^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

25 September 2012

Home » , , , » *macam mana nak tahu kita dapat BE*

*macam mana nak tahu kita dapat BE*

as salam,

~serius aku baru tahu nieh sejak Nuffnang guna dashboard baru n ganti istilah BE - Buffered Earning~


BE atau nama baru dia CPUV (cost-per-unique-visit) Campaigns dah macam x berapa nak nampak camner kalu dia wujud atau x dalam akaun kita kan?.... erk ker aku jerk yang x tahu nie..... huhu

actually, aku dah malas nak bukak akaun Nuff coz dah lama gila aku rasa x dapat BE a.k.a CPUV Campaigns..... tapi tadi saje la bukak, keje dah setel untuk hari ini, so boleh la aku merewang2 kat PC kan..... bukan merewang2 kat meja lelain n borak2 yerk..... hehe

so, dah bukak, tengok blog statistics, tengok keyword, tengok referral..... pastu tetiba terasa nak klik 'Earnings'..... aku tengok macam biasa jerk.....




tetiba kan




tetiba kan




tetiba kan




tetiba kan




tetiba kan







 nampak x anak panah tu.....

aku ternampak mendealah yang asing kat situ..... alah, x payah la terkejut sangat, aku tau RM RM kat atas tu x berapa nak banyak, tu yang aku x kisah nak blur2 kan pon..... x pernah lagik la aku cash out setakat nieh..... haha moga2 lagi 10 hengget aku dapat kutip n boleh la aku cash out buat pertama kalinya lepas nie..... insyaallah, ameen

okeh, balik pada mende asing tu yerk..... owh, baru aku perasan..... kalu ada BE a.k.a CPUV Campaigns (pergh, panjang pulak nak taip)..... akaun kita akan appear 'on going' kat nama iklan tu..... macam yang anak panah kaler merah tu..... kalu iklan tu dah stop maka akan appear lah 'credited' kat column iklan tu macam yang anak panah kaler biru tu pulak.....

oho, baru aku tahu nieh..... kalu sebelum ni memang x perasan pon..... erm moga2 perkataan 'on going' tu lekat lama sikit kat situ la yerk.....







 terima kasih Nuffnang sebab tepek iklan "kumbang" ni kat blog Si Blogger Mama

Volkswagen. Das Auto


aku suka slogan dia..... cam sweet jerk bila di sebut.....

Volkswagen means "people's car" in German (pronounced [ˈfɔlksˌvaːɡən].) Its current slogan is Das Auto (The Car). -sumber-

k, sekian


6 comments

September 25, 2012 at 4:08 PM

oohh... mcm tu ker? nak check jugaklah...hehe

September 25, 2012 at 7:31 PM

tahniah..tahniah..

dashboard bru nuff ni sng nk tau dpt be ke tak.. kalo y dashboard lama dulu.. column be & cpu lain2... x bcampor..

September 26, 2012 at 7:49 AM

kak masz pelan2 kutip hasil,nanti smapai masa kite cash out.nuffnang sekarang dah mudah nak difahami..

September 26, 2012 at 8:23 AM

Lily dah lama tak dapat BE..klu tahun lalu mmg meriah dgn BE..lagipun tahun ni aktiviti berblog merundum.. akaun nuff pn lama dah tak tgk...

September 28, 2012 at 3:01 PM

bila be yg ader tuh dh abis running, dh bleh cash out la tu.. x kisah la byk ke x byk.. yg penting rezekikan.. hehe..

December 10, 2013 at 8:44 AM

ok for sharing... tapi selalu terlepas on going tu.. huhu tengok2 dah credited hahaha adalah sen sen jer...

Post a Comment