^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

04 February 2011

Home » *Tahun Baharu Cina @ Wangsa Walk Mall*

*Tahun Baharu Cina @ Wangsa Walk Mall*

salam n morning,
'
hari ni adalah hari kedua cuti bagi orang yang bekerja but bagi aku, hari ni adalah hari yang ke-7 cuti dari sabtu lepas..... haha, lama tul aku cuti kan, nak wat camner..... rezeki cuti aku awal2 taun nie..... lepas ni x tau la boleh cuti lelama ntah x..... ni pon sebab KL dapat cuti umum sempena Hari Wilayah last tuesday, so sambung je la sampai ke raya cina kan..... hehe jangan jeles yerk.....
'
k, nak cerita aktiviti kami semalam sempena cuti raya cina..... aku ingatkan bila cuti, sume orang KL balik kampung, tapi jangkaan aku meleset ler..... cadang petang semalam nak bawak aisha jenjalan kat Taman Tasik Titiwangsa, tapi pusing dua kali cari parking x jumpa..... huhu, sian aisha, dia cam kecewa jerk coz dia dah semangat tengok tasik n orang lain jenjalan tapi dia x turun dari kereta pon.....
'
then, untuk x mengecewakan aisha n hati sendiri, aku cadang pada hubby pi Taman Tasik Dato' Keramat..... uih, ramai jugak orang..... aisha dah stanby pakai sandle nak turun dari kereta, but kereta x berenti..... parking ponuh la sayang..... lagi seklai aisha tunjuk muka kecewa..... aku sekali la tu..... huwaaaa x dapat bawak aisha main beskal kat taman.....
'
pusing punya pusing, tengok jam dah hampir dekat pukul 7, so aku cadangkan pi je la Wangsa Walk Mall, rasanya dalam tu ada playground..... 1st time ni nak pi walaupon hampir tiap2 bulan kami pi Carrefour Wansa Maju tapi x penah pon terlintas nak pi tempat tu..... huhu
'
so, pendek cerita..... susah jugak la nak cari parking, coz agak penuh jugak, seb baik dah nak ke hujung sikit nuun ada parking kosong..... Alhamdulillah, tu pon kena jalan jauh la coz kami parking kat ColdStorage n tempat playground ada kat hujung wing belah sana..... x per, janji hajt nak bawa aisha main2 tercapai.....
'
n akhirnya kami sampai pon kat tempat permainan kanak2 n aku tengok aisha seronok jerk main kat situ..... ekceli bukan main apa pon, cuma playground yang ada banyak bola tu yang sekali n3 kena bayar RM3..... x pe la, janji aisha boleh main n sempat jugak aku snap video aisha main tp x boleh nak upload la coz tranfer wire tinggal kat opis..... huhu, isnyaallah next week kalu aku ingat, aku upload.....
'
puas dah aisha main petang tu..... aku pon puas gak tengok aisha main..... n lepas maghrib..... kami pi ler makan kat BBQChicken dalam WWM jugak..... makan 3 orang termasuk aisha kami kena bayar RM50.++..... huhu, mahal jugak la bagi kami yang x bajet harga nya sampai begitu sekali..... tokpjut mokcik dengar harga nye..... hm, ingatkan dalam RM30.++ jerk, sekali..... nah, ambik ko..... lepas makan ni, kena cucuk duit le nampaknye..... huhu
'
then lepas makan kami singgah ColdStorage jap beli barang pape yang patut n sebelum pintu keluar, ada kedai buku..... harus la kami singgah, hubby tengok buku camera, aku tengok buku house deco n aisha tengok buku UpinIpin..... lepas binang2, n dengan baki duit yang ada, kami decide beli buku InDesign adik beradik Renovation Mag untuk rumah kami..... hehe kami boleh baca same2 buku tu termasuk aisha sekali.....
'
~gambar berkaitan akan di kongsi bila keadaan mengizinkan~
'

pssst,
basikal aisha still dalam kereta coz hubby cakap hari ni nak bawak aisha pi tasik sekali lagi, tapi kena gerak awal supaya dapat parking..... hehe ok

'
k, sekian
'
'


2 comments

February 4, 2011 at 11:54 AM

salam..
mas,,,syoknya pi jalan2...ayu pun tak gemor pi shopping time perayaan sbb masalah paking..benci tau..


PS: bagusnya aisha main bassikal...umai belum dapat tunjukkan skill sbb smpi skrg ayu tak pernah ada kesempatan nak ajar dia berbasikal..

February 4, 2011 at 3:29 PM

citarasa rinduan;
hm, betul la.. len kali cuba elakkan pi tpt awam time perayaan, problem parking.. tp kengkadang kena pi jgk.. huhu

Post a Comment