^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

20.9.12

Home » , , » *dah xder keje lain ker korang ni ha?*

*dah xder keje lain ker korang ni ha?*

as salam, 

hah, terkejut ker ngan tajuk tu..... sori2, tu bukan ditujukan untuk awak awak awak n awak semua.....
jom jamu mata dengan gambar kat bawah ni dulu.....

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

 ada beza x antara gambar kiri n kanan?

haha, confirmlah xder kan..... kalu ada pon cuma angle jerk yang berbeza sikit.....
itulah hasil kerjaan kucing2 milik jiran sebelah kami..... dah xder kerja lain agaknya dorang ni selain dari sepahkan rak kasut kami yang dah sedia sepah tu..... ni kejadian 2 minggu lepas kut, aku balik keje tengok2 dah gitu rupanya..... terus WhatsApp gambar ni kat Hubby (time ni Hubby balik keje lewat)..... berangin jugak lah kejap..... tapi xper lah, aku sabarkan diri ajak Aisha tolong aku kemas semula rak kasut nieh..... sampaikan Aisha pon nak nangis tengok basikal dia jadik gitu rupa..... sian aku tengok.....



see, dah kemas kan.....

isk, menyemak pulak kertas kotak tu kat situ kan, actually kertas tu Hubby buat tutup kereta dari jadik tempat lepak si kucing2 itu.....  bukan setakat tempat lepak, rumah kami dah jadi macam tempat pembuangan na*** dorang pulak dah..... hiewwwww teruk kan.....

apa yang kami buat, setakat ni kami cuba untuk bersabar, Hubby kata tunggu masa yang sesuai nanti baru lah kami akan buat complain kat MPS atau DBKL jiran kami tu pasal kejadian tersebut.....  owh, husband kepada pemilik kucing tu kerja kat DBKL tau, x kan x tahu adab berjiran kan..... hurm, bukan nak mengata orang yang keje kat situ, tak semua perangai mcm tu tapi setakat ni aku jumpa yang sorang ni lah..... menyakitkan hati jugak, tapi sabarrrrr.....

 memacam pengalaman baru lah kami dok sini..... dengan memacam ragam jiran, yang bela anjing nya lain, yang bawak motor bising nya lain, yang suka bergosip ngan jenjiran nya lain..... yang x hirau ngan jiran sebelah menyebelah pon ada gak (hah jiran sebelah kanan Teratak Kami lah tu, x pernah bersua muka, dorang sibuk kerja kut kan)..... hehe

 itulah hitam putih kehidupan berjiran kan..... jangan sampai bermusuh dan bergaduh porak peranda sudah..... kalau ada pape yang x puas hati, kena tegur, tapi kena tunggu masa yang sesuai lah kan, takut ada yang terasa..... kan kan kan ;)

k, sekian

10 comments

September 20, 2012 at 9:13 AM

betul tue jgn smp bergaduh

September 20, 2012 at 9:23 AM

MESTI Masz geram kan...bolehjadi gaduh ni isu kucing nie...kat umah lieya pun kiri kanan org bela kucing...suke2 berakkan area rumput umah lieya...sudahnye lieya siram ngan minyak tanah....bagi ilang bau taik kucing tu, sbb petua org dulu kalo tak mo kucing tu berak kat situ, kene ilangkan bau taik die...mmg menjadi....walaupun terpakse berkorban rumput karpet ..uwaaaaa....

September 20, 2012 at 9:49 AM

kurung la kucing tu kan..lps camtu...buang je kak..hehe

September 20, 2012 at 10:34 AM

Alahai sampai macam tu sekali kucing tu kerjakan..klu lily naik angin juga tu...napalah tuan kucing tu tak kurung kucing dia kat rumah...klu takat lepak2 jer takpe juga..ni siap 'membuang' lagi...adeii..

September 20, 2012 at 10:44 AM

ni la mslhnya kalau org bela kucing, tp x pandai nk jaga. kt rumah tuan tu sendiri kena buat tmpt buang n**** gak tau. sekurang2nya xdelah buat jiran2 naik hangin. kita kena respect jiran sebelah menyebelah. barulah hidup aman harmoni.

September 20, 2012 at 12:35 PM

kdg2 payah kalau dapat jiran yg x prihatin ni kan

September 20, 2012 at 1:17 PM

Ya Allah~ Sabor jek laaa.. abes di kerjakan mereke~

September 20, 2012 at 3:15 PM

kalau sy dah lame kene lempor kucing2 tu kak mas...

September 20, 2012 at 4:59 PM

aduhh sebab tuu akk x suke ada kucing kat rumah akk ..
nak pelihara lagilah malas huhuh
bila jadi macam nie memang boleh gaduh .. huhuh
sakit ati pun ye sbb penat uhuhu

September 20, 2012 at 4:59 PM

aduhh sebab tuu akk x suke ada kucing kat rumah akk ..
nak pelihara lagilah malas huhuh
bila jadi macam nie memang boleh gaduh .. huhuh
sakit ati pun ye sbb penat uhuhu

Post a Comment