^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

10.5.11

Home » *PEPATAH MELAYU*

*PEPATAH MELAYU*

1] Terlajak perahu boleh di undur, terlajak kereta pun boleh undur, terlajak kapal terbang takde gear reverse…… sorry.

2] Bersatu kita teguh, bercerai kita kawin lagi!!!

3] Sebab mulut santan binasa, sebab mulut juga ….. nasi pun habis!!!

4] Kalau tiada angin masakan pokok bergoyang, kecuali kalau ada beruk atas pokok tu.

5] Biar mati bini/laki, jangan mati anak ( boleh kawin lagi ape! )

6] Berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ketepian….tak sempat sampai ke tepian pun pasal tak pandai berenang..kan tak pasal2 tuuu…….

7] Kalau padi katakan padi, tidak aku ternanti-nanti, kalau sudi katakan sudi, tidak lah aku malu depan tok kadhi nanti.. ……

8] Harapkan pagar, pagar pun tak boleh harap! sah2 lah benda tu besi bukan manusia!!!

9] Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula tempat kena ‘saman’....

10] Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, kalau macam tu lebih baik tak payah hujan daaa…….

11] Kalau tiada rotan, pelempang ajelah….

12] Carik-carik bulu ayam, lama-lama jadi bulu tangkis badminton, pasti ayam kebogelan.

13] Air di cincang takkan putus, tapi kalau daging di cincang tandanya ada kenduri la tuuu…..

14] Kerbau berpegang pada tali, manusia berpegang gunakan tangan ……

15] Pinggan tak retak nasi tak dingin, kalau orang tak hendak tandanya kita tak lawa……

16] Takkan lari gunung di kejar, tapi kalau tak kejar pun gunung tu takkan lari jugak!!!

17] Patah tumbuh, hilang report polis .

18] Berat mata memandang, berat lagi ahli sukan yg masuk acara angkat berat!

19] Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya tak masuk jugak sukan olimpik.

20] Kalau ade jarum yg patah jangan di simpan di dalam peti, buang aje belilah jarum yg baru.

21] Kajang pak malau kajang berlipat, kajang hamba tak payah lipat-lipat, makan aje satay kajang!!!

22] Kalau kail panjang sejengkal, beli ajelah kail yg panjang sikit.

23] Kalau takut di lambung ombak, jangan berumah di tepi pantai, buat rumah jauh-jauh sikit dari pantai….

~info from email~

1 comment

May 11, 2011 at 9:25 AM

hehehe..ni berpatah2 ni hehe

Post a Comment