^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

25.4.13

Home » , , , » *ikan laga dah mati*

*ikan laga dah mati*


as salam,


erm, actually hari Isnin n Selasa lepas kami bercuti, balik kampung sebab ada kenduri anak sedara baru si Siti Ainnur Fatihah Binti Azlan Shah a.k.a anak my USU pada hari ahadnye..... balik dari Kota Tinggi mengambil masa lebih kurang 6 jam melalui highwai Senai-Desaru, highway Plus, highway Guthrie, highway Plus semula untuk sampai ke Rawang pada jam 5.00 petang.....

sampai kat umah ujan lorrr, x per, seb baik mak dah bekalkan nasi putih + sambal tumis + telur rebus untuk kami ngap.....
masuk jerk umah, on suis lampu (sebab umah gelap) n kipas, tapi x nyala..... owh, ni mesti ada kilat n hujan lebat sangat sampai karen mati nieh..... on semula lah kat kotak main suis tu kan..... apa susah.....

bila dah on, perkara pertama yang aku tengok adalah ikan n turtle..... alhamdulillah, turtle ok, tapi ikan x ok..... huhu





see, ikan dah mati sekor.....

yang mati tu ikan laga yang baru kami pindahkan dari akuarium kecil ke akuarium besar pada pagi sebelum kami balik ke kampung hari sabtu lepas.....
huhu


sedey lor.....

sebenarnya hubby ada cakap 2 3 hari sebelum kami balik kampung yang ikan laga tu macam dah nak mati jerk, sebab asik dok kat belah bawah akuarium, n nyorok bawak pokok jerk.....
ikan tu pon sebenarnya x berapa sihat (luka kat perut) lepas terjatuh dalam sinki masa aku nak tukar air dia 2 minggu sebelum tu..... huhu
rasa bersalah pulak aku.....


hilang sudah sirip n ekor dia yang cantik mengembang tu.....


so, untuk tak nak ikan tu keseorangan, aku cadangkan ikan tu dimasukkan dalam akuarium sebab orang kedai tu bagitau yang ikan tu boleh campur.....
erm,  ntah bila la ikan tu mati sebenarnya sepanjang kami balik kampung 4 hari tu kan, x dapat dipastikan.....
sedey tau, walau ia hanya ikan..... dah lah kat umah tu cuma ada 5 ekor jerk, bila mati sekor, tinggal 4.....
mati time kami tinggal balik kampung pulak tu.....
huhu

tapi cerita kat kakak2 kat kampung, KakLong cakap, ikan dia tak tinggal pon ikan2 dia mati jugak..... so, dah ajal dia kan, nak buat camner.....
hurm, moga ikan2 lain membesar n berkembang lah family dorang nanti.....
hehe macam orang pulak kan.....

hajat nak beli akuarium kaca, terjumpa kat AeonBig Pandan, JB, jual set siap ngan pasir, batu, lampu, pokok..... tapi ntah bila lah tercapai..... jauh plak tu nak ngangkut ke TRP..... hehe, verangan dulu lah.....

k, sekian


pssst : oh ya, aku balik kg 4 hari, tu yg x pi umah kengkawan tu, semalam sepagi ada meeting, petang buat report pulak..... so tunggu jap lagi aku pi jengah umah kengkawan yerk..... sori


7 comments

April 25, 2013 at 8:47 AM

alaaaa sian nyerrrr

April 25, 2013 at 8:50 AM

moning sis
singgah pagi

April 25, 2013 at 9:31 AM

ala... kesiannya. dah sampai masanya..

April 25, 2013 at 11:40 AM

alahai... ikan laga ni memang garang sangat2.. panas baran, asyik nak laga jer... tu sbb dia sampai hujung nyawa kot duk berlaga....hihi

April 25, 2013 at 1:43 PM

takpe.. nanti beli ganti balik ikan yang dah mati tuh~ :)

April 25, 2013 at 5:00 PM

ala sayangnyer,,hihih xpe nnt gnti yg baru ye kak

April 29, 2013 at 1:01 AM

kesiannyer..

Post a Comment