^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

2.4.13

Home » , , , » *bak kut teh, makanan tradisional selangor*

*bak kut teh, makanan tradisional selangor*


as salam,

 sedang aku menunggu si anak dara menghabiskan aktiviti kolaj dia masa perasmian PPAS ritu..... aku bacalah buku2 yang ada kat library tu kan, sambil tambah ilmu pengetahuan am.....

so, aku tertariklah dengan satu buku ni..... pasal negeri Selangor, maklum, dah jadi penduduk sini kenalah ambil tau pasal negeri ni kan..... hehe


 buku Selangor

ada sejarah, nama2 pemerintah, senarai daerah, pakaian tradisi, kaum dan paling aku tertarik adalah pasal makanan tradisional dia..... ye lah, mana tau kan, lepas ni aku diletakkan di bawah ajk demo masak pulak kan, so adalah info yang aku boleh share..... haha


so, dalam buku ni, info pasal makanan tradisional negeri Selangor yang aku dapat adalah.....


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v



 Bak Kut Teh adalah makanan tradisional negeri Selangor

ooooo baru aku tau.....




selain dari tu, ada la jugak Rojak Klang, Sate, Cendol, Mi Jawa.....


tetiba teringat sate kat stadium Selayang.....

dah tinggal 4 cucuk baru ingat nak snap pic..... betapa sedapnya sate tu kan..... Aisha pon makan banyak sate tu..... char kuew tiow kat situ pon sedap hingga menjilat sudu.....
nak pi lagi ke situ, tapi belum kesempatan pulak.....


k, sekian

9 comments

April 2, 2013 at 8:31 AM

penerbitnya chinese ke...

April 2, 2013 at 8:41 AM

oo baru tau

April 2, 2013 at 9:13 AM

kita rakyat Malaysiakan.. dah kalau bah kut teh tu orang ingat klang jadi gituler...

April 2, 2013 at 9:30 AM

Looo lieya pun baru tau...heheheeh tu org kate, byk membaca luas pengetahuan kan masz.....

April 2, 2013 at 9:47 AM

oh ya ke? kalau ckp kt org lain mesti diorg pon tekezut.. ;-)

April 2, 2013 at 9:52 AM

baru tau juga ni....
sedapnye sate tu...

April 2, 2013 at 12:32 PM

oo..nens jrg2 dengar bat ku teh tu ape..sbb kt kuantan xde kot..emm..ntah ler

April 2, 2013 at 2:38 PM

ooohhh.. patut lah kat Klang banyak kedai Bak Kut Teh yer~

April 2, 2013 at 4:25 PM

oo ye ke , baru tau ni

Post a Comment