^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

15 June 2012

Home » , , , , » *Nasi Goreng Saderi - menu buka puasa*

*Nasi Goreng Saderi - menu buka puasa*

salam, 

dah lunch ke kengkawan sume..... alhamdulillah.....

semalam kan aku berpuasa kan, beria mencari resepi nak masak udang kan..... siap ada resepi mash potato lagik kan..... tapi kan sume tu sia2 jerk..... balik semalam dari opis jam 6.40 ptg, ambik Aisha borak2 ngan cikgu dia lebih kurang..... sampai kat umah dah 7.15 petang..... 

rasanya kalu aku kuarkan udang tu dari dalam fridge, x sempat nak cair air batu tu..... dah masuk waktu maghrib kan..... maka apa yang aku buat..... kuarkan nasi goreng lebihan makan malam sebelumnya dalam peti n panaskan semula n tambah telur..... seb baik cukup2 jerk untuk kami berdua makan..... kena mask jugak walau terkocoh2 coz hubby nak sambung balik pi opis malamnya..... dah seminggu hubby balik umah jam 1 2 pagi nak pantau kerja orang.....

ok, x mor lari tajuk..... sokmo aku lari tajuk kalau buat mukadimah kan..... huhu maafkan hambo yerk kengkawan..... so, inilah hasil masakan petang semalam untuk buka puasa aku.....

v

v

v

v

v

 
 nasi goreng saderi


haha, saderi lah sangat kan..... kat umah, tu jerk sayur yang ada stok selain dari carrot n sawi putih..... maka itu jer la aku humban dalam nasi goreng selain ada fish ball yang aku hiris halus2 biar nampak banyak..... haha boleh jerk gitu kan..... pehtu goreng jerk macam buat nasi goreng biasa tu cuma ada batang saderi tu yang aku letak nama Nasi Goreng Saderi..... hehe

aku hidangkan dengan air milo Ana Muslim..... pasan x mug Ana Muslin yang cumel tu..... beli dari booth Anies masa PBAKL awal bulan lepas, ada 1 lagi design Anies bagi adiah..... cumel jugak..... suka pakai time buat air panas coz kaler dia boleh bertukar kalau kira masukkan air panas n bila dah sejuk, ia kembali ke kaler asal.....

k, sekian

p/s : insyaallah aku akan balik kampung hubby di Kuantan esok n Ahad.....
dari dorang balik Umrah awal bulan ari tu x jumpa lagi dorang.....
oh ya, Alhamdulillah mereka dapat mengerjakan umrah dengan tenang n selamat kembali pada 4 Jun 2012 yang lalu (kami ada di Kelantan sempena pesta sukan jabatan time tu).....
tu yang nak balik jumpa dorang sok..... doakan perjalanan kami selamat pergi n balik yer..... ameen

5 comments

June 15, 2012 at 3:11 PM

dlm kalut2 gitu still sempat memasak .. hebat .. klu aku la mkn kedai je la .....

June 15, 2012 at 3:15 PM

klu berbukak pose makanan yg simple pun dh rasa sedap sgt2kan sis.. nampak menarik nasi goreng saderi tuh.. :)

June 15, 2012 at 3:56 PM

Kalau lapar makan apa pun jadi sedap kan ;)

June 15, 2012 at 4:19 PM

yumx3 sedappp
kalau bulan pose akk rajin lah buat masakan panas2 nie .. lebih berselera nak berbuka pose kan ..
walau simple janji panas2 ..;)

Anonymous
June 15, 2012 at 5:17 PM

mesti sedap ni kan!

Post a Comment