^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

15 June 2012

Home » , , , , , » *Resepi Mash Potato pulak*

*Resepi Mash Potato pulak*

salam, 

erm, semalam kan aku puasa..... tengah google resepi udang nak masak apa..... tetiba macam terbekenan dengan menu Udang Tempura..... ok dah copy paste resepi..... try google lagik resepi udang lain, ada masak lemak, ada goreng berempah, ada celup tepung, ada butter prawn, ada padprik..... eh memacam resepi lah aku tengok semalam..... rasa nak masak semua tu tapi udang ada 10 ekor jerk dalam peti..... hahahahaha sila gelak korang, udang 10 ekor jerk pon, tu pon nak kecoh kan..... hehe

pehtu jenjalan semalam ada la satu blog cikkak ni..... dia ada letak menu masakan dia dalam tu..... ada rendang sotong, ada tumis kobis ngan lobak merah berudang (haha, aku saje tukar nama menu) ngan last sekali ada la menu nie.....

v

v

v

v

v

 mash potato @ kentang putar -sumber google

ha, dapat agak x blog sapa?.....
hehe
pehtu aku tanya la dia camaner nak buat?

n dengan sepantas kilat beliau me'reply kat kotak komen aku..... terima kasih bebanyak kat Ayu coz sudi jawab pertanyaan aku yang baru belajar memasak ni.....

apa jawapan beliau.....

see


senang jerk rupanya buat mash potato ni rupanya..... nanti boleh try lah, tapi kat umah ada kentang yang kecik jerk, nak kena beli lain la pulak ker?..... hehe, x per nanti aku adjust la pape yang patut ikut sukatan yang dibenarkan..... ye dak?..... x salah kan puan punya resepi..... hehe

yang penting dia nyer sos tu mesti kena ikut.....  sebelum ni kalu ada kentang, aku suka buat wedges, tapi xder la bersos n bercheese bagai kan, janji ada rasa pedas2 cam KFC punya tu dah ok dah..... so, lepas ni boleh la aku cuba buat sendiri mash potato nieh, nanti kalu dah buat aku up sini yerk, kalu xder tu maknanya aku x buat lagi lah..... hehe

k, sekian


update :
ni lah rupa cooking cream yang aku google kat tenet jerk, moga dapat membantu pada mereka yang tak tahu, macam aku nieh..... hehe

8 comments

June 15, 2012 at 8:21 AM

cooking cream tuh leh tukor benda len x?

June 15, 2012 at 9:46 AM

yummm....
sedap....

June 15, 2012 at 10:39 AM

cooking cream tu ape ek .....

June 15, 2012 at 11:22 AM

mash potato ni best utk firas ni..nk try lah..!

June 15, 2012 at 12:55 PM

replacement cooking cream tu boleh ganti dgn susu and buh tepung jagung or tepung gandum.
anggaran susu 1 cawan or 1 stgh cawan and tepung tu dlm sesudu dua.
tgk kelikatannya mcmana
proses dia sama mcm buat bechamel sauce

June 15, 2012 at 2:51 PM

sedapnye... pandainye buat sendirik~

June 15, 2012 at 5:16 PM

Myra penah buat gak mash potato ni, memang mudah...

Bebila rasa nak makan rebus pastu blender ;)

June 15, 2012 at 8:40 PM

sedapnye fevret aisyah ni tp xleh mkn sllu byk msg....amik kntang nye je...mne nk cr anchor cooking cream kt pntai timur ni...hurm try cr la... :)

Post a Comment