^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

12.6.12

Home » , , , » *Nasi Ayam Sup Saderi*

*Nasi Ayam Sup Saderi*

salam, 

 last sunday..... aku rajin nak masak..... kalau x hari sabtu pon aku nak masak, tapi dah pi kenduri kahwin, so xder la aku nak masak kat umah kan, malamnye pulak hubby belanja makan KFC, so memang x masak la kat umah..... haha, alasan..... tapi itulah kenyataan.....

so, hari ahadnya aku masak Nasi Ayam simple.....


 inilah rupa nasi ayam aku.....

bajet chef celebrity kan, tu yang gatal letak kayu manis ngan bunga lawang kat nasik tu..... lepas ambik gambo, terus ambik balik simpan dalam lemari..... muahaha

x payah resepi la yerk, aku masak main campak2 jerk..... nanti jadi menu lain pulak kalau aku letak resepi kat sini, coz aku main campak sesedap rasa aku jerk..... janji ada rupa n rasa sikit nasi ayam..... yang penting aku rebus ayam tu untuk dapatkan stok dia nak masak nasi..... lebihan stok ayam aku buatkan sup saderi, n ayam nya aku buat ayam goreng sos tiram..... xder la pulak aku nak buat sambal n sos cicah ayam tu yerk..... aku terlupa la noks..... haha x per, janji anak n hubby suka makan.....

dalam fridge ada ikan salmon n udang..... nak masak ape yerk kengkawan?.....

k, sekian

p/s : hari ni aku n bos ke Pekan, Pahang untuk jumpa usahawan barang kemas di sana.....
semoga perjalanan dan urusan kami dipermudahkan..... ameen

9 comments

June 12, 2012 at 8:13 AM

uih sedapnye saderi tu....lieya suke gile ...kerap kerup mkn...dah le saderi tu bau wangi....he he he

tergode tgk ayam tu...lieya suke style ayam hitam2 mcm tu.....sluurrrppppp (telan air liur nieh)

June 12, 2012 at 8:19 AM

rajinnya masak...kita jugak yang malas, macam mana tu...huhuhu

June 12, 2012 at 8:25 AM

menarik nih!

June 12, 2012 at 8:48 AM

suka jugak main masak2 ni. tiap2 hari balik keje pun masak, weekend pun masak jugak. sbb anak2 dan hubby suka masakan saya! hehehe..udang tu bole wat sambal petai..salmon?huhuhu..grilled pun ok gak :D

June 12, 2012 at 8:56 AM

dah lama tak masak nasi ayam cam ni ..... tgu la bila rajin ...

semua pakat deco masakan kan ...hehehe penangan masterchef la ni

June 12, 2012 at 10:41 AM

Sedapnye nasi ayam...
Dah lama tak buat nasi ayam sendiri..

June 12, 2012 at 2:51 PM

ermmm..nmpk sedap..nak cikit..

June 12, 2012 at 3:20 PM

x kisah apa pon lwn nyer (utk nasi ayam) yg pentingggg... KENYANG! ;-)

June 12, 2012 at 6:13 PM

wahhh...macam best je tgk. pandai masak. deko pun lawa. tgk terus terliur!

Post a Comment