil Aisha..... lepas ni mungkin akan ada lagi penemuan2 botol lain yang lebih berwarna warna untuk menggalakkan anak2 minum susu sebelum menggunakan cawan.....

'

k, sekian

'

'

1 comment

March 31, 2011 at 3:44 PM

blum jumpa lagi BPA Free.....carik2 blum ade lagik...

Post a Comment