^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

24 May 2011

Home » *Mangga Melaka*

*Mangga Melaka*

haha, n3 sebelum ni aku ada cerita yang aku dapat mangga free dari staff cawangan masa outstation kan..... sapa yang baca n3 tu tau lah kan..... sapa yang x tau x per lah..... jom kita jamu mata terus.....

aku saje letak nama mangga ni 'Mangga Melaka', ntah ada ntah x nama mangga nie..... tapi sebab aku dapat mangga ni kat melaka n sempatlah aku peram mangga ni kat Kings Hotel, Melaka selama 6 hari..... maka aku bagi nama mangga ni 'Mangga Melaka'..... haha, padahal aku x tau nama sebenar mangga nie..... aku tau makan jerk.....

so, jom kita usha mangga melaka nie.....

inilah rupanya Mangga Melaka nie..... slurrrp, sedapnya..... memang manis n isi tebal, lupa pulak nak snap pix sebelum kupas..... kalau x, mungkin kengkawan boleh tau mangga apa nie kan.....


aku kupas 2 biji sekali..... tinggal 1 biji kat umah..... rasa sayang pulak nak kupas..... haha


 wah, my lil Aisha sedang menikmati Mangga Melaka..... x kira la tangan kiri atau tangan kanan, janji makan.....


 aku x tau la dia buat simbol 'peace', 'good' atau 'ok'..... coz aku suruh dia buat tumbs-up symbol for sedap..... tapi gaya itu yang keluar..... dah x kira dah aku suruh posing lain2, sume x menjadi sebab dia lebih khusyuk makan dari berposing..... huhu

so, itulah dia, Mangga Melaka yang di peram di Kings Hotel, Ayer Keroh, Melaka..... memang sedap dan diakui oleh my lil Aisha yang makan tanpa pedulikan aku yang sibuk snap2 pic..... sampaikan aku mintak sikit pon x dapat..... huhu

alhamdulillah, seronok aku pi outstation ke Melaka kali nie..... walaupon makan masa hampi 8 hari kat sana, tapi aku puas coz hubby n my lil Aisha dapat datang ke Melaka pada awal n akhir aku ber'outstation n kami sama2 dapat jenjalan di Melaka..... itu, nanti cerita yerk..... nak buat report outstation dulu nie.....

k, sekian

__________________________________________

15 comments

May 24, 2011 at 11:03 AM

nasib baik zai tak peknen...klu tak dah terliur jugak tu...

May 24, 2011 at 12:35 PM

pehh..kecur mulut tgk mangga nie..dah ler pose (Oppss br terhegeh2 nak ganti pose..)

May 24, 2011 at 1:16 PM

@ zaidah

hehe seb baik kan, kalau x kena carikkan untuk kak zai la...

May 24, 2011 at 1:16 PM

@ aLyNnZ

huhu, pose ganti ker..... aku x ganti lagi, bile la nak insaf nie..

May 24, 2011 at 1:33 PM

Pelam belakang rumah dh semakin manis... jemput la balik kg. tgl sebijik je yg lom masak hehe

May 24, 2011 at 2:10 PM

dan dan rasa kt lidah ni..kita mmg penggemar mangga.

May 24, 2011 at 2:26 PM

sy suka mangga..mangga apa2 pon..masam ke x bedall jek..hihi

May 24, 2011 at 3:05 PM

hihi..alynn pun liat gak bab2 ganti mengganti nie kak..akak rambat anak dara akak dah panjang larr lurus plak tu..rambut danish br jew alin kontot kan..haha

May 24, 2011 at 5:08 PM

@ Siti Norhafizah

hehe, simpan tau pelam tu...

May 24, 2011 at 5:13 PM

@ MrS.F!zA

hehe, sedap kan mangga.....

May 24, 2011 at 5:14 PM

@ Nens Collection

huhu, kalau masam sangat cicah ngan kicap + gula sedap jugak kan..

May 24, 2011 at 7:00 PM

mangga melaka .. ermm x pernah dgr .. biasa tuu mangga biasa2 tu lah .. cuma ada yg namanya mangga lemak ..

sure manis kan dik dah kena peram tuu ..

May 24, 2011 at 8:34 PM

kuning mangga tue masz..mkn bape bijik pun still okey lg kot..

May 25, 2011 at 11:16 AM

@ ieda

ala kak ieda, mangga melaka tu masz taruk sendiri jerk, x tau nama dia..... hehe

May 25, 2011 at 11:17 AM

@ Zura

memang ok..... makan lah bape banyak pon, sedap jerk rasanya.

Post a Comment