^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

14 January 2011

Home » *Sejuk perut aku mengandung*

*Sejuk perut aku mengandung*

ha, dah tengahari, tapi aku baru nak cerita pasal kejadian pagi tadi..... tapi maaf la yerk x der pic coz HP dah masuk dalam bonet motor..... so xder arr bukti..... tapi kalu cerita jerk pon x per kan..... tolong la percaya, tolong lah, penat aku wat n3 ni tau..... so, tolong lah percaya ye kengkawan..... please..... haha, merayu suda.....
'
kejadiannya begini..... cheh, cam nak masuk pertandingan bercerita pulak.....
'
pagi tadi macam biasa, jam 6 pg aku dah bangun mandi, siap2 n sembahyang..... pehtu hubby plak ambik giliran..... aisha tido kat luar ler malam tadi..... hah! jangan pikior pape mende yerk, xder ape2 kejadian pelik yang berlaku antara aku n hubby..... ops!!! cerita dalam kelambu la weh..... stop stop
'
then, dalam pukul 6.45 pg aisha tersedar dari tidur n trus masuk bilik, dia berbaring2 an atas katil sambil tengok aku bersiap..... sambil dia guling2 ler atas katil tu kan..... aku pon lepas siap mekap..... hehe mekap la sangat kan..... trus ambik tudung n pakai..... tetiba aisha bangun n trus pi kat rak baju dia..... aku tengok je la dari cermin kan..... n nak tau apa yang dia buat kat rak dia tu..... dia ambik tudung yang biasenyer dia pakai time aku sembahyang..... ekceli tudung tu my MIL yang bagi, ala tudung zaman sekarang ni yang main sarung jerk tu, aku jahit sikit bahagian dagu dia bior aisha boleh pakai konon2 cam telekung la, maklumla tudung dewasa tapi bebudak 2 tahun yang pakai kan, besar la.....
'
ok, balik pada cerita asal..... lepas tu aisha trus menuju kat aku suruh aku pakaikan tudung tu kat dia..... time ni hubby dah siap n tengah panaskan enjin motor..... alhamdulillah, aisha nak pakai tudung tu, biasenye dia pakai mase aku sembahyang jerk, kalu dia tengok aku na sembahyang, otomatik dia akan mbik tudung tu n stanby diri sebelah aku nak join aku sembahyang..... huhu bagus anak mama nie.....
'
dalam pukul 7 pg gitu, kami sedia nak gerak pi opis n singgah dulu umah 'umi' pengasuh antar aisha..... sebelum tu, macam biasa aku nak pakai kan sweater pada aisha..... aku tanya kat dia, nak bukak tudung x? then, dia geleng kepala..... aku tanya 2 3 kali, jawapan yang sama aku dapat..... dia geleng kepala..... maklum la, dia x pandai cakap lagi kan, so geleng kepala je la.....
'
ok, aku x nak paksa dia bukak tudung tu, n sarung je la sweater tu pada dia..... smpai ke umah 'umi' pengasuh tudung tu still lekat kat kepala aisha..... sepanjang atas motor, aku rasa semacam jerk kat hati ni, rasa terharu pon ada coz aisha nak pakai tudung tu..... mungkin dia tengok aku pakai, then dia pon nak pakai jugak..... ahlamdulillah, sejuk perut aku mengandung aisha.....
'
tapi satu jerk..... kalu pegi kedai tudung n aku tanya dia 'nak beli tudung x?' dia akan geleng kepala, aku try nak sarung tudung kat kepala dia, trus dia tolak tangan aku..... hm, x per la..... mungkin belum tiba masa kan..... aku pulak yang geram tengok tudung bebudak yang macam2 peten, siap ada renda la, ada reben la, ada manik warna warni la..... kan
'
so yang aku nak share kat sini adalah, aisha nak pakai tudung dari rumah sampai ke rumah 'umi' pengasuh pagi tadi..... alhamdulillah
'
k, sekian



10 comments

January 14, 2011 at 1:10 PM

bagus aisha! insyaAllah anak yg solehah nnt tu. safiyyah sampai skrg belum nak pakai tudung :p

January 14, 2011 at 1:24 PM

bagusnya...nanti lepas nie sure dia nak beli tudung yang cantik2 plak...

January 14, 2011 at 1:44 PM

suka tengok bebudak pakai tudung...nabilah tupun dah tahu nak pakai tudung yang cantik ade batu2....kerongsang lawa....

January 14, 2011 at 1:54 PM

mmg comel kalau budak2 pakai tudung ni nmpk manis cmtu...

January 14, 2011 at 2:04 PM

alaaa kalau ada pic lg best kan..takpe2 pasni tempek la pc aisha bertudung eh,,sure cute sgt!

alhamdulillah,petanda yg baik tu..^_^

January 14, 2011 at 2:09 PM

sonokkan~ tengok anak kita dah pandai macam2.. terharu jek rasa~:)

January 14, 2011 at 2:30 PM

nadiah sidek;
insyaalah.. safiyyah tu lum terbuka ati lagi tu..

lynn hamzah;
tu la, nak try bawak beli tudung plak lepas ni..

zaidah;
ha, musti cumel nabila pakai tudung..

fieza79;
cumel cumel

mamalieyna;
insyaalah kana usaha nak tepek pic aisha bertudung..... ameen

nafira;
sonok sonok sonok..... lapang dada tengok, harap kekal lepas ni..

January 14, 2011 at 3:19 PM

hihih......pandai nye aisya..moge smpi ke besar la ek...

January 14, 2011 at 6:23 PM

lylieiqmal;
hihi, insyallah..

January 16, 2011 at 2:34 PM

aik lau xder apa yg berlaku nape aisha plak tido luar..(ayat xpuas hati..) hikhik...

danish pun slalu sgt sibuk biler alin bersiap nk pkai tudung..hah alin pkaikan dia tudung..hikhik..cumelll gaks..

Post a Comment