^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

04 May 2011

Home » » *Karipap Daging Rangup Tanpa Daging*

*Karipap Daging Rangup Tanpa Daging*

ini bukan n3 nak kongsi resepi..... tapi cuma nak luah apa yang ada dalam hati..... haha boleh gitu..... x der apa lah sangat dalam hati ini, cuma sedang berkira2 nak tambah pendapatan keluarga dengan cara berniaga.... haha, tapi x tau nak mula kat mana..... huhu


ok, balik pada tajuk cerita.....


sebenarnya semalam aku bercuti, huh dah 3 hari kerajaan bagi cuti, tambah lagi 1 hari cuti..... iskiskisk, hm..... kalau ikut 2 hari aku kena cuti, tapi nasib baik hubby baik hati n bermurah hati nak bahagi 2 cuti tu, hah bahagi dua pulak????? haha, yelah, aku 1 hari, hubby 1 hari..... so adil lah kan..... cuti sebab 'umi' pengasuh my lil Aisha balik kampung untuk uruskan renewal her visa for another 6 month..... semoga semuanya dipermudahkan untuk dia dan ofcourse la untuk kami kan..... hehe


la... lari tajuk lagi yerk..... sorry


ok! ok! jangan lari tajuk lagi aku ni ok..... sebenarnya nak cerita semalam sempena hari cuti bagi aku..... maka sempatlah aku merealisasikan resepi yang aku ambil dari myresipi.com iaitu resepi Karipap Daging Rangup oleh nasuha 1523..... disebabkan daging x der stok kat rumah so hanya tinggal kentang je la sebagai inti karipap tu.....


maka jadilah resepi aku tu bertukar jadi Karipap Daging Rangup Tanpa Daging..... haha x per kan nasuha, bahan yang lain cukup cuma x der daging jerk..... dah dok sorang2 kat umah, malas la pulak nak ke kedai beli daging cincang tu..... haha kulit memang rangup, but inti aku rasa macam pelik sikit, mungkin ada bahan yang terkurang atau lebih, maklum lah, masak sambil bersilat dengan Aisha.. haha


hm, tangan ni pon sampai ke hari ini masih sakit lenguh lenguh dek mengguling kayu gelek tu kan..... huh, nampak n terbukti yang aku ni rajin sangat membuat kuih muih nie kan..... hehe


x per, insyaallah sekarang ni aku tengah nak merajinkan diri untuk mencuba resepi2 yang ada, banyak lagi resepi yang aku ambik dalam internet ni... dah pon aku print n letak atas esbok, stanby bila2 nak buat tinggal capai jerk, pi kedai n beli bahan..... hehe


hurm.. kali ni resepi x ambil gambar pulak..... hehe, x sempat lah, tapi baki karipap semalam ada lagi, so, kalau balik nanti goreng, aku ambik gambar yerk..... buat bukti..... hehe


k, sekian




5 comments

May 4, 2011 at 2:39 PM

sesekali buat perubahan xpe masz..hehe

May 4, 2011 at 2:45 PM

rajin ye.. karipap ranggup sedap tu..

May 4, 2011 at 4:12 PM

@ Zura

hehe, betul gak tu..

May 4, 2011 at 4:12 PM

@ Lia

hm, sedap (upss terpuji pulak), tapi xder daging

May 4, 2011 at 10:58 PM

ala rajinnya masz..baca pon dh rasa mcm nk bungkus karipap 2 ringit esok

Post a Comment