^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

11 June 2012

Home » , , , , , , » *Kenangan Wan Hassan Tomyam*

*Kenangan Wan Hassan Tomyam*

salam, 

ada yang berpuasa hari ni?..... puasa sunat atau puasa qada'..... aku insyaallah berpuasa hari ni, puasa qada' yang masih berbaki lagi 5 hari..... moga semuanya dipermudahkan yerk kengkawan..... ameen

walau puasa, aku tetap nak buat entry makan2..... x per kan..... hehe mana lah tau tetiba dapat idea nak masak atau nak makan apa time berbuka nanti kan..... tapi hari ni aku bukan nak share resepi..... tapi aku nak share kedai makan..... kedai makan yang kami pi last friday.....

nama kedai ni memang mengusik jiwa..... "Kenangan Wan Hassan Tomyam".....ada sesiapa yang dah sampai kedai ni..... ala kedai ni terletak di medan selera di belakang / sebelah Jusco AU2, Setiawangsa..... masuk jerk medan selera tu, kedai nombor 2 sebelah kiri.....

not bad jugak la kedai ni..... hehe kalau kedai tu aku letak kat dalam blog aku ni, maknanya kedai tu makanan dia sedap, kalu x sedap, buat apa la aku nak share kat sini kan..... makan kat kedai ni rasa dia tenang jerk, mungkin time kami makan tu xder ramai sangat orang, layanan pon mesra n cepat.....
 di antara menu yang ada..... harga dia biasa2 jerk macam kedai tomyam lain jugak.....


 ada jugak menu western food, tapi grill x da yerk..... 
cian kat hubby, nak makan chicken grill tapi x der..... erm, apa itu sirloin steak, meh tengok SINI.....


 ni hubby punye..... chicken chop, besar jugak saiz dia..... plus air teh ais.....


 this is mine..... nasi goreng padprik + air limau suam.....


 my lil Aisha minum air sirap bandung jerk.....

minum air banyak sangat, maka si anak dara ni xberapa nak makan sangat..... aku suap 2 3 kali, trus x nak dah..... last2 dia bagi alasan nak tido coz x nak aku suap dia lagi..... haha, cerdik punya budak kan.....

owh, harga jangan tanya tau, coz hubby yang bayar n aku lupa nak tanya..... biasanya aku trus jerk tanya harga berapa kalau hubby yang bayar, tapi malam tu aku terlupa nak tanya gara2 aku risaukan my lil Aisha yang 1st trial free diaper jenjalan keluar rumah di waktu malam..... n alhamdulillah, misi berjaya..... :)

so sesapa nak pi kedai ni, aku recommend yerk.....

k, sekian

p/s : hari ni birthday my bos yang ke..... erm berapa yerk bos, 30 yerk?....hehe
HAPPY BIRTHDAY SHAZWAN!!!
moga panjang umo n murah rezeki supaya dapat belanja kami lagi..... keje bebaik yerk, jangan garang sangat ngan anak buah nanti anak buah x layan..... hehe peace

14 comments

June 11, 2012 at 8:48 AM

pepagi nengok makanan...adehh...sangat lapar rasa perutku ini...

June 11, 2012 at 8:51 AM

aku tak brani try lagi ...sbb anak aku tu suka tahan kencing nk terkencing sgt br die bgtau ,......penah sekali tu ....
die menangis dlm keta lepas aku amik die dr taska .... aku tgal die dlm keta sorg2 kuar amik adek ...time tgh tgu dgr die jerit2 .... rupenye nk terkencing sgt dah ...hampir2 nk kencing dlm keta ..... huhuhuhuhu

June 11, 2012 at 9:26 AM

Tak menahan tgk chicken chop tu terus lapar.. ;)

June 11, 2012 at 9:32 AM

wahhh nmpk menyelerakan..weeee, perutku lapo melihat hidangan tersebut..huhuu

June 11, 2012 at 9:38 AM

kehkeh keh ...mmg masz...budak2 ni bile dah minum air byk sgt mulee laa cepat kenyang....


wah bagus laa aisha dah berjaya bejln tanpa diapers....dah besar gitu anak dare!

June 11, 2012 at 9:52 AM

wokey nnt sy terjah..tp entah bla hehehe

June 11, 2012 at 11:02 AM

harga pun x berapa mahal sgt kan klau tgk dari menu tu. hehehe. kem salam kt shazwan ye. ntah dia ingat lg ke x saya ni..hehehe

June 11, 2012 at 11:08 AM

nape x order tomyam sis.. mesti sedapkan.. :)

June 11, 2012 at 2:04 PM

wah...blh ditambah dlm senarai kedai mkn yang akan dilawati nih...dh ketandusan idea nk mkn kt manew kdg2..huhuhu

June 11, 2012 at 2:28 PM

huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
nk jugakkkkkkkkkkk :)

June 11, 2012 at 5:33 PM

sedapnye chicken chop tuh.. terliur~

June 12, 2012 at 12:21 AM

Chicken chop tu nampak sangat menyelerakan. hee :D

June 12, 2012 at 12:45 AM

Semoga selamat menghabiskan puasa yang berbaki tu ye :)


Nama kedai unik tol, ingat dapat la nak tengok kenangan TOMYAM tu tap[i takde lak ;)

June 12, 2012 at 5:43 AM

ekekek akk kalau anak2 ke tempat makan aje mereka minum air .. kalau dirumah jgn harap dpt minum air lagi selagi makanan x dijamah
dah tahu sure mereka kenyang
sedap juga nampak menu2 nie ..
dah lamaa x makan chic chop huhu

ps : wahhh background baru ye maz .. hurmm cantik2 .. barulah menyerlah header maz tuu ;))

Post a Comment