^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

06 May 2011

Home » , » *Keselamatan Kanak Kanak Di Jalan Raya*

*Keselamatan Kanak Kanak Di Jalan Raya*






Get Adobe Flash player

~http://www.jkjr.gov.my



Mangsa jalanraya biasanya terdiri daripada kanakkanak. Mereka mungkin terdiri daripada pejalan kaki, penumpang kereta, bas atau pembonceng motosikal. Kemalangan jalanraya boleh
mengakibatkan pelbagai kecederaan. Di Malaysia, penunggang dan pembonceng motosikal merupakan pengguna yang paling ramai menderita akibat kecederaan dan kematian. ~http://www.infosihat.gov.my


LTD VTEC Junior mungkin helmet kanak-kanak yang terbaik di Malaysia, yang lulus SIRIM. Helmet kanak-kanak lain lebih besar dan berat. Yang ini lebih kecil, molek dan bergaya.Setakat ini hanya helmet LTD VTEC Junior Visorex sahaja helmet kanak-kanak yang dilulus oleh SIRIM yang ada visor. ~http://malaysianbikers.com.my


_________________________________________________________


jadi dengan ini, untuk keselamatan my lil Aisha, dengan rasminya bermula 4 Mei 2011 (eh, besday aku tur.. hehe) Aisha dah ada helmet yang memang di khaskan untuk kanak2 seusia Aisha..... see pic below.....


siap ada SIRIM lagik tau..... hubby beli jenama LTD VTEC Junior yang memang dikatakan dapat pengesahan..... mana lah aku tau kan..... hehe, hubby ingat nak cari kaler putih coz kami berdua nyer helmet kaler putih, tapi xdok lor..... so, kaler biru pon ok ler, janji dapat jaga keselamatan kan.....


tengoklah aksi Aisha dengan helmet baru nya..... setiap kali nak keluar rumah, mesti dia nak minta di pakaikan helmet tu, walaupon kami nak keluar naik kereta..... huhu


zoom my lil Aisha with her new helmet


so sweet Aisha, semoga dilindungi keselamatannya oleh Allah selalu.....


k, sekian

3 comments

May 7, 2011 at 10:52 AM

aloh cumeinya aisha .. aah dik akak pun dah belikan zahrien topi mcm nie .. tap warna merah .. skrg nie semua kena ambil langkah berjaga2 ..

kdg2 tu hubby akak hantar zahrien ke nursery naik motor tu yg kena beli topi dia :)

me
May 7, 2011 at 2:34 PM

so sweet...

July 16, 2011 at 7:54 PM

salam...kat mana nk beli topi tu??bape hinggit? tq

Post a Comment